Norcros

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 908

Re: Norcros

Berichtdoor Umi » 31 Jul 2018 19:36

Denjoe schreef:Het dividend van 20/06 is nog steeds beschikbaar bij Binck en nog niet uitbetaald.

Nog iemand die dit merkt?

Duurt steeds lang bij Norcros. Lange periode tussen ex-dividend datum & de betaaldatum

Decemberactie verloting 3 x Bol.com cadeaubon t.w.v. €25

Neem een gratis account op Beursig.com (klik hier)
Minder advertenties en meer functies

Voorwaarden:

- alleen geldig bij registratie in december 2018

- minimaal 10 inhoudelijke berichten in december 2018

- dubbelaccounts worden uitgesloten/verwijderd

- bekendmaking prijzen op 1 januari 2019

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 31 Jul 2018 19:37

Het dividend van 20/06 is nog steeds beschikbaar bij Binck en nog niet uitbetaald.

Betaaldatum 2 augustus...

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 908

Berichtdoor Umi » 31 Jul 2018 19:42

14-11-2014 schreef:
Het dividend van 20/06 is nog steeds beschikbaar bij Binck en nog niet uitbetaald.

& bij Binck moet je daar meestal enkele dagen bijtellen voor Engelse aandelen. (zolang we ze maar krijgen hé :) )
Denjoe liked last!

Denjoe
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 35

Berichtdoor Denjoe » 31 Jul 2018 21:22

Umi schreef:
14-11-2014 schreef:

& bij Binck moet je daar meestal enkele dagen bijtellen voor Engelse aandelen. (zolang we ze maar krijgen hé :) )

Oeps blijkbaar overgekeken :?
Searching for value..

paljas
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 222

Berichtdoor paljas » 31 Jul 2018 21:33

Moeilijke beslissing. Wil wel bijkopen, maar kan de breit geen roet in het eten gooien?

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 130

Berichtdoor Layzie19 » 10 Aug 2018 12:21

De Britse economie groeide in het tweede kwartaal met 0,4 procent op kwartaalbasis. In het eerste kwartaal legde het Verenigd Koninkrijk een teleurstellende groei op de mat. Het herstel komt van kleinhandelsverkopen en de bouwsector. De cijfers sterken de Bank of England in hun plan om de rente geleidelijk te verhogen. Vorige week verhoogde de bank de beleidsrente naar 0,75 procent. Positief nieuws cfr pensioentekort.

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 130

Berichtdoor Layzie19 » 13 Aug 2018 21:51

De Turkse financiële crisis zet ook munten van andere groeilanden onder druk. Welke munten zijn kwetsbaar? En dreigt een algemene crisis op de groeimarkten?

Van de belangrijkste valuta’s daalden de Argentijnse peso, de Zuid-Afrikaanse rand en de Indiase roepie gisteren het meest. Daardoor zakte een index van munten van groeilanden naar het laagste peil van dit jaar.

Argentinië, Colombia, Mexico en Zuid-Afrika zijn kwetsbaar omdat ze net als Turkije met een aanzienlijk tekort op de lopende rekening (handelsbalans in de ruime zin), een hoge buitenlandse schuld, een zwak bestuur en een hoge inflatie kampen. Dat besluit het persbureau Bloomberg na een analyse. Landen met een deficitaire lopende rekening zijn afhankelijk van buitenlands kapitaal en dus van de goodwill van buitenlandse beleggers.

Mexico en Zuid-Afrika zijn kwetsbaar omdat ze net als Turkije met een aanzienlijk tekort op de lopende rekening, een hoge buitenlandse schuld, een zwak bestuur en een hoge inflatie kampen.
Maar ook het beleid van de centrale bank is belangrijk. In Argentinië en Mexico is de basisrente van de centrale bank hoog in verhouding tot de inflatie en de volatiliteit van de munt. De Argentijnse centrale bank heeft na de crash van de peso eerder dit jaar de rente opgetrokken tot liefst 40 procent. Dat kan obligatiebeleggers aantrekken. Daarom zijn volgens Bloomberg de Colombiaanse peso en de Zuid-Afrikaanse rand het meest kwetsbaar. Taiwan, Thailand en Zuid-Korea zijn het minst kwetsbaar.

De ING-valutastrateeg Viraj Patel vindt de Indiase roepie, de Indonesisiche roepia en de Zuid-Afrikaanse rand kwetsbaar. ‘Die munten hebben vroeger geprofiteerd van obligatieaankopen door buitenlandse beleggers. Maar de rentestijging in de Verenigde Staten heeft tot gevolg dat sommige beleggers nu kapitaal weghalen en die drie munten verkopen. Hetzelfde geldt in zekere mate voor de Mexicaanse peso.’

Bron : De Tijd
14-11-2014 liked last!

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 685

Berichtdoor tsuretie » 18 Aug 2018 17:59

Ik wou vrijdag een pakketje Norcros kopen en plaatste een dagorder, redelijk scherp, @ £2.16.
Niettegenstaande er ook aan £2.15 werd verhandeld, kreeg ik slechts één (1) aandeeltje toegewezen. :-(
Naar beurseinde toe probeerde ik nog mijn dagorder aan te passen om het te laten staan naar later datum, maar het lukte me niet. Ik kon enkel nog mijn order annuleren, niet meer aanpassen.

Einde verhaal : dat ene aandeeltje koste me finaal 12.16 € en heeft nu een waarde van 2.43 €, dus ongerealiseerd rendement = -9.73 € of - 79.99 % .
Duur aandeeltje. :lol:

Ik denk niet dat ik nog snel een dagorder zal plaatsen voor Norcros, zal in het vervolg eerder een weekorder zijn. Weer iets bijgeleerd. :-)
Payton Planar, Resilux, Bpost, Econocom, AB Inbev, Basic-Fit, Sberbank, Ageas, Gazprom, Norcros, Vranken P., Lotus

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3258

Berichtdoor jens_dev » 19 Aug 2018 10:12

Daar heb ik al voor gewaarschuwd hé! Alleen langlopende orders inleggen en vervolgens gewoon geduldig wachten.

Rand is recent wat gedaald in navolging van de Turkse crisis. Maar die daling moet toch in perspectief worden geplaatst:
gbpzar.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Never waste a good crisis

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 375

Berichtdoor sjos » 19 Aug 2018 10:42

Layzie19 schreef:De Turkse financiële crisis zet ook munten van andere groeilanden onder druk. Welke munten zijn kwetsbaar? En dreigt een algemene crisis op de groeimarkten?

Van de belangrijkste valuta’s daalden de Argentijnse peso, de Zuid-Afrikaanse rand en de Indiase roepie gisteren het meest. Daardoor zakte een index van munten van groeilanden naar het laagste peil van dit jaar.

Argentinië, Colombia, Mexico en Zuid-Afrika zijn kwetsbaar omdat ze net als Turkije met een aanzienlijk tekort op de lopende rekening (handelsbalans in de ruime zin), een hoge buitenlandse schuld, een zwak bestuur en een hoge inflatie kampen. Dat besluit het persbureau Bloomberg na een analyse. Landen met een deficitaire lopende rekening zijn afhankelijk van buitenlands kapitaal en dus van de goodwill van buitenlandse beleggers.

Mexico en Zuid-Afrika zijn kwetsbaar omdat ze net als Turkije met een aanzienlijk tekort op de lopende rekening, een hoge buitenlandse schuld, een zwak bestuur en een hoge inflatie kampen.
Maar ook het beleid van de centrale bank is belangrijk. In Argentinië en Mexico is de basisrente van de centrale bank hoog in verhouding tot de inflatie en de volatiliteit van de munt. De Argentijnse centrale bank heeft na de crash van de peso eerder dit jaar de rente opgetrokken tot liefst 40 procent. Dat kan obligatiebeleggers aantrekken. Daarom zijn volgens Bloomberg de Colombiaanse peso en de Zuid-Afrikaanse rand het meest kwetsbaar. Taiwan, Thailand en Zuid-Korea zijn het minst kwetsbaar.

De ING-valutastrateeg Viraj Patel vindt de Indiase roepie, de Indonesisiche roepia en de Zuid-Afrikaanse rand kwetsbaar. ‘Die munten hebben vroeger geprofiteerd van obligatieaankopen door buitenlandse beleggers. Maar de rentestijging in de Verenigde Staten heeft tot gevolg dat sommige beleggers nu kapitaal weghalen en die drie munten verkopen. Hetzelfde geldt in zekere mate voor de Mexicaanse peso.’

Bron : De Tijd

een beetje kort door de bocht van De Tijd: "met een aanzienlijk tekort op de lopende rekening (handelsbalans in de ruime zin), een hoge buitenlandse schuld, een zwak bestuur ..."
Dat geldt ook voor de U.S.A.
en wat betreft de verhouding schuld tot BNP staat Belgie in de kopgroep.
Het is veel complexer en hier ook kan een zwarte zwaan opduiken.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.