Goud en zilver mijnaandelen

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 32

Re: Goud en zilver mijnaandelen

Berichtdoor Sieg » 14 Feb 2017 13:25

gede schreef:
jpcdeman schreef:
MacHammerFan schreef:Wie kan mij naast PAAS een goede zilvermijn aanbevelen? Alvast bedankt. 8-)

Alexco, Avino, Canadian Zinc, Minco, First Majestic

Moest je het 2 weken geleden gezegd hebben, zou ik Silvercorp metals gezegd hebben. Nu hebben ze echter een te stevige rally achter de rug. Ik heb ze onder 1 dollar gekocht.

Toevallig heb ik die ook gekocht aan een goede prijs (0,82 CAD).
Heb gisteren een vijfde verkocht waardoor ik meer dan mijn inzet eruit heb gehaald.
Nu is het zoals zo vaak de vraag wat je met de rest moet doen?
Wanneer moet je de resterende stuks verkopen?

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

bart79
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor bart79 » 05 Mar 2017 13:36

Wie kent er Metallic Minerals? Wat ik erover weet. Ze zijn de "buren" van Alexco rescources. Het bedrijf staat onder leiding van Greg Jonhson.

Greg Johnson
Chief Executive Officer and Chairman of the Board

Mr. Johnson has twenty-eight years of experience in the mining industry with an exceptional track record in exploration, development and financing of large scale projects to create value for shareholders. Prior to joining Metallic Minerals, Mr. Johnson held the positions of President and CEO at Wellgreen Platinum and South American Silver, and was a co-founder and executive at NovaGold Resources. Mr. Johnson began his career with Placer Dome (now Barrick Gold), where he held various senior roles in domestic and international exploration. Mr. Johnson has developed broad experience in the capital markets and has been involved in raising over $650 million in project financing. For his role in the discovery and advancement of the 40-million-ounce Donlin Creek gold deposit in Alaska, Mr. Johnson was a co-recipient of the PDAC's Thayer Lindsay International Discovery Award. In addition, Mr. Johnson has been recognized for his work in sustainable development and community engagement and was awarded the Robert E. Leckie Award by the Yukon Government for excellence in environmental stewardship Metallic Minerals Corp. (TSX-V: MMG / US OTC: MMNGF) is a growth stage silver and gold exploration company, focused on creating value through a disciplined entrepreneurial approach to exploration in mining districts of western North America that have been shown to produce top tier, "company-making" assets, and yet remain under-explored. This strategy is designed to reduce investment risk and substantially increase our chances for long term success.

Our core Keno-Lightning property is located in the historic Keno Hill silver district of Canada's Yukon Territory, a region which has produced over 200 million ounces of silver and currently hosts one of the world's highest grade silver resources. In addition, our McKay Hill silver and gold property is a historic producer and is located northeast of Keno Hill in a newly emerging silver and gold mining district.

Metallic Minerals is led by a team with a track record of discovery and exploration success, including large scale development, permitting and project financing. Importantly, our team brings years of experience in the north, especially the Yukon, Alaska and British Columbia, where we have established long-term working relationships with First Nations and Native
Lijkt interessant, wat vinden jullie ervan?

jpcdeman
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 4

Berichtdoor jpcdeman » 05 Mar 2017 17:10

Er zal wel potentieel zijn (zilver) maar alles hangt af van de toekomstige drillresultaten, dus hoog risico.
Staan nog nergens.
Er zijn betere en veiliger project generators, zoals bv Strategic Metals...

Stephan
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 40

Berichtdoor Stephan » 03 Mar 2018 11:45

Iemand een idee of het nu het moment is om in goudmijn aandelen te beleggen,
zit al een tijd in Harmony en zou eventueel bijkopen ! (Dollar laag en beurshype blijft
toch ook niet duren, dus gaat men bij crash toch meer naar goud(aandelen )?

el_mettos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 183

Berichtdoor el_mettos » 04 Mar 2018 15:21

Stephan schreef:Iemand een idee of het nu het moment is om in goudmijn aandelen te beleggen,
zit al een tijd in Harmony en zou eventueel bijkopen ! (Dollar laag en beurshype blijft
toch ook niet duren, dus gaat men bij crash toch meer naar goud(aandelen )?

Geen idee of het NU het moment is om er in te stappen. Als jij dat vindt moet je dat zeker doen, maar doe het gespreid.
De hefboom op vele goudmijnen is toch wel navenant. Ga opzoek naar goudmijnen die winst maken aan deze goudprijs en die een gezonde balans hebben met geen overdreven schulden.
Ikzelf zit ook in goudmijnen maar toch zeker niet overwogen. De veronderstelling dat bij een crash automatisch goud hoger zal schieten is volgens mij een verkeerde assumptie. de laatste weken, door de stijging van de rente, kon je dat trouwens mooi zien.
Als Paul D'Hoore het zegt.... is het al te laat.

stresskieken
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 35

Berichtdoor stresskieken » 04 Mar 2018 22:00

hallo wat zijn de verwachtingen voor goudmijnaandelen, int bijzonder barrick gold en goldcorp? kentering in zicht? :?

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3189

Berichtdoor Beheerder » 14 Jan 2019 13:27

Aandeel Goldcorp de hoogte in na overnamebod
14 januari 2019 13:09 Redactie

(ABM FN-Dow Jones) Het aandeel Goldcorp gaat maandag flink hoger openen, nadat Newmont Mining zei alle aandelen op te kopen voor 10 miljard dollar.

Lees meer op: https://beursig.com/beursnieuws/aandeel ... ernamebod/
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Gray
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 238

Berichtdoor Gray » 14 Jan 2019 17:04

Ja, als ik de koers van newmont en GG van de laatste 5 jaar met elkaar vergelijk voel ik mij wel geschoren... :evil:
AGFB Agfa, PSX Phillips 66, HFC HollyFrontier Corp, DECB Deceuninck, BABA Alibaba Group GFI Goldfields GG Goldcorp

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Sieg » 14 Jan 2019 22:20

Newmont koopt Goldcorp onder boekwaarde.
En betaalt met eigen aandelen die ongeveer 1,5 keer boekwaarde staan.

Als Newmont dit bedrijf kan managen, wordt dit een goede zet volgens mij.
sjos liked last!

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Sieg » 16 Jan 2019 21:56

https://www.cnbc.com/2019/01/16/newmont ... itter|main

Speciaal voor Gray :lol:
"Goldberg said the company is still in the process of making sure investors understand the benefits of the acquisition."

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen