Wat deed mij besluiten om het aandeel Nyrstar te kopen?

Benieuwd naar de mening van andere beleggers? Start hier uw poll/peiling of beantwoord die van anderen
Plaats reactie

Op basis van de analyse van de jaar/kwartaal verslagen van het bedrijf.
2
6%
Door de positieve vooruitzichten die analisten, in diverse media, naar voor hebben geschoven.
6
19%
Omdat ik in die sector geloof en ik er van overtuigd ben dat, op langere termijn, dit aandeel zeker zal opveren.
6
19%
Ik volg het forum over dit aandeel al een hele tijd. Bepaalde forumleden hebben mij kunnen overtuigen in te stappen.
2
6%
Bedrijf heeft een meer dan degelijk management. Dat moet goed komen!
6
19%
Ik heb wat spaarcentjes die ik voor de langere termijn kan missen, we zien gewoon wel wat het wordt.
4
13%
Het (vroegere) dividend is/was leuk meegenomen, de koers interesseert me minder. Het is een "goede huisvader aandeel".
0
Geen stemmen
Dit is een volatiel aandeel : ik gok op een snel ritje naar boven. Langere termijn is niet aan mij besteedt.
1
3%
Op basis van vroegere koersen.
1
3%
Ik koop nu en dan een turbo, ik vind dat spannend. Het aandeel zelf interesseert me nauwelijks.
1
3%
Ik zit er in voor de LT. Ik kijk nauwelijks naar de koers van het aandeel. Ik blijf zitten wat er ook gebeurt. Komt wel goed.
3
9%

Totaal aantal stemmen: 32

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2226

Berichtdoor Beheerder » 03 Aug 2018 11:42

Naar aanleiding van het verzoek van forumlid Tsuretie is bij deze een poll geopend. Wat deed u besluiten om het aandeel Nyrstar te kopen?

U kunt maximaal 5 antwoorden selecteren (reageren op de poll kan/mag ook).
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1514

Re: Wat deed mij besluiten om het aandeel Nyrstar te kopen?

Berichtdoor Dirk19 » 03 Aug 2018 11:48

Andere optie: ik ben een sadomasochist, lijden/afzien is mijn ding :geek:

EDIT: ik ben ingestapt omdat (toen) de vooruitzichten van de grondstoffenprijzen zeer rooskleurig waren én omdat zowat alle analisten zeer positief waren over het bedrijf/management en dus een aankoopbeveling gaven.

Let wel, dat was in 2010 dat ik ben ingestapt, toen Nyrstar dus nog winstgevend was ;)
Wimpie85 liked last!

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 345

Berichtdoor neku » 03 Aug 2018 12:11

Fortis raadde dit aandeel aan in 2008, gelukkig heb ik niet geluisterd ;)
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2199

Berichtdoor vogelspotter » 03 Aug 2018 12:37

De meeste bedrijven waar ik in beleg zijn bedrijven waar beleggers en analisten niet meer in geloven, maar waar wel met man en macht wordt gewerkt om het bedrijf te redden .Die kans op slagen was ook aanwezig bij Nyrstar , ik heb het aandeel zelfs gekocht al voor dat Junck aan de macht kwam. Spijtig genoeg later de mooie winst niet genomen,daarna heb
ik zelfs nog de positie vergroot. Maar momenteel geloof ik in de kans op slagen als nooit voorheen ,mijn winst ga ik nog wel nemen maar dat gaat nog een hele tijd duren.
Wimpie85 liked last!
Arcelor,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck,Deutsche Bank,econocom, Euronav,Greenyard, Nyrstar,OneSpan Inc,TomTom,Weight Watchers, X-Fab.
Verkocht:Petrobras ADR, Ahold Delhaize,UCB,SBM Offshore.