Amazon

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 55

Re: Amazon

Berichtdoor MGiles » 24 Apr 2018 22:02

Beheerder schreef:Op Reuters staat een artikel over onder andere de daling van de FAANG aandelen: https://uk.reuters.com/article/us-usa-s ... KKBN1HV1H5

Facebook
Amazon
Apple
Netflix
Google (Alphabet)

Hogere winsten met hogere kosten. Wat een goede trend is in bedrijven waarvan innovatie van verwacht wordt. Weer onzin dus. Inkoopmoment lijkt me.
Geduld is een schone deugd

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor MGiles » 16 Mei 2018 15:46

MGiles schreef:
Beheerder schreef:Op Reuters staat een artikel over onder andere de daling van de FAANG aandelen: https://uk.reuters.com/article/us-usa-s ... KKBN1HV1H5

Facebook
Amazon
Apple
Netflix
Google (Alphabet)

Hogere winsten met hogere kosten. Wat een goede trend is in bedrijven waarvan innovatie van verwacht wordt. Weer onzin dus. Inkoopmoment lijkt me.

Bleek een zeer goed instapmoment te zijn, met verkoop op 1600, lijkt toch een plafond waar ze al een paar keer tegen gebotst zijn en niet door raken.

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor MGiles » 08 Jun 2018 14:11

Is er nieuws over een datum wanneer de Q2 resultaten gepubliceerd worden van Amazon?

Het enigste dat ik kan terugvinden is een schatting:
AMZN Earnings Date
Earnings announcement* for AMZN: Jul 26, 2018
Amazon.com, Inc. is estimated to report earnings on 07/26/2018. The upcoming earnings date is derived from an algorithm based on a company's historical reporting dates.Our vendor, Zacks Investment Research, might revise this date in the future, once the company announces the actual earnings date. According to Zacks Investment Research, based on 14 analysts' forecasts, the consensus EPS forecast for the quarter is $2.5. The reported EPS for the same quarter last year was $0.4.

Bron: https://www.nasdaq.com/earnings/report/amzn

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 646

Berichtdoor Banner » 19 Jul 2018 14:18

Veni,Vidi,Vici.

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor MGiles » 26 Jul 2018 14:01

Vanavond komen de kwartaalcijfers uit voor Amazon.
Fingers crossed.

Ik verwacht met hun massaal succes op Prime Day en hun groei met AWS toch wel beter dan verwachte cijfers.

Maar je weet nooit natuurlijk. Wordt die een Google of een Facebook :D

Nog 12% stijgen en het is een Trillion dollar market cap. Ik denk dat die grens psychologisch voor een shitstorm gaat zorgen.

Hanky
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 629

Berichtdoor Hanky » 26 Jul 2018 22:20

ABInbev, Ageas, ArgenX, Bekaert, Galapagos, Mithra, Sioen

johan1213
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 76

Berichtdoor johan1213 » 26 Jul 2018 23:19

Amazon heeft in het tweede kwartaal de verwachtingen ruim overtroffen en rapporteerde de sterkste kwartaalwinst in zijn geschiedenis. Dit maakte de internetreus donderdag bekend na sluiting van de beurzen.

Amazon boekte in het tweede kwartaal een nettowinst van 2,5 miljard dollar, ofwel 5,07 dollar per aandeel, in vergelijking met een winst van 0,40 dollar per aandeel een jaar eerder. Het was tevens voor het eerst dat het concern een kwartaalwinst boekte die de 2 miljard dollar overtrof.

Het concern boekte een omzet van 52,9 miljard dollar, versus 37,96 miljard dollar een jaar eerder.

Vooraf door FactSet Research geraadpleegde analisten rekenden op een winst per aandeel van 2,48 dollar op een omzet van 53,37 miljard dollar.
MGiles liked last!

johan1213
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 76

Berichtdoor johan1213 » 26 Jul 2018 23:20

Amazon heeft in het tweede kwartaal de verwachtingen ruim overtroffen en rapporteerde de sterkste kwartaalwinst in zijn geschiedenis. Dit maakte de internetreus donderdag bekend na sluiting van de beurzen.

Amazon boekte in het tweede kwartaal een nettowinst van 2,5 miljard dollar, ofwel 5,07 dollar per aandeel, in vergelijking met een winst van 0,40 dollar per aandeel een jaar eerder. Het was tevens voor het eerst dat het concern een kwartaalwinst boekte die de 2 miljard dollar overtrof.

Het concern boekte een omzet van 52,9 miljard dollar, versus 37,96 miljard dollar een jaar eerder.

Vooraf door FactSet Research geraadpleegde analisten rekenden op een winst per aandeel van 2,48 dollar op een omzet van 53,37 miljard dollar.

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor MGiles » 26 Jul 2018 23:22

johan1213 schreef:Amazon heeft in het tweede kwartaal de verwachtingen ruim overtroffen en rapporteerde de sterkste kwartaalwinst in zijn geschiedenis. Dit maakte de internetreus donderdag bekend na sluiting van de beurzen.

Hop naar de 2000. Minstens. Mogelijks volgende week zelfs de 1 Trillion market cap op 2060 dollar per state

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor MGiles » 28 Jul 2018 12:36

Hmmm, de verwachting zo hard overtreffen (dubbel) en toch glijdt de koers weg.

Soms sta ik toch mijn hoofd te krabben met de beurs. Snap er niets van. Iemand een zinnige verklaring hiervoor? :)

"Sell the news" kom ik wel tegen, maar lijkt me bizar voor een bedrijf met nog zo'n goede langetermijnvooruitzichten.