Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers

Opbrengst betaalverkeer

Algemene en actuele financiële onderwerpen
Plaats reactie

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 297
Contacteer:

Opbrengst betaalverkeer

Bericht door nete »

Even gerekend voor mezelf voor 2019:

Keytrade zichtrekening: + 18 euro (5 cent per verrichting)
Beobank Mastercard: + 95 euro (1% cashback op winkeluitgaven; kaart kost 5 euro, vandaar de 95)
Beobank Visa: + 80 euro (1% cashback, enkel op online aankopen)
Hello Bank (dankzij Mobile Vikings deals) + 120 euro (half vikingpunt/euro per betaling, tot 10 punten per maand = 5 euro per kaart)

Totaal: + 313 euro.

De titel is dus wel degelijk juist hé: opbrengst. En dat al sinds 1991 in mindere of meerder waarde !
Om dezelfde opbrengst te hebben op een grootbank-spaarboekje zou er 330.000 euro moeten opstaan gedurende een vol jaar :wtf:
We hebben geen hypotheeklening meer, dat speelt uiteraard mee om niet vast te hangen aan één of andere graaibank.
En elkeen zijn situatie kan anders zijn natuurlijk.
Wie wilt kan hier misschien zijn resultaten posten ?
Banner liked last!
18 september. Port (cash incl.) +3.56%
Aedifica+21,01%, Ageas-1,24%, Dollar General-0,70%, Gulfport-26,86%, Sofina-8,15%, VGP-2,71%

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Naz-T
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 458
Contacteer:

Re: Opbrengst betaalverkeer

Bericht door Naz-T »

Aaarrrrrrr viking! We kunnen gratis bellen met mekaar! :lol:

Om al die besparingen te doen, heb je wel eerst geld moeten uitgeven. Bij die uitgaven ligt misschien wel een hogere winstmaximalisatie te rapen. Verrichtingskosten Keytrade en onnodige uitgaven bvb ;-)

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door nete »

Naz-T schreef:
16 jan 2020 14:53
Aaarrrrrrr viking! We kunnen gratis bellen met mekaar! :lol:

Om al die besparingen te doen, heb je wel eerst geld moeten uitgeven. Bij die uitgaven ligt misschien wel een hogere winstmaximalisatie te rapen. Verrichtingskosten Keytrade en onnodige uitgaven bvb ;-)
Het zijn uitgaven die ik anders ook zou doen, bv. met een 20 euro of meer kostende kredietkaart waar je geen bal cashback hebt.
Kosten zijn er totaal niet bij Keytrade.
Tja, er zijn nog enkele (Keytrade, Argenta) banken die bankieren ipv graaien.
Reken maar eens uit op straks dertig jaar: zo'n dikke 9000 (negenduizend euro)

Ik ga heus geen onzinnige uitgaven doen om 1/100ste terug te krijgen hoor. Wel leuk dat ik overal winkel aan 99% van de prijs.
Rijk word je er niet van, maar zo'n 300 euro is toch niet niks.
Ik zeg altijd: de grootbanken vragen nog véél te weinig kosten (economisch gezien als bedrijf), want wat ze ook vragen, de "kudde" blijft toch hondstrouw.

Qua GSM: in de loop der jaren van MV rondgedwaald bij Proximus, Base en Orange, om dan uiteindelijk terug bij MV te landen.
Aedifica+21,01%, Ageas-1,24%, Dollar General-0,70%, Gulfport-26,86%, Sofina-8,15%, VGP-2,71%

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door nete »

Zo te zien weinig animo van zo'n 140 lezers om me te proberen overtreffen. :roll:

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 822
Contacteer:

Bericht door wimvd »

Ik zit bij Earnieland samen met mijn vrouw. We krijgen dan op bepaalde aankopen 2% terug, is goed voor zo'n +-150 EUR per jaar.
Van mijn banken krijg ik niks zoals jij voorstelt, maar ik behoed me wel op de weerkerende kosten. Mijn Argenta-rekening is gratis, mijn Deutsche Bank-rekening is gratis en mijn Belfius-rekening is gratis. Bij dure banken zoals KBC en BNP gaan ze mij niet zien als klant. Ik verlies al genoeg geld dankzij de inflatie, de banken moeten daar niet nog een schepje bovenop gaan doen.
Dividend port: Ageas, Proximus, Vastgoedbevaks, Aperam, Shell B
Speculatieve port: Ontex

