BioLife Solutions BLFS

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
FUBAR78
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 12

Re: BioLife Solutions BLFS

Berichtdoor FUBAR78 » 02 Jul 2018 16:48

ik heb ze voorlopig nog.
zit er in op lange termijn.
mijn nieuw PT is min 18$

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen

FUBAR78
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor FUBAR78 » 02 Jul 2018 21:46

+30% vandaag
Denk dat ik mijn PT van 18$ nog es moet herzien :clap:

richiegenk
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16

Berichtdoor richiegenk » 12 Jul 2018 17:46

Beter de 18 toch eens herzien,... waar ist einde,... ben ze beginnen kopen op 3,8,... gemiddelde staan nu op 13,...

Suc6 in ieder geval,... :-)
Arcelor, mithra, pharma, DB, enwave, biolife, aegon, NN, GG, celgene, sanofi, qiwi

FUBAR78
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor FUBAR78 » 13 Jul 2018 08:32

richiegenk schreef:Beter de 18 toch eens herzien,... waar ist einde,... ben ze beginnen kopen op 3,8,... gemiddelde staan nu op 13,...

Suc6 in ieder geval,... :-)

Het is een ongeloofelijke rit, zit er wel al een paar jaar in maar nu toch al een 500% winst.
Tis afwachten maar er lijkt geen einde aan te komen.

Halfjaarcijfers zullen ook een feestje worden hoop ik.

Heb er een paar keer op gewezen dat dit een goudhaantje is maar had niet gedacht dat het zo vroeg ging zijn. Ben zelf gepakt op snelheid in positieve zin, dus weet niet goed waar dit naar toe gaat. Er zijn er die geloven dat dit aandeel op termijn richting 50$ gaat..

FUBAR78
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor FUBAR78 » 23 Aug 2018 20:10

bijna aan de koers van 26$

fenomenaal

waar is het hoogtepunt?
iemand een idee?

:wtf:

richiegenk
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16

Berichtdoor richiegenk » 09 Nov 2018 02:02

ja veel lager dus,.... dan 26,... maar ik zit er toch ook nog in,..... Met minder winst welleswaar, maar ben maar een half-god,... vandaar,.....

Gr

R
Arcelor, mithra, pharma, DB, enwave, biolife, aegon, NN, GG, celgene, sanofi, qiwi

FUBAR78
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor FUBAR78 » 15 Nov 2018 13:14

richiegenk schreef:ja veel lager dus,.... dan 26,... maar ik zit er toch ook nog in,..... Met minder winst welleswaar, maar ben maar een half-god,... vandaar,.....

Gr

R

ik heb ze verkocht midden september aan mijn 18$ (stop loss) - heb geluk gehad,
nu ik voelde wel ergens nattigheid - aandeel bleef lichtjes zakken dag na dag.
Je mag er in principe geen rekening mee houden, maar ook veel fillings van CEO/CFO die aandelen verkochten.
Heb daar altijd een raar gevoel bij.
Heb mijn stop-loss gezet als ze aan 20$ stonden, in de hoop dat het niet ging getriggerd worden...

denk nu wel dat bij de verdere verwatering die nu aan de hand is je rekening moet houden met 2 feiten;
- eigenlijke waarde van het bedrijf (zoals hier eerder vermeld tussen de vork 13-15$)
- en de algemene malaise die er momenteel is met biotech op nasdaq

Op zich zien de vooruitzichten er niet slecht uit - ze blijven meer winst maken, winst die echter vrij beperkt is,
en misschien is de accelleratie niet voldoende voor sommige beleggers.
Wat ze met SAVSU gaan doen of net niet gedaan hebben stoort misschien ook sommige grote beleggers.
2019 kan verandering brengen maar het niveau van +20$ zie ik niet gebeuren voor april volgend jaar.

Ik kijk nu momenteel af en toe - als ze zakken naar de 9$ durf ik misschien weer in te stappen.
Heb er aan die prijs een serieus deel verkocht - misschien koop ik voor het zelfde aantal terug in dan.
Afwachten zou ik zeggen.

kayva
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 105

overdrijving

Berichtdoor kayva » 24 Dec 2018 17:49

6 maanden geleden hier uitgestapt omdat ik vond dat de koers al te veel groei incalculeerde en ik niet onmiddellijk positieve triggers in het verschiet zag. Ik had helaas 1 factor zwaar onderschat en dat was de kracht van de overdrijving. Korte tijd later noteerde het aandeel zelfs even 26$+ zonder enig noemenswaardig nieuws.

Sinds mijn uitstap is er heel wat gebeurd (SAVSU deal, instap Casdin Capital en een verfijnd business plan). Reden van mijn uitstap was voornamelijk dat ik vreesde dat de mogelijke inkomsten van de goedkeuring van alle producten die in fase 3 zitten, al ruimschoots in de koers verrekend zaten. Daarnaast begon BLFS behoorlijk wat cash te generen en stonden er nog een aantal warrants open die vroeg of laat uitgeoefend gaan worden waardoor ze op een berg cash zullen zitten. Het was mij op dat ogenblik niet duidelijk wat ze hiermee van plan waren maar daar kwam snel verandering in.
Uit de conf.call van Q3:
“Today in the cell and gene therapy manufacturing workflow continuum, we offer biopreservation media used to preserve source material and manufacture cell and gene therapies. Our share of the per-dose spend and manufacturing tools ranges from about $100 to $500. Executing our requisition project provides several benefits, including revenue and profit increases, sales and marketing leverage, cost synergies and scale. We believe consolidation opportunities to acquire complementary companies or technologies could increase our share of the per-dose tool spend by 5x to 10x. We're in the process of evaluating several opportunities and we'll keep you updated when appropriate.“

Ze zijn dus van plan om via M&A hun opbrengst per verkochte dosis te maximaliseren (x10!?!) door een aantal aanvullende producten en diensten aan te bieden. Verhoging van hun belang in SAVSU (met mogelijkheid tot volledige overname binnen de 18 maanden aan een vooraf bepaalde prijs) was een eerste stap maar men speurt volop de (zeer gefragmenteerde) markt af naar opportuniteiten. Er zit momenteel al 32 mio in de kas en per kwartaal komt daar vanaf nu minstens 1 mio bij dus dat schept al wat mogelijkheden. De eventuele volledige overname van SAVSU zal immers volledig in aandelen gebeuren (voor een tegenwaarde van 23 mio of 1 mio aandelen mocht de koers op dat moment meer dan 23$ bedragen).
Strak plan lijkt me en ook Casdin ziet dit blijkbaar wel zitten want zij legden vlot 20 mio op tafel voor 1.4 mio nieuwe aandelen.

Ondertussen heeft de kracht van de overdrijving zijn werk in de andere richting gedaan en zit het aandeel al een hele tijd in een neerwaartse spiraal tot een koers van 9.5$ op dag van vandaag. Beursklimaat (zeker voor biotechs) zal daar niet vreemd aan zijn en het fenomeen van tax loss selling in de States waarbij beleggers nog snel al hun verliezers dumpen om deze verliezen fiscaal te kunnen aftrekken, heeft de beweging ongetwijfeld nog versterkt.

Ik lees dat er op de diverse fora nogal wat ongerustheid heerst over de insider verkopen, maar dit is een programma waarbij opties na toewijzing en uitoefening onmiddellijk automatisch worden verkocht. Dit loopt al sinds begin 2018 (toen de koers nog aan 5$ noteerde) en zegt dus volgens mij niets over een mogelijke overwaardering van het aandeel.

Ik heb er alle vertrouwen in dat Casdin zijn huiswerk gemaakt heeft toen ze aan 14$ instapten. Daarnaast zal de druk op de koers volgens mij al een pak minder worden wanneer volgende week het 'tax loss selling seizoen’ voorbij is,. Begin januari komt BLFS dan naar goede gewoonte al meteen met een Q4 update voor 2018 en een outlook voor 2019 en als deze wat meevallen, zou het mij niet verbazen dat we snel terug omhoog gaan. Ik heb vorige week alvast 500 stuks aan 9,6$ opgeladen en plan deze week ( onafhankelijk van wat de koers doet) nog 2 extra aankopen.

Een realistisch koersdoel bepalen lijkt me momenteel onbegonnen werk maar die 14$ van Casdin lijkt me een mooie eerste target. De nieuwsstroom (of het ontbreken ervan) in 2019 (eventuele SAVSU contracten, andere overnames en nieuwe goedkeuringen) zal dan bepalen welke richting we verder uitgaan en op welke koersen we mogen mikken. Ik ga er alleszins van uit dat op middellange termijn koersen van 20$ en meer zeker terug haalbaar moeten zijn.
abdel liked last!

kayva
Premiummember
Premiummember

Re: overdrijving

Berichtdoor kayva » 27 Dec 2018 20:24

kayva schreef: Begin januari komt BLFS dan naar goede gewoonte al meteen met een Q4 update voor 2018 en een outlook voor 2019 en als deze wat meevallen, zou het mij niet verbazen dat we snel terug omhoog gaan. Ik heb vorige week alvast 500 stuks aan 9,6$ opgeladen en plan deze week ( onafhankelijk van wat de koers doet) nog 2 extra aankopen.

Schijf 2 gisteren binnengehaald aan 9,80$ en 3e aankoop zonet aan 10,20$ dus gemiddeld in aan 9,87$.
t' mag verder omhoog nu ;)

kayva
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor kayva » 28 Dec 2018 23:13

Tsjakka! Close op HOD: 12,18$! En zo sta ik al op 23% winst. :D
Benieuwd naar het vervolg volgende week, maar dit laat het beste verhopen.