De beurs vandaag / Markten live
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 130
Re: De beurs vandaag / Markten live
Lithium zelf heb ik niet gevolgd maar ik heb wel een fonds die investeert in grondstoffen.Uranium volg ik al enkele jaren en Cameco is daar het meest gekend maar is ook al zeer sterk gestegen,ik zou zeggen gezien de omstandigheden(onzekerheid) kan je in Uranium een beperkt bedrag in Denison mines investeren(staat dicht tegen winst maken),als je echt los wil kan je ook nog Fission aankopen maar met die Uranium aandelen zit het zo dat het Uranium nog te goedkoop genoteerd staat,daarmee maken de meeste Uranium bedrijven nog steeds verlies maar aangezien er meer vraag komt met nieuwe kern centrales zit je wel goed.
Dat is dus een vrij beperkte raad van mij,hou je voor de overgrote deel nog wat in en kijk wat er op ons afkomt.
Dat is dus een vrij beperkte raad van mij,hou je voor de overgrote deel nog wat in en kijk wat er op ons afkomt.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 113
Bedankt. Ga is inlezen in Ageas.wimvd schreef: ↑01 sep 2022 10:44Zelf wacht ik ook af. Denk dat er nog minimaal 2 slechte kwartalen op ons af gaan komen, alles kan dus zeker nog wat lager. Een aantal risicoposities heb ik tijdig afgebouwd waardoor 50% in cash zit. Het enige wat hier nog op de korte termijn aankooplijst staat is Ageas, omdat ik het dividend van oktober wil/moet meepikken om m'n passief inkomen op peil te houden.11111yes11111 schreef: ↑01 sep 2022 09:30zeer slecht sentiment, bel20 richting 3500. Ik start toch stapsgewijs met bijkopen. Wat zijn jullie stappen?
d'Ieteren (30%), Elia (30%)
ca.5% :UCB, besi, ab inbev, ASML, orange belgium, evs, kinepolis, AVH, euronext
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 113
Bedankt. Ga ik zeker opzoeken.de Senacour schreef: ↑01 sep 2022 11:58Lithium zelf heb ik niet gevolgd maar ik heb wel een fonds die investeert in grondstoffen.Uranium volg ik al enkele jaren en Cameco is daar het meest gekend maar is ook al zeer sterk gestegen,ik zou zeggen gezien de omstandigheden(onzekerheid) kan je in Uranium een beperkt bedrag in Denison mines investeren(staat dicht tegen winst maken),als je echt los wil kan je ook nog Fission aankopen maar met die Uranium aandelen zit het zo dat het Uranium nog te goedkoop genoteerd staat,daarmee maken de meeste Uranium bedrijven nog steeds verlies maar aangezien er meer vraag komt met nieuwe kern centrales zit je wel goed.
Ik wacht al maanden op de dag dat de "handdoek in de ring gegooid wordt" maar het was langzaam pijnlijk zakken om dan de rally te missen. Vandaar dat ik nu al overweeg om stapsgewijs in te stappen. Misschien toch nog even afwachten.
d'Ieteren (30%), Elia (30%)
-
- Forum actieveling
Let op volgens mij is de miserie nog niet eens begonnen.
.../... dubbel
Laatst gewijzigd door bartel op 04 sep 2022 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goed 'b eursforum.be' is zoveel meer waard.
Inderdaad, er zitten nog renteverhogingen en een recessie aan te komen. Neem daarbij nog de lagere bedrijfswinsten als gevolg van de hoge energieprijzen en je mag storm verwachten.
Een goed 'b eursforum.be' is zoveel meer waard.
-
- Forum actieveling
Europa zal nu ook proberen om de gas en stroom prijzen te ontkoppelen dat is een maatregel die m.i. al langer mocht onderzocht worden.Ondertussen leggen veel bedrijven hun produktie stil,of verminderen ze deze.Neem daarbij de onvoorspelbaarheid van Corona en de oorlog in Oekraine.
-
- Forum elite
- waarderingen: 1878
Olie+5%, gas -8% (momentopname). Over hun hoogtepunt heen, meen ik. Paniekvoetbal in de politiek tegen een nakende recessie. Versta niet dat die olieprijs zo hoog kon blijven.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
-
- Forum elite
- waarderingen: 1878
Moest zijn olie -5% en gas -8%. Brent olie nu 88.5, West Texas zelfs maar 82.5.jean de florette schreef: ↑07 sep 2022 20:52Olie+5%, gas -8% (momentopname). Over hun hoogtepunt heen, meen ik. Paniekvoetbal in de politiek tegen een nakende recessie. Versta niet dat die olieprijs zo hoog kon blijven.
We beginnen eindelijk van die 100 en meer weg te geraken.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
-
- Forum actieveling
Olie prijs gaat naar omhoog omdat Opec + (Met Rusland erbij dus) heeft beslist de produktie in te korten met 100 000 vaten per dag.