Pandora A/S

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2914

Re: Pandora A/S

Berichtdoor jens_dev » 09 Aug 2018 10:12

FCF prognose voor 2018 met 12% verlaagd tot DKK 4665m. Koers is veel sterker gedaald dus rendement is nog maar eens gestegen, tot circa 12% nu.
Degelijk Q2 trouwens.
Never waste a good crisis

tops
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor tops » 09 Aug 2018 15:18

jens_dev schreef:FCF prognose voor 2018 met 12% verlaagd tot DKK 4665m. Koers is veel sterker gedaald dus rendement is nog maar eens gestegen, tot circa 12% nu.
Degelijk Q2 trouwens.

En, Jens_dev, blijft u de voorzichtige aanpak hanteren of heeft het mogelijke extra rendement aan deze koers u toch kunnen verleiden tot een aankoop?

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 09 Aug 2018 15:31

Nee, ben niet terug ingestapt. Had wat andere zaken op het oog. Maar ik blijf erbij dat de koersdaling zwaar overdreven is (cf. Bpost). Elke misser wordt tegenwoordig genadeloos afgestraft op de beurs. Geduld zal wel nodig zijn, maar ondertussen kan Pandora eigen aandelen blijven inkopen aan een interessante koers. Op iets langere termijn heeft dat een grote impact voor de aandeelhouders.

tops
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor tops » 09 Aug 2018 15:54

jens_dev schreef:Nee, ben niet terug ingestapt. Had wat andere zaken op het oog. Maar ik blijf erbij dat de koersdaling zwaar overdreven is (cf. Bpost). Elke misser wordt tegenwoordig genadeloos afgestraft op de beurs. Geduld zal wel nodig zijn, maar ondertussen kan Pandora eigen aandelen blijven inkopen aan een interessante koers. Op iets langere termijn heeft dat een grote impact voor de aandeelhouders.

Daar treed ik je volledig in bij. Zelf ben ik ook eerder geneigd om voorzichtiger te zijn met het oog op de minder gunstige vooruitzichten

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 09 Aug 2018 17:10

Er zit gewoon ook een hoop shorters op, die bewegingen mee uitvergroten. Either way, als de koers daalt met 25% maar ik 'slechts' een 12% lagere vrije kasstroom verwacht wordt de waardering alleen maar goedkoper.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 354

Berichtdoor sjos » 10 Aug 2018 10:39

tops schreef:
jens_dev schreef:Nee, ben niet terug ingestapt. Had wat andere zaken op het oog. Maar ik blijf erbij dat de koersdaling zwaar overdreven is (cf. Bpost). Elke misser wordt tegenwoordig genadeloos afgestraft op de beurs. Geduld zal wel nodig zijn, maar ondertussen kan Pandora eigen aandelen blijven inkopen aan een interessante koers. Op iets langere termijn heeft dat een grote impact voor de aandeelhouders.

Daar treed ik je volledig in bij. Zelf ben ik ook eerder geneigd om voorzichtiger te zijn met het oog op de minder gunstige vooruitzichten

En je zou eigenlijk verwachten dat na zo een uitschuiver we vlot terug opveren. Nietes vandaag.
En dit enkel omdat een nieuwe lijn hebbedingetjes niet aanslaan ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 10 Aug 2018 10:56

Ik vergeleek ze niet zomaar met Bpost. Er is een gebrek aan vertrouwen. CEO is hier gisteren opgestart, wat een goede eerste stap is.

Warrant
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49

Berichtdoor Warrant » 10 Aug 2018 21:06

Misschien moeten ze eerst maar eens terug producten maken die de klant wil kopen. Er is teveel concurrentie momenteel van veel goedkopere alternatieven. Tijd om hun productgamma fors uit te breiden en de volledige juwelenmarkt te dekken, dan zie ik een ommekeer van de huidige trend mogelijk.
Know what you own, and know why you own it.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 11 Aug 2018 10:33

Dat is precies waar ze mee bezig zijn. Zie de uitgebreide presentatie van januari.