Wirecard (WDI)

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40
Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1010

Re: Wirecard (WDI)

Berichtdoor Umi » 05 Apr 2019 16:56

Warrant schreef:Ik heb een stevige positie in Wirecard (al sinds 2016). Indien ze hun 2025 prognoses kunnen waarmaken staat dit aandeel dan gemakkelijk aan €400 in 2025.

Indien ze die waarmaken & de groeivooruitzichten na 2025 nog steeds dezelfde zijn.. is dat mss mogelijk.
Wel spijtig dat die prognoses niet in dit topic staan. Heb ze ooit bekeken, weet enkel dat ik ze aan 150 euro niet koopwaardig vond. Ik bekijk het nog eens als ik ergens tijd vind (binnen een half jaar ofzo :lol: )

powered by Surfing Waves

Warrant
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 78

Berichtdoor Warrant » 06 Apr 2019 11:52

Umi schreef:Indien ze die waarmaken & de groeivooruitzichten na 2025 nog steeds dezelfde zijn.. is dat mss mogelijk.
Wel spijtig dat die prognoses niet in dit topic staan. Heb ze ooit bekeken, weet enkel dat ik ze aan 150 euro niet koopwaardig vond. Ik bekijk het nog eens als ik ergens tijd vind (binnen een half jaar ofzo :lol: )

Om wat te helpen.

Huidige situatie:
Market cap 13 600 KEUR
EV 12 900 KEUR
EV/EBITDA 23
Koers: 110 EUR

2025 prognoses:
EBITDA 3 300 KEUR

Als je uitgaat van een EV/EBITDA van 15 (tegenover 23 nu) kom je aan een EV van 50 000 KEUR.
Dit impliceert een koers van 426 EUR

Groeivooruitzichten moeten dus zeker niet hetzelfde zijn, aangezien hier reeds een serieuze multiple daling in zit. Indien we uitgaan van dezelfde multiple kom je aan een koers van 650 EUR.

In verband met hun fraudeschandaal, de betrokken werknemer is ondertussen opgestapt. Eind april publiceren ze hun jaarverslag, indien EY hier gewoon op aftekent (ga er maar vanuit dat zij ook de nodige additionele fraud procedures zullen doen vooraleer hier op af te tekenen) ga ik nog eens fors bijkopen aan de huidige solden.

Indien je exposure wilt aan de snel groeiende digitale betalingen lijkt Wirecard me momenteel de beste positie. Adyen staat gewoon peperduur, misschien eens kopen als we nog eens een correctie zien zoals in December (toen gingen ze -50%). De credit card companies Visa en MasterCard zijn ook heel interessant maar momenteel staat de US weer wat te duur naar mijn mening. In Zuid Amerika heb je MercadoLibre (top 10 positie bij mij), zeer vergelijkbaar met PayPal dat onlangs 750 mil $ in MELI heeft geïnvesteerd, maar de koers is verdubbelt sinds eind december dus waardering is hier ook wat stretched om bij te kopen.
Umi liked last!
Top 10: Basic Fit, Shopify, Wirecard, Visa, Mercadolibre, The Trade Desk, Umicore, ASML Holding, Microsoft & ServiceNow

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 417

Berichtdoor sjos » 07 Apr 2019 11:52

Warrant schreef:
Umi schreef:Indien ze die waarmaken & de groeivooruitzichten na 2025 nog steeds dezelfde zijn.. is dat mss mogelijk.

Om wat te helpen.

Huidige situatie:
Market cap 13 600 KEUR
EV 12 900 KEUR
EV/EBITDA 23

2025 prognoses:
EBITDA 3 300 KEUR

Als je uitgaat van een EV/EBITDA van 15 (tegenover 23 nu) kom je aan een EV van 50 000 KEUR.

Groeivooruitzichten moeten dus zeker niet hetzelfde zijn, aangezien hier reeds een serieuze multiple daling in zit. Indien we uitgaan van dezelfde multiple kom je aan een koers van 650 EUR.

In verband met hun fraudeschandaal, de betrokken werknemer is ondertussen opgestapt. Eind april publiceren ze hun jaarverslag, indien EY hier gewoon op aftekent (ga er maar vanuit dat zij ook de nodige additionele fraud procedures zullen doen vooraleer hier op af te tekenen) ga ik nog eens fors bijkopen aan de huidige solden.

Indien je exposure wilt aan de snel groeiende digitale betalingen lijkt Wirecard me momenteel de beste positie. Adyen staat gewoon peperduur, misschien eens kopen als we nog eens een correctie zien zoals in December (toen gingen ze -50%). De credit card companies Visa en MasterCard zijn ook heel interessant maar momenteel staat de US weer wat te duur naar mijn mening. In Zuid Amerika heb je MercadoLibre (top 10 positie bij mij), zeer vergelijkbaar met PayPal dat onlangs 750 mil $ in MELI heeft geïnvesteerd, maar de koers is verdubbelt sinds eind december dus waardering is hier ook wat stretched om bij te kopen.

Er zijn heel wat aandelen waarvan de waardering "stretched" is. Digitale betalingen zitten duidelijk in de lift, maar enkel wirecard (dankzij de Financial Times) staat nog "menselijk". Toch wacht ik tot eind april om terug een positie in te nemen. Stijgen ze ondertussen weer te veel, dan is dat maar zo.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Umi
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Umi » 08 Apr 2019 19:09

Warrant schreef:

Om wat te helpen.

Huidige situatie:
Market cap 13 600 KEUR
EV 12 900 KEUR
EV/EBITDA 23

2025 prognoses:
EBITDA 3 300 KEUR

hmm, veel interessanter dan ik dacht. Wanneer verwacht je hun jaarverslag?

Ook een hoge cash conversion & normaal weinig kapitaalintensief + een runway...

Warrant
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Warrant » 08 Apr 2019 21:56

Umi schreef:

25 april verschijnt hun jaarverslag.

Inderdaad heel interessant.. Ik heb +- 30 verschillende aandelen en als ik er nu 1 moet bijkopen is het Wirecard.. Ik wacht gewoon nog op EY hun handtekening. :)
Top 10: Basic Fit, Shopify, Wirecard, Visa, Mercadolibre, The Trade Desk, Umicore, ASML Holding, Microsoft & ServiceNow

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 97

Berichtdoor josymar » 09 Apr 2019 00:49

Wie of wat is EY?

Warrant
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Warrant » 09 Apr 2019 08:51

josymar schreef:Wie of wat is EY?

De auditor: https://en.wikipedia.org/wiki/Ernst_%26_Young

Umi
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Umi » 09 Apr 2019 18:03

Warrant schreef:
Umi schreef:

Inderdaad heel interessant.. Ik heb +- 30 verschillende aandelen en als ik er nu 1 moet bijkopen is het Wirecard.. Ik wacht gewoon nog op EY hun handtekening. :)

30 is toch veel te veel?
Kun je nooit allemaal deftig opvolgen toch?
Ik heb er 15 ofzo & dat vind ik al teveel. Ik wil meer focus in m'n port. Als je zo zeker bent van Wirecard (en uw huiswerk goed gemaakt hebt)...
Waar ik vroeger enkel op sterk ondergewaardeerd mikte (met Umicore als uitzondering), wil ik ook wat meer kwaliteit/groei aan faire waarderingen (maar die zijn zééér moeilijk te vinden). Basic-Fit is zo eentje die ik recent kocht aan 25,x euro. AB InBev was een gevalletje kwaliteit aan een aantrekkelijke prijs.
Victrex & Wirecard staan op het 'to do lijstje'.

ps ik lees het hier wel op 25 april dan :P

Warrant
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Warrant » 09 Apr 2019 21:07

Umi schreef:
Warrant schreef:
Umi schreef:

30 is toch veel te veel?
Kun je nooit allemaal deftig opvolgen toch?
Ik heb er 15 ofzo & dat vind ik al teveel. Ik wil meer focus in m'n port. Als je zo zeker bent van Wirecard (en uw huiswerk goed gemaakt hebt)...
Waar ik vroeger enkel op sterk ondergewaardeerd mikte (met Umicore als uitzondering), wil ik ook wat meer kwaliteit/groei aan faire waarderingen (maar die zijn zééér moeilijk te vinden). Basic-Fit is zo eentje die ik recent kocht aan 25,x euro. AB InBev was een gevalletje kwaliteit aan een aantrekkelijke prijs.
Victrex & Wirecard staan op het 'to do lijstje'.

ps ik lees het hier wel op 25 april dan :P

Die 30 zijn uiteraard niet equal weight. Ik heb een 15 tal grote posities die ik goed opvolg, mijn kleinere posities zijn dan bedrijven die ik wat minder volg maar die wel voor een "surprise" kunnen zorgen.

Je moet trouwens niet elk bedrijf op de voet volgen hé. Zeker van mijn "blue chips" zoals Visa, Microsoft, Alphabet,.. is het niet nodig om elk klein nieuwtje te volgen.
Umi liked last!

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 97

Berichtdoor josymar » 16 Apr 2019 17:46

Ik lees hier dat het jaarrapport wordt gepubliceerd op 25 april. Zouden er weer mensen zijn die meer weten dan andere? De koersevolutie van de laatste 5 dagen (van 107,20 naar 117,35) is toch opvallend. Aankopen van insiders?

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen