Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers

Parx Materials

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.
Plaats reactie

Beurs
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3
Contacteer:

Parx Materials

Bericht door Beurs »

Iemand die al een wat langere tijd Parx Plastics (ISIN NL0012650535, Euronext Parijs) volgt ?

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

abdel
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 273
Contacteer:

Re: Parx Plastics

Bericht door abdel »

Ja, maar met weinig enthousiasme :-)
De spike vorige zomer bleek achteraf een pump & dump scheme, de eerste kaar dat ik dat zo flagrant op een Europese beurs zag. Sindsdien is de koers op laag niveau gestabiliseerd iets boven de 2 euro). Nu ja, wat je laag noemt, 't is moeilijk om een waarde op het aandeel te plakken.
Zo hebben ze net een kapitaalinjectie gekregen, maar aan welke koers wordt er nergens bijvermeld...
"Rotterdam, The Netherlands (February 12, 2020) Parx Materials N.V. (Euronext: MLPRX) announces that it has received a capital injection of EUR 1.0 million for expansion and scale-up. This investment allows Parx Materials (as of January 29 the new name of the company formerly named Parx Plastics) to expand its team and make the required investments for the scaling up of the production of Saniconcentrate.
The Belgium company Lausha N.V. is making the capital injection and is obtaining an equity stake of 12.5%.
With the recent developments, Parx is making exciting steps in the development and commercializing of its unique antimicrobial and antibiofilm technology. On December 20 the company was able to announce a signed cooperation agreement with PepsiCo in Purchase, New York and it is seeing excellent adoption of its technology in the supermarket channel in the UK and elsewhere.
"
Voor 1 miljoen krijgt LAUSHA 1/8ste van het bedrijf, dus we kunnen stellen dat het in deze transactie op 8 miljoen gewaardeerd werd. Vóór de kapitaalverhoging waren er 6 823 915 aandelen, dus nu 7 798 760. waaruit ik afleid dat ze de aandelen aan grofweg 1 euro gewaardeerd hebben.
Ik zie voorlopig niet in waarom ik er op de beurs meer voor zou moeten betalen.
Dit gezegd zijnde, als de koer onder de 2 euro dreigt te gaan duikt er elke keer een order op om de koers recht te houden.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4712
Contacteer:

Re: Parx Materials

Bericht door Beheerder »

Interview met Parx Materials, antimicrobiële technologie van Nederlandse bodem. Lees meer: https://beursig.com/2020/03/11/intervie ... dse-bodem/
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

CallmePut
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door CallmePut »

Beheerder,

Inmiddels zijn de jaarcijfers 2019 bekend.
Is het mogelijk om vanuit uw kant een analyse te verschaffen?

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

Van mij geen analyse, ben mijn interesse helemaal verloren vanaf dat ik bij de management fee aankwam...
Ook heel dat kluwen rond nieuwe aandeelhouder LauSha oogt behoorlijk shady.
Eén neefje van Parx dat (heel even) mijn interesse opwekte: Metrics in Balance, dat op de vrije markt van Parijs ligt te bloeden. Maar het was eigenlijk vooral de crowdfunding van de Nederlandse dochter daarvan, toepasselijk Metrics in Balance Nederland genaamd, die mijn interesse wekte: 8% rente over 4 jaar, én een voucher voor een volledige rugscan inclusief bespreking en rapportage van de resultaten in het Rug- en Nekcentrum in Eindhoven, voorwaar niet mis.
https://www.collincrowdfund.nl/metrics- ... erland-bv/
Ondanks de persoonlijke borgstelling van de zaakvoerder heb ik het aan mij voorbij laten gaan :D
En Parx heeft via die nieuwe aandeelhouder blijkbaar nog redelijk wat aangetrouwde familie, waarvan minstens ook Condor Technologies en Remedent Inc op de beurs noteren/vegeteren. Vreemd allemaal, geen spek voor mijn bek...

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie