Pandora A/S

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
Umi
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 569

Re: Pandora A/S

Berichtdoor Umi » 05 Jul 2018 20:33

Een artikel tegengekomen van een tijdje terug. Er zijn duidelijk problemen, in hoeverre ze ingecalculeerd zijn, is de vraag.. mss toch maar op Q2 results wachten.

http://www.jewellermagazine.com/Article ... of-the-end
jens_dev liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2832

Berichtdoor jens_dev » 05 Jul 2018 20:49

paljas schreef:Had niet verwacht dat zo een verstandig man zich aan turbo's met krappe stoploss zou laten vangen.

Stoploss van turbo kwam overeen met een koersdaling van Pandora met 35%. "Krap" (:

En als ik een gelijkaardige investering in het aandeel had gedaan (rekening houdend met gewicht en hefboom) zou mijn verlies in euro nu exact hetzelfde zijn als bij de turbo. Maak je vooral geen zorgen om mij. Ik heb bewust voor die turbo gekozen.
Never waste a good crisis

Nephus
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7

Berichtdoor Nephus » 05 Jul 2018 21:24

Maar je moet wel verlies nemen

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 06 Jul 2018 09:33

Dat klopt. Dus als ik wil dat die turbo zich gedraagt als een normale investering in het aandeel, zou ik nu een nieuwe moeten kopen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 12 Jul 2018 14:45

Umi schreef:Een artikel tegengekomen van een tijdje terug. Er zijn duidelijk problemen, in hoeverre ze ingecalculeerd zijn, is de vraag.. mss toch maar op Q2 results wachten.

Nu pas gelezen. Interessant artikel.

Het eerste deel gaat vooral over de strategiewijziging van Pandora, van (unbranded) wholesale naar branded concept stores in volle eigendom. Het artikel richt zich tot onafhankelijke juweliers in Australië en Nieuw-Zeeland, die natuurlijk niet blij zijn met die strategiewijziging omdat die impliceert dat hun contracten gaandeweg zullen worden stopgezet, ten voordele van eigen Pandora-winkels. De manier waarop dit gebeurt, blijkt nogal arrogant en meedogenloos, zeker omdat die juweliers Pandora destijds groot hebben helpen maken.

Het tweede deel is interessanter voor aandeelhouders. Hierin wordt beweerd dat Pandora de verkoopkanalen overspoelt door retailers te dwingen te veel producten af te nemen en hiervoor te betalen; producten die die retailers vervolgens niet kwijtraken - en misschien zelfs verkopen op de grijze markt (is dit de oorzaak van de problemen op de Chinese markt?). Zo kan je je verkoopcijfers tijdelijk op peil houden, maar dat kaartenhuisje stort uiteindelijk toch in elkaar.

Nogmaals, dit artikel gaat specifiek over de markt in Australië en Nieuw-Zeeland. Het is onduidelijk of hetzelfde zich afspeelt op andere, grotere en belangrijkere markten. Ik blijf voorzichtig.
Denjoe liked last!