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door nete »

wimvd schreef:
18 jan 2020 23:17
Ik zit bij Earnieland samen met mijn vrouw. We krijgen dan op bepaalde aankopen 2% terug, is goed voor zo'n +-150 EUR per jaar.
Van mijn banken krijg ik niks zoals jij voorstelt, maar ik behoed me wel op de weerkerende kosten. Mijn Argenta-rekening is gratis, mijn Deutsche Bank-rekening is gratis en mijn Belfius-rekening is gratis. Bij dure banken zoals KBC en BNP gaan ze mij niet zien als klant. Ik verlies al genoeg geld dankzij de inflatie, de banken moeten daar niet nog een schepje bovenop gaan doen.
Earnieland lijkt me wel iets, toffe tip. :up:

Als je nu nog een Beobank Visakaart aanvraagt en gebruikt voor je online aankopen, verdien ja daar ook nog eens 1 % (tot 200 euro per jaar, dus 195 euro netto, kaart kost 5 euro per jaar). Je hebt drie weken de tijd om je uitgaven van de voorbije periode ineens te vereffenen, dan betaal je geen eurocent aan interest. Het is deze rekening: https://www.beobank.be/nl/particulier/b ... sa-classic. Je hoeft geen zichtrekening te hebben bij Beobank.

piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7231
Contacteer:

Bericht door piddybull »

nete schreef:
18 jan 2020 19:47
Zo te zien weinig animo van zo'n 140 lezers om me te proberen overtreffen. :roll:
Door de details die je hier geeft kan ik vrij gedetailleerd zien wat je spendeert op een jaar.
Wat er in en uit gaat...
Om die reden is er weinig animo omdat Belgen weinig zin hebben om die gevoelige info exact te delen.

Hier Argenta Gratis gewonen betalingen.
Deutsche bank :enkel voor beleggingen : € 25/50K aandelen is ok rest bankverrichtingen is hier te duur, te ouderwets , in te slechte papieren , klant onvriendelijker gezien besparingen op aantal filialen.
Opstart Flatex voor compleet gratis beleggen (wel eigen administratie want ze houden geen 0,35 % af bij aan/verkopen.
Flatex kan je hier op Beursig opsnorren via eenvoudige klik op advertentie.Het is een leuk alternatief !
Keytrade : door diverse overnames nu bij hen voor pensioensparen derde pijler.
Bolero klant voor bedrijfsbezoeken : nog niet van toepassing na twee jaar.

Ethias voor de meeste verzekeringen (auto's soms jaarlijks andere verzekering wegens salonkortingen nieuwe klant )

Auto's: Volvo (2) algemeen zeer tevreden, BMW droomwagen ,naverkoopdienst echter Meersman Ninove verschrikkelijk slecht tot zelfs erkende fraudezaken in 2017 (Zottegem,Aalst, Ninove) hoofdzetel BMW BELUX : hulpeloze bende die opkomt voor eigen dealernetwerk ,tracht te bemiddelen tss. klant en dealer maar uiteindelijk de klant ziet weglopen door onhandige ,onbespreekbare uitvoeringen.

Mutualiteiten : alle kleuren binnen het gezin.

Elektriciteit : momenteel Eneco

Verwarming : elektrisch warmtepompen Lucht/lucht Mitsubishi en zonnepanelen 7,450 KWp piekvermogen
GSC : 7,5 x € 450 jaarlijks nog 10 jaar.

Winkelen : Online Delhaize home delivery wekelijkse basis : normaal goedkoper dan zelf te gaan winkelen door cumul kortingen,het vet is na 18 maanden marketing actie's van Delhaize wel wat van de soep.Vroeger -10 % online korting op dinsdag (verdwenen) ,nieuwe klant korting - € 15 (verdwenen) , voorrij kost tss. € 4,5 en € 9,95 naargelang tijdstip.

TV /internet/telefoon : Scarlet 3/1= € 40/maand op twee locatie's .Tegenwoordig wat problemen met modem, dringend eens bellen ;-) Scarlet is budget variant van Belgacom , nu ook met kanaal Z ! sinds deze maand.

Aantal aandelen : é""&(§!àç!!§@ ( VIRUSDETECTIE -ik sluit snel af )
Naz-T liked last!
Argen-x
Trigano

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door nete »

piddybull schreef:
19 jan 2020 10:43
nete schreef:
18 jan 2020 19:47
Door de details die je hier geeft kan ik vrij gedetailleerd zien wat je spendeert op een jaar.
Wat er in en uit gaat...
Klopt wel enigszins, jij geeft nog meer info, misschien iets minder gedetailleerd.
Ik had het meer algemeen over wat bij de lezers van dit topic zoal de betaalverkeer opbrengsten (of -kosten) zijn.
Om ze misschien wakker te schudden dat het ook anders kan dan bijdrage zus, bijdrage zo voor een stomme zichtrekening of kredietkaart waar geen enkele menselijke tussenkomst nog vereist is.
Maar ja, als er één iets is waar "buy & hold" nog méér van toepassing is dan bij beleggers is het wel de honkvastheid van de meeste Belgen aan hun bank. :roll:

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie