Agfa-Gevaert

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 455
Contacteer:

Re: Agfa-Gevaert

Bericht door ugeerts » 08 nov 2019 23:44

Gray schreef:
08 nov 2019 23:30
Ik zou het niet uitstellen, het is momenteel hoogconjunctuur, de beurzen staan op recordhoogtes (Agfa niet uiteraard..).
Maar niemand weet wat het volgend jaar of daarna gaat zijn, bij een recessie tuimelen we terug naar beneden dus ik kies eieren voor mijn geld, als ze er een goede prijs voor krijgen.

Met een deel van het geld moet men een aandeleninkoop doen. (ipv eenmalig dividend)
De rest kan men investeren maar ik zou ze toch aanraden heel goed na te denken in wat.
Dat bedoel ik ook met dat monsterbod als dat er al zou komen, play the momentum.
Reinaudo gaf zelf aan dat dividenden of inkoop eigen aandelen de allerlaagste prioriteit voor nu zijn tot dat de Agfa tanker wat stabieler ligt.
Eerst moet idd een investeringplan klaar liggen voor Agfa exclusief healtcare. Een geslaagd voorbeeld uit 2017 lijkt de sluiting van hun drukplaten fabriek in de US te zijn gevolgd door hun samenwerking met het Chinese Lucky die in onderaanneming drukplaten produceert voor de Chinese en later buitenlandse markt. Maar tussen plan en geslaagde uitvoering lag in dit geval toch wel 2 jaar.
__________________________________________________________________________________

powered by Surfing Waves

Itsjustme
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 235
Contacteer:

Bericht door Itsjustme » 09 nov 2019 06:46

Ik vind het redelijk naïef te veronderstellen dat ze op dit moment niet weten wat aan te vangen met de opbrengst uit verkoop of hoe het overgebleven deel precies te managen. Dat ga je toch niet in de pers gooien? Ik ben er zeker van dat AOC strakke afspraken heeft met het management van Agfa als het gaat om externe communicatie.

paljas
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 230
Contacteer:

Bericht door paljas » 09 nov 2019 09:07

Idd. Vrij naïef om dat te denken. Tuurlijk weten ze het al.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3567
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 09 nov 2019 10:52

18 oktober werd op het forum een technische analyse gedeeld, de slotkoers van gisteren was slechts 1 eurocent verwijderd van het aangegeven doel. Lees hier een update: Koers van Agfa Gevaert breekt uit en hoe nu verder? (technische analyse)
zwoits liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

dafie
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 109
Contacteer:

Bericht door dafie » 10 nov 2019 13:08

Agfa wijst toenaderingspoging Kanteron Systems af
Press Release / Mortsel, België / 13th September 2018

We verwijzen naar de Kanteron Systems S.L.U. (“Kanteron Systems”) blogpublicatie van 10 september 2018 waarin Kanteron Systems zijn niet-bindende indicatie van interesse voor de overname van alle Agfa-Gevaert NV-aandelen aankondigde door middel van een vrijwillig, voorwaardelijk openbaar overnamebod van Kanteron Systems aan alle aandeelhouders van Agfa-Gevaert NV (de “Blog Post Statement”).

Agfa-Gevaert NV bevestigt dat het op 11 september 2018 een niet-bindende intentieverklaring van Kanteron Systems heeft ontvangen met betrekking tot een vrijwillig, voorwaardelijk overnamebod op alle aandelen van Agfa-Gevaert NV (de “Niet-bindende LOI”).

Na onderzoek van de Blog Post Statement, de niet-bindende LOI en de publieke informatie over Kanteron Systems, heeft Agfa-Gevaert NV’s management beslist om op dit ogenblik geen gesprekken aan te gaan met Kanteron Systems.

Over Agfa
De Agfa-Gevaert Groep ontwikkelt, produceert en verdeelt een uitgebreid portfolio van analoge en digitale beeldvormingsystemen en IT-oplossingen, voornamelijk voor de grafische industrie, de sector van de gezondheidszorg en ook voor specifieke industriële toepassingen. De hoofdzetel en de moedermaatschappij van Agfa bevinden zich in Mortsel, België.
Nog iemand daar iets over gehoord?is mischien die onzichtbare derde :idea:

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1033
Contacteer:

Bericht door Umi » 10 nov 2019 17:00

dafie schreef:
10 nov 2019 13:08
Agfa wijst toenaderingspoging Kanteron Systems af
Press Release / Mortsel, België / 13th September 2018
Nog iemand daar iets over gehoord?is mischien die onzichtbare derde :idea:
Die 'overnamepoging' van Kanteron was toch gewoon een farce...
Bedrijfje met € 10miljoen omzet dacht ik :lol:

Wreckless
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 64
Contacteer:

Bericht door Wreckless » 11 nov 2019 12:23

De omzet van Agfa ging voor het 2e kwartaal op rij hoger
3 dagen geleden - vrijdag 8 november 2019
Over heel 2019 zou hij kunnen stabiliseren. Bovendien komt de verkoop van een deel van de IT-activiteiten dichterbij.
Zo zouden er nog 3 kandidaten zijn en wordt de operatie verwacht voor eind 2019. Dit zal de werkelijke waarde van het aandeel onthullen en zou de koers 10% hoger kunnen stuwen. Het risiconiveau zal echter niet afnemen.
Meer info vindt u in onze analyse | Agfa-Gevaert: de verkoop van een aantal activiteiten komt dichterbij.
Bent u speculant, mag u kopen. Zo niet, HOUDEN.

Terugkeer groei bevestigd
De omzet groeide in het 2e kwartaal met 3% (1,6% zonder wisselkoerseffecten) en in het 3e kwartaal met 2,6% (1,1% zonder wisselkoerseffecten). Had de groep de Amerikaanse doorverkoopactiviteiten in de inkjetmedia niet verkocht (onvoldoende winstgevend), was hij met 5,7% gestegen. Wel werd de omzet gestut door de samenwerking met het Chinese Lucky in de offset waarvan de verkopen nu in de boeken zijn opgenomen. Ook de groeipolen (inkjet, IT voor ziekenhuizen) en de tak radiologie, die in China werd gereorganiseerd droegen bij tot de omzet.

Al zijn we voorzichtig voor het 4e kwartaal, toch menen we dat de omzet voor heel 2019 zou moeten stabiliseren. Goed nieuws daar de omzet jarenlang achteruitboerde.

Winstgevendheid volgt niet
Ondanks de omzetstijging dikt de bedrijfsmarge weinig aan. Over de eerste 9 maanden van het jaar bedraagt ze zonder uitzonderlijke elementen 5,1% (na 4,9% een jaar voorheen). De marge lijdt immers onder de prijsstijging van aluminium (grondstof), maar ook onder het feit dat in de offset (37% van de omzet maar verlieslatend), de omzetgroei vooral afkomstig is van de groeilanden, die weinig winstgevend zijn (Chinese concurrentie, goedkope producten), terwijl in de Westerse landen, die winstgevender zijn, de omzet structureel terugvalt. De groep voert constant kostenbesparingen door maar er is nog heel wat werk voor de boeg. En al namen de herstructureringskosten over de eerste 9 maanden af, toch zullen ze over heel 2019 stijgen.

Voor 2019 tippen we op een winst in de buurt van nul. Maar zonder uitzonderlijke elementen zou dit ±0,30 EUR per aandeel moeten bedragen.

In afwachting van witte rook
Een deel van de HealthCare IT-activiteiten (±12% van de omzet en de winstgevendste activiteiten) staan op het punt te worden verkocht. Er zouden nog 3 kandidaten in de running zijn, o.a. het Italiaanse Dedalus en het Duitse CompuGroup (die al in 2016 toenadering zocht tot Agfa). Volgens de geruchtenmolen zou de verkoop Agfa 500 à 600 miljoen euro kunnen opleveren. Oorspronkelijk tipten we op minsten 400 miljoen, maar als de geruchten worden bevestigd, dan zou onze schatting m.b.t. de werkelijke waarde van de groep met 0,60 à 1,20 EUR per aandeel kunnen toenemen tot ±5 EUR per aandeel.

Koers op het moment van de analyse: 4,41 EUR
dafie liked last!

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 455
Contacteer:

Bericht door ugeerts » 11 nov 2019 19:39

Voorzichtig bijkopen.

Ik doe het niet graag, na 7 veel te lange jaren in Agfa te zitten, voor de zoveelste keer nog eens bijkopen.
Maar ik denk dat er nu een solide case op tafel ligt, er waren de 2 voorbije kwartalen op rij waar de omzet toeneemt, alhoewel de marge dat nog niet doet, maar het 2de kwartaal lijkt de bevestiging vd trend.

Ik probeer een aankoop voor mezelf te verantwoorden, en dat komt uit het antwoord op de vraag vorig week aan Reinaudo:
---> Beste, hoe ziet u de samenwerking met Lucky in de Grafische poot verder evalueren ? Dit naar productie, ontwikkeling nieuwe producten, verkoop (Azië, wereldwijd?),.... toe. Dank u.
Met antwoord:
--->Het gezamenlijke salesplatform breidt uit naar de verschillende provincies in China. De omzet zal nog stijgen naarmate we geografisch in heel China actief worden.

China is groot, die omzet zal nog wel enkele kwartalen stijgen voor het gehele gebied bediend wordt, en dan is er daarboven nog de verkoop van IT healthcare. Alles samen lijkt me een koers stijging van +10% per kwartaal (zoals in de voorbije 2) best haalbaar.
Ik koop bij tussen €4,20 - 4,35 tot einde maand voor een geschatte opbrengst van 30% in de 3 komende kwartalen. :up:
__________________________________________________________________________________

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 476
Contacteer:

Bericht door 3logic » 11 nov 2019 20:47

Bwa ik wacht op verkoop maar vond de cijfers maar zus en zo. Inkjet daalt enorm en dit terwijl het een groeimarkt is. De minieme omzetgroei was deels door valuta. Hoe zal Agfa in een recessie met zijn oplopende schulden kunnen omgaan. En de verkoop vrees ik zullen niet naar de aandeelhouder gaan maar intern aangewend worden van moeten. Ik ben bezig met switch Exmar. Meer potentieel dividend of kapitaalmindering in 2020 en sterke cijfers op komst. Tevens kapitaal op komst maar dat wel naar aandeelhouder zal vloeien.

Wreckless
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 64
Contacteer:

Bericht door Wreckless » 12 nov 2019 09:44

ugeerts schreef:
11 nov 2019 19:39
Voorzichtig bijkopen.

...

Ik koop bij tussen €4,20 - 4,35 tot einde maand voor een geschatte opbrengst van 30% in de 3 komende kwartalen. :up:
Iedereen doet wat hij wil natuurlijk, maar als je nu bijkoopt had je beter een half jaartje geleden gekocht. :roll:

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie