De beurs vandaag / Markten live

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 533
Contacteer:

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door sjos »

ex-stoploss schreef:
21 mei 2020 23:41
Zoveel verliezen de indexen op vandaag in vergelijking met de hoogste stand van voor de Corona crash

AEX (Nederland) -17%
DAX (Duitsland) -19,5%
CAC40 (Frankrijk) -27%
Bel20 (België) -30%
MIB (Italië) -33%

Mogen we hieruit concluderen dat België in beleggerskringen beschouwd wordt als een Zuid-Europees land?
Niet enkel in beleggerskringen. Kijk maar naar de vaudeville i.v.m. de globale aankoop van mondmaskers door Belgische politici en hun administratie. Elke keer in de zak gezet. Ik kijk nog altijd in mijn brievenbus of mijn mondmasker er ligt.
Wie maakt hierover een comedy film? Dany Boon wellicht (Les tchis, rien a déclarer enz)
https://en.wikipedia.org/wiki/Dany_Boon
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

tweeling
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door tweeling »

Uit fd. vandaag :
Zelfs de door alle lockdowns geplaagde reis- en vrijetijdsfondsen hebben het in deze tijd van corona niet zo slecht gedaan als
de Europese bankaandelen.
Toch bieden banken kansen voor beleggers met KORTERE horizon :?:

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1236
Contacteer:

Bericht door neku »

Leuke serie :up:

Making Sense #10: Stock Magiq

https://www.youtube.com/watch?v=HfTvOzRYbEU
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1119
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

ben benieuwd, (slecht)cijferseizoen loopt op zijn einde, net zoals ( een aanzienlijke portie) van de lockdown maatregelingen
in port : vanalles..

neku
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door neku »

Billionaires In US Have Grown $434 Billion Richer During Pandemic

https://www.zerohedge.com/economics/bil ... g-pandemic

Balande
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door Balande »

sjos schreef:
22 mei 2020 08:19
ex-stoploss schreef:
Zoveel verliezen de indexen op vandaag in vergelijking met de hoogste stand van voor de Corona crash

AEX (Nederland) -17%
DAX (Duitsland) -19,5%
CAC40 (Frankrijk) -27%
Bel20 (België) -30%
MIB (Italië) -33%

Mogen we hieruit concluderen dat België in beleggerskringen beschouwd wordt als een Zuid-Europees land?
Niet enkel in beleggerskringen. Kijk maar naar de vaudeville i.v.m. de globale aankoop van mondmaskers door Belgische politici en hun administratie. Elke keer in de zak gezet. Ik kijk nog altijd in mijn brievenbus of mijn mondmasker er ligt.
Wie maakt hierover een comedy film? Dany Boon wellicht (Les tchis, rien a déclarer enz)
Groot gelijk!

neku
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door neku »

Danielle DiMartino Booth Reveals Incredible Insights For 2020! RCS Ep. 52

https://www.youtube.com/watch?v=cOX69bB4vJY

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 585
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Putbruy schreef:
24 mei 2020 13:39
ben benieuwd, (slecht)cijferseizoen loopt op zijn einde, net zoals ( een aanzienlijke portie) van de lockdown maatregelingen
Dit is een onderwerp waar ik ook s'nachts van wakker lig, hoe gaat de markt reageren op de slechte cijfers die mid juli gaan bekend worden. Iedereen weet wel dat de GDP 2de kwartaal met iets van 20% zal gedaald zijn tegenover 2de kwartaal 2019, maar of beleggers stoicijns gaan reageren ofwel in paniek alles buiten smijten als ze worden geconfronteerd, dat is de vraag.
Ik hou in ieder geval nog een cash reserve achter de hand.

En wat met Trump zijn herverkiezing? En welk nieuws vh vaccin front in juli, heeft men tegen dan uitzicht op een werkend middel of niet ?
__________________________________________________________________________________

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 533
Contacteer:

Bericht door sjos »

Balande schreef:
24 mei 2020 18:55
sjos schreef:
22 mei 2020 08:19
ex-stoploss schreef:

AEX (Nederland) -17%
DAX (Duitsland) -19,5%
CAC40 (Frankrijk) -27%
Bel20 (België) -30%
MIB (Italië) -33%

Groot gelijk!
Deze saga wordt verder uitgediept in het Nieuwsblad van vandaag:

"Ten laatste zondagavond moest het Luxemburgse postbusbedrijfje Avrox 15 miljoen stoffen mondmaskers aan ons land leveren. Het zijn er uiteindelijk 1,5 miljoen geworden, amper 10 procent van wat beloofd was. De Belgische kledingindustrie voelt zich bekocht. “Wij zijn opzijgezet omdat we te eerlijk waren.”
“Wij zijn eerlijk geweest over de timing van de levering”, zegt Erik Magnus, algemeen directeur van Creamoda, dat zo’n 160 Belgische kledingbedrijven vertegenwoordigt. “Omdat we de deadline niet konden ..."

bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200524_04969994
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1119
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

ugeerts schreef:
24 mei 2020 22:33
Putbruy schreef:
24 mei 2020 13:39
Dit is een onderwerp waar ik ook s'nachts van wakker lig, hoe gaat de markt reageren op de slechte cijfers die mid juli gaan bekend worden. Iedereen weet wel dat de GDP 2de kwartaal met iets van 20% zal gedaald zijn tegenover 2de kwartaal 2019, maar of beleggers stoicijns gaan reageren ofwel in paniek alles buiten smijten als ze worden geconfronteerd, dat is de vraag.
Ik hou in ieder geval nog een cash reserve achter de hand.

En wat met Trump zijn herverkiezing? En welk nieuws vh vaccin front in juli, heeft men tegen dan uitzicht op een werkend middel of niet ?
uwe slaap zeker niet voor laten, we hebben weer enkele maanden voor de boeg, volgens mij, met een min of meer stabiele beurs
Minister van Werk Nathalie Muylle (CD&V) stelt voor de tijdelijke werkloosheid als gevolg van de coronacrisis te verlengen tot eind augustus. De tijdelijke werkloosheid in maart en april heeft 1,3 miljard euro gekost, blijkt uit cijfers van de minister, terwijl was gerekend met een kostprijs tot 3 miljard euro. Dat schrijft De Standaard maandag
veel zaken zullen meevallen, alleen verwacht ik geen volledige herneming van de economie meer dit jaar
in port : vanalles..

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie