Star Wars: The Force Awakens review+winactie

Star Wars review

Meer dan 10 jaar moesten Star Wars fans wachten op een nieuwe film van Star Wars. Na het uitbrengen van Revenge of the Sith in 2005 was het eind 2015 The Force Awakens dat inmiddels het 7e deel werd in de wereldberoemde filmreeks. J.J. Abrams, ook bekend van onder meer Mission Impossible 3 en de populaire TV serie Lost, had de eer om de nieuwe Star Wars film te mogen regisseren. De cast bestaat onder andere uit oude bekende Harrison Ford in de rol van Han Solo, de enigszins mysterieuze Rey wordt gespeeld door Daisy Ridley, John Boyega slaat op de vlucht als ex-stormtrooper Finn en Adam Driver vertolkt in de vorm van Kylo Ren ‘het kwaad’. De ruim 2 uur durende film staat garant voor een leuke en spannende filmavond en is sinds begin april 2016 op DVD en Blu-ray te verkrijgen. Bekijk hier de officiële (Nederlandstalige) website van Star Wars.

The Force Awakens review

De film begint met de First Order die op de planeet Jukka door middel van geweld een kaart in handen wil krijgen. Deze kaart moet de weg wijzen naar de verblijfplaats van Luke Skywalker. De First Order is ontstaan uit het Keizerrijk en staat onder leiding van de mysterieuze Snoke die alleen als hologram voorkomt in de film. In een poging de kaart uit handen te houden van de First Order gaan de droid BB-8, Rey en Finn een avontuur aan en weten te vluchten vanaf Jukka. De droid draagt de kaart bij zich en krijgt hulp van schrootverzamelaar Rey en First Order ‘deserteur’ Finn.

Star Wars The Force Awakens review Rey B-88 Finn The Force Awakens
B-88, Rey en Finn in de Milennium Falcon

Al gauw komt het drietal in contact met bekende personages als Han Solo en Chewbacca. Samen gaan zij weer op zoek naar de basis van het verzet. Dit gaat niet zonder slag of stoot want er moet afgerekend worden met een extreme versie van de voor Star Wars fans bekende Death Star. Waar de Death Star nog de kracht had om een planeet te verwoesten is het nu de taak om de Starkiller Base te stoppen die complete planetenstelsel kan vernietigen.

Star Wars The Force Awakens Kylo Ren
Kylo Ren in gevecht met Rey

Conclusie

De hoofdrol is een keer niet voor een man weggelegd, deze eer is nu aan de avontuurlijke Rey weggelegd. Zij blijkt tijdens het avontuur steeds meer haar krachten te leren kennen. Een andere opvallende hoofdrol is er voor Kylo Ren die aan de zijde van de First Order vecht. Waar Darth Vader nog bekend stond om zijn kalmte is Kylo Ren juist het tegenovergestelde. Strijdlustig, vastberaden en een tikkeltje ondoordacht is hij een serieuze opponent voor de avonturiers.

In vergelijking met de 6 voorgaande films in deze reeks zijn er geen grote verrassingen. Een aantal elementen zijn herkenbaar uit eerdere films, zoals een rol voor een droid, een krachtig wapen dat onschadelijk gemaakt moet worden en emotie die wordt aangeroepen door familiebanden. Toch zorgen de spectaculaire actiescènes met zowel audio als visuele effecten voor een leuke filmavond.

Star Wars The Force Awakens winnen?

In november gaven wij 5 aandelen aan die konden profiteren van het nieuwe succes van Star Wars. In samenwerking met Disney heeft u nu de kans om de DVD van Star Wars The Force Awakens te winnen. Meedoen is simpel, like onze Facebook-pagina met de button hieronder en uit alle likes tot en met 30 april 2016 verloten wij 3 exemplaren van The Force Awakens. Als u onze Facebook-pagina al eerder een like gegeven heeft dan doet u automatisch mee. De winnaars worden na de loting via Facebook benaderd.

Star Wars The Force Awakens op DVD kopen >>>

Star Wars The Force Awakens op Blu-ray kopen >>>

Nederlandstalige trailer van The Force Awakens: