PostNL

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
beeck
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 2

Re: PostNL

Berichtdoor beeck » 08 Aug 2018 22:23

Bij bolero betaal ik 5€ kosten als ik kies voor dividend in aandelen, vandaar dat ik standaard kies voor dividend in cash

zwoits
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 20

Berichtdoor zwoits » 08 Aug 2018 22:31

beeck schreef:Bij bolero betaal ik 5€ kosten als ik kies voor dividend in aandelen, vandaar dat ik standaard kies voor dividend in cash

Waar heb je dat gelezen?
Ik zit namelijk ook bij Bolero!

Dit staat er in mijn mail;

"Cash: aanrekening van buitenlandse bronheffing, roerende voorheffing en verwerkingskosten
Effecten: aanrekening van roerende voorheffing en verwerkingskosten"
Intelligente beleggers geven blijk van veel discipline.
Arseus 15.89 / Melexis 23.00 / Agfa Gevaert 3.81 / PostNL 3.28 / AB InBev 79.8

alles kan beter
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 367

Berichtdoor alles kan beter » 09 Aug 2018 06:28

beeck schreef:Bij bolero betaal ik 5€ kosten als ik kies voor dividend in aandelen, vandaar dat ik standaard kies voor dividend in cash

ik denk dat je met uw 5 euro kosten ( als dat al zo is, ik ben ook bij bolero, ik zie't wel) nog goedkoper af bent dan uitbetaling in cash. tenzij je natuurlijk maar 100 aandelen van postnl hebt of zo.
Just when you think you've hit rock bottom, someone will hand you a shovel.

beeck
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor beeck » 09 Aug 2018 12:10

Ik heb er (maar) 500, en volgens mij krijg ik een kost ‘igv corporate action’ van 5€ bij een uitbetaling in aandelen. In alle eerlijkheid heb ik geen idee hoe ik de berekening zou moeten maken van wat voor mij het voordeligste is.. :oops:

Msb12i
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 163

Berichtdoor Msb12i » 09 Aug 2018 12:18

beeck schreef:Ik heb er (maar) 500, en volgens mij krijg ik een kost ‘igv corporate action’ van 5€ bij een uitbetaling in aandelen. In alle eerlijkheid heb ik geen idee hoe ik de berekening zou moeten maken van wat voor mij het voordeligste is.. :oops:

Aantal aandelen X dividend=waarde

Waarde dividend-5€ / waarde aandeel = aantal te verkrijgen aandelen

Cash=> aantal aandelen x dividend = waarde

Waarde - alle voorheffingen = cash

Voor mij als Belg= rampzalig wegens dubbele aftrek

Mag ik vragen waarom je “maar” 500 aandelen hebt?

Huidige waarde = 1500€

Door de vaste kosten moet je toch al een redelijk rendement halen om nog maar uit de kosten te komen?

Ik hanteer toch steeds een minimum aankoop van 2500€
Laatst gewijzigd door Msb12i op 09 Aug 2018 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.
alles kan beter liked last!
Het is moeilijk iemand te geloven, als je in zijn plaats zou liegen.

alles kan beter
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 367

Berichtdoor alles kan beter » 09 Aug 2018 12:19

de verhouding is nog niet gekend dacht ik
Just when you think you've hit rock bottom, someone will hand you a shovel.

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 625

Berichtdoor jack. » 09 Aug 2018 13:01

https://www.iex.nl/Nieuws/ANP-090818-13 ... 1533273220

Bpost sluit meer deals in Nederland niet uit

Gepubliceerd op 9 aug 2018 om 11:38

BRUSSEL (AFN/BLOOMBERG) - Het Belgische postbedrijf Bpost sluit niet uit nog overnames te gaan doen in nichesegmenten van de Nederlandse markt voor pakketbezorging. Dat heeft topman Koen Van Gerven gezegd in een call met journalisten.

,,Onze klanten zien België en Nederland als één markt'', zo verklaart de Belgische postbaas zijn interesse in Nederland. Overnames doen in Nederland kan voor Bpost wel lastig zijn omdat het bedrijf hier niet zo'n uitgebreid netwerk heeft. Bij nichesegmenten is dat echter minder een probleem.

Bpost sloeg eerder dit jaar de handen ineen met DHL Parcel voor de bezorging van pakketjes voor e-commerce in de Benelux. Door de samenwerking tussen DHL en Bpost kunnen Belgische consumenten tot in de avond bestellen bij een Nederlandse webshop en hun bestelling de volgende dag al afgeleverd krijgen. Ook omgekeerd kan de Nederlandse webshopper langer terecht bij de Belgische online winkels om het de volgende dag door DHL afgeleverd te krijgen.

Bedrijfswinst

Bpost maakte donderdag een forse koerssprong op de aandelenbeurs in Brussel. Beleggers reageerden enthousiast op de resultaten over het tweede kwartaal. De zuiderburen zagen hun binnenlandse postvolume op jaarbasis met dik 4 procent teruglopen, maar Bpost bezorgde er wel ruim een kwart meer pakketten.

Volgens Van Gerven heeft Bpost in het tweede kwartaal overigens resultaten geboekt die ,,in lijn liggen'' met de gestelde verwachtingen voor dit jaar. De bedrijfswinst zakte met bijna 12 procent naar ruim 140 miljoen euro. De opbrengsten stegen wel, maar Bpost kreeg te maken met hogere kosten voor onder meer personeel en transport.

De sombere prognose die Bpost in maart de wereld instuurde, was voor beleggers eerder nog een grote ontgoocheling. De grootste koersval sinds de beursintroductie volgde erop. Sindsdien probeert Van Gerven orde op zaken te stellen. Bpost wil onder meer sleutelen aan de verdeling van de traditionele brievenpost, met duurdere postzegels voor een snelle bezorging.

zwoits
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 20

Berichtdoor zwoits » 09 Aug 2018 14:46

Msb12i schreef:
beeck schreef:Ik heb er (maar) 500, en volgens mij krijg ik een kost ‘igv corporate action’ van 5€ bij een uitbetaling in aandelen. In alle eerlijkheid heb ik geen idee hoe ik de berekening zou moeten maken van wat voor mij het voordeligste is.. :oops:

Huidige waarde = 1500€

Door de vaste kosten moet je toch al een redelijk rendement halen om nog maar uit de kosten te komen?

Ik heb ook maar 606 aandelen PostNL...

Absoluut mijn kleinste positie en speculatief gekocht in de veronderstelling dat ze snel werden overgenomen en/of de koers snel zou herstellen.
Aankoopdatum was 28/2/'18.
Voorlopig geen koersherstel en geen overname dus...

Bij Bolero heb ik geen weet van "vaste kosten" op mijn aandelenportefuille.
Bij mijn vorige bank (Belfius) had ik jaarlijkse "bewaringskosten" op mijn portefuille, en daarom dit jaar overgestapt naar Bolero.
Intelligente beleggers geven blijk van veel discipline.
Arseus 15.89 / Melexis 23.00 / Agfa Gevaert 3.81 / PostNL 3.28 / AB InBev 79.8

Msb12i
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 163

Berichtdoor Msb12i » 09 Aug 2018 15:31

zwoits schreef:
Msb12i schreef:

Huidige waarde = 1500€

Ik heb ook maar 606 aandelen PostNL...

Absoluut mijn kleinste positie en speculatief gekocht in de veronderstelling dat ze snel werden overgenomen en/of de koers snel zou herstellen.
Aankoopdatum was 28/2/'18.
Voorlopig geen koersherstel en geen overname dus...

Bij Bolero heb ik geen weet van "vaste kosten" op mijn aandelenportefuille.
Bij mijn vorige bank (Belfius) had ik jaarlijkse "bewaringskosten" op mijn portefuille, en daarom dit jaar overgestapt naar Bolero.

Aankoop en verkoop = 15€ dus de eerste 1% is enkel kosten...
Het is moeilijk iemand te geloven, als je in zijn plaats zou liegen.

beeck
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor beeck » 09 Aug 2018 22:41

Ik heb inderdaad een kleine positie, genomen op 25 mei jl, en sta momenteel op -5%, blij dus dat ik geen grotere positie heb, ik heb meerdere posities van +-1500€, mijn grootste positie is ca 3200€, het kan dat ik PostNL nog bijkoop, maar voorlopig niet.