Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Klimaatverandering

Algemene en actuele financiële onderwerpen
gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 819
Contacteer:

Re: Klimaatverandering

Bericht door gede »

vault77 schreef:
26 jun 2020 16:51
gede schreef:
11 jun 2020 12:42
poorinvestor schreef:
11 jun 2020 11:42
gede schreef:
11 jun 2020 10:35

Dat is een thema dat de komende 20 jaar nooit écht weg gaat zijn. Soms komt het op de achtergrond zoals nu de pandemie, maar ik geloof er steevast in dat de temperatuur en de extremen gaan blijven toenemen en dat de problemen die daaruit voort gaan vloeien er automatisch voor gaan zorgen dat het steeds weer terug gaat komen. En dat zal zo zijn tot de gewone man beseft dat het 'for real' is en dat er politici zijn die durven uitleggen dat we moeten investeren én dat dat op lange termijn géén slechte zaak hoeft te zijn voor onze welvaart.
Mijn wagen verbruikt +- 350g co2 wel zeer weinig fijn stof en ik hou van moerassen ,mangrove en hoge waterstanden.
Dat is stoer, maar wel inhoudsloos...

Ik heb ook geen glazen bol, maar ik ben er redelijk van overtuigd dat dergelijke CO2-kotsers in de toekomst fiscaal weggepest gaan worden. Beetje terecht ook. Een Peugeot met een degelijke elektromotor laat u zomaar achter aan het stoplicht :-)
U gaat de stoere kant op daar je het benadrukt op vermogen ik weet het niet ik heb nog nooit vol opgetrokken en zeker aan geen stoplicht met een andere wagen maar om je te informeren heb ik het even opgezocht de prestaties zijn zoals de jaguar i-pace dus geen peugot komt in de buurt en wat betreft snelheid er een stuk boven maar ja ik rij nooit meer dan 125
En wie bent u nu precies? Vault77 of Poorinvestor of gebruiken we gewoon meerdere accounts? U mag het van mij opzoeken, maar een beetje elektrische auto trekt sowieso veel sneller op, wat u daar van ook moge zeggen. En wat u persoonlijke voorkeur ook moge zijn, elektrische auto's is de toekomst en zal de rest verdringen. Fossiele brandstoffen verbruiken, dat zal men tot onbetaalbare 'luxe' (?) maken.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 805
Contacteer:

Bericht door ex-stoploss »

vault77 schreef:
26 jun 2020 20:48
luister podcast Patrick Willems https://www.standaard.be/cnt/dmf20190429_04364556 over waterbeheer.
Hebben wij nu echt "waterprofessors" nodig om iets te vertellen wat iedere boer al 30 jaar weet? Weeral wat paniekzaaierij om binnenkort een regenwaterput van 20.000 liter verplicht te maken en uw waterfaktuur (nog maar eens) duurder te maken. En altijd wordt er de één of andere professor bijgehaald om hun leugens voor het grote publiek verteerbaar te maken. In België regent het jaarlijks 20 miljard kubieke meter water. Iedere Belg heeft dus recht 2000 kubieke meter (gratis) water, ware het niet dat men 99% van dit water ongebruikt naar de zee laat stromen.
neku liked last!

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1282
Contacteer:

Bericht door neku »

3,500 Mile-Long "Godzilla Dust Cloud" Will Hit US Southeast Within Hours

https://www.zerohedge.com/technology/35 ... thin-hours
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

vault77
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 120
Contacteer:

Bericht door vault77 »

ex-stoploss schreef:
26 jun 2020 22:14
vault77 schreef:
luister podcast Patrick Willems https://www.standaard.be/cnt/dmf20190429_04364556 over waterbeheer.
Hebben wij nu echt "waterprofessors" nodig om iets te vertellen wat iedere boer al 30 jaar weet? Weeral wat paniekzaaierij om binnenkort een regenwaterput van 20.000 liter verplicht te maken en uw waterfaktuur (nog maar eens) duurder te maken. En altijd wordt er de één of andere professor bijgehaald om hun leugens voor het grote publiek verteerbaar te maken. In België regent het jaarlijks 20 miljard kubieke meter water. Iedere Belg heeft dus recht 2000 kubieke meter (gratis) water, ware het niet dat men 99% van dit water ongebruikt naar de zee laat stromen.
Welja dat vertelt hij vanaf 11.00 minuten. Ikzelf ben voor hogere waterstanden en moerasgebieden.

vault77
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 120
Contacteer:

Bericht door vault77 »

En wie bent u nu precies? Vault77 of Poorinvestor of gebruiken we gewoon meerdere accounts? U mag het van mij opzoeken, maar een beetje elektrische auto trekt sowieso veel sneller op, wat u daar van ook moge zeggen. En wat u persoonlijke voorkeur ook moge zijn, elektrische auto's is de toekomst en zal de rest verdringen. Fossiele brandstoffen verbruiken, dat zal men tot onbetaalbare 'luxe' (?) maken.
[/quote]
Poorinvestor is al lang niet meer relevant ik heb me laten veranderen zoals bij de chirurg.
Over heel het autopark zijn de elektrische sneller door het lage koppel maar ik wacht nog even voor een elektrische.
Mijn voorkeur zijn zware luxe SUV's die in 5 sec naar 100kmh of lager gaan ook op stroom.

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1282
Contacteer:

Bericht door neku »

Klimatoloog Samuel Helsen: “Komende jaren steeds vaker hevige wolkbreuken en wateroverlast in ons land”

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/w ... ~a45c75b6/
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1131
Contacteer:

Bericht door Umi »

ex-stoploss schreef:
26 jun 2020 22:14
vault77 schreef:

De grootte van de regenwaterput wordt normaal gezien berekend op basis van de noden van de bewoners & de oppervlakte van het dak.
Als je water te lang stilstaat in de put kan het ook gaan 'rotten'. Dus te groot is ook niet wenselijk.

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 805
Contacteer:

Bericht door ex-stoploss »

Umi schreef:
01 jul 2020 08:07
De grootte van de regenwaterput wordt normaal gezien berekend op basis van de noden van de bewoners & de oppervlakte van het dak.
Als je water te lang stilstaat in de put kan het ook gaan 'rotten'. Dus te groot is ook niet wenselijk.
Dat zou geen probleem mogen zijn voor de regelneven. Dan maken ze een filterinstallatie op het water van de regenwaterput verplicht. Te ontwerpen door een erkend studiebureau, te plaatsen door een erkende aannemer, een met foto's gedokumenteerd dossier neer te leggen op de gemeente. Dat gaan ze zelfs subsidiëren, deze subsidies komen vanzelfsprekend integraal terecht bij de "erkende" vriendjes (zie zonnepanelen en warmtepompen). In een latere fase komt er dan een verplicht jaarlijks onderzoek van dit "regenwaterput-water" door een "erkend" labo, kwestie van de bevolking te behoeden voor legionella rampscenario's.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1131
Contacteer:

Bericht door Umi »

ex-stoploss schreef:
01 jul 2020 11:40
Umi schreef:
01 jul 2020 08:07
Dat zou geen probleem mogen zijn voor de regelneven. Dan maken ze een filterinstallatie op het water van de regenwaterput verplicht. Te ontwerpen door een erkend studiebureau, te plaatsen door een erkende aannemer, een met foto's gedokumenteerd dossier neer te leggen op de gemeente. Dat gaan ze zelfs subsidiëren, deze subsidies komen vanzelfsprekend integraal terecht bij de "erkende" vriendjes (zie zonnepanelen en warmtepompen). In een latere fase komt er dan een verplicht jaarlijks onderzoek van dit "regenwaterput-water" door een "erkend" labo, kwestie van de bevolking te behoeden voor legionella rampscenario's.
Ik denk niet dat er legionella-gevaar is in een waterput waar de temperatuur altijd onder de 20°C is :think:
Legionella geeft trouwens enkel een risico's bij verneveling (douche of tuin sproeien dus)

Met een filterinstallatie los je het probleem van verrotting (door allerlei organisch materiaal) niet op; beluchting (vb. aquarium) is dan nodig. Filters zijn volgens mij sowieso noodzakelijk volgens mij; bladkorf op dak, grove filter op aanzuigslang; & dan 2 fijnfilters (vezel + koolstof). Anders gaat je toilet er nogal uitzien :lol:

Uiteraard allemaal 'erkend' omdat wij Belgen anders toch maar doen wat we zelf willen :oops:
Maar ik snap dat die regelgeving frusterend is. (heb ik zelf mogen ondervinden)
neku liked last!

joni
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 96
Contacteer:

Bericht door joni »

Umi schreef:
01 jul 2020 17:11

Maar ik snap dat die regelgeving frusterend is. (heb ik zelf mogen ondervinden)
De Belg heeft lak aan regeltjes = cultuur van een Zuid-Europeaan & Trumpiaan…. :o

Tot er problemen zijn, zoals nu met Covid-19, dan waren de regels plots: te laat, niet duidelijk, te weinig voorzieningen, enz…

(Idem met mensen die in een overstroming gebied, of nabij een luchthaven gaan wonen....
Of vroeger zonder isolatie een woning bouwden, terwijl dat al 40 jaar verplicht is. Allemaal omdat de regeltjes teveel geld kosten, maar geld voor een grote woning was er wel... en nu klagen deze mensen, dat de verwarmings- en/of airco-kost.... te hoog oploopt.…….)

Wie in het parlement tegen alle regels is en aan de schaarse Covid-19 regels zelf zijn voeten veegde, vroeg vorige week wel, een onderzoek commissie… :think: :oops: maar diende genoegen te nemen met een bijzondere commissie
WB: “Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Don't forget rule No. 1”

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie