Norcros

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3095

Re: Norcros

Berichtdoor jens_dev » 13 Jun 2018 09:50

Jaarresultaten FY2017/18:
http://www.londonstockexchange.com/exch ... 77186.html

Gerapporteerde omzet +10,7% (+8,6% excl. valutaschommelingen en +4,4% like-for-like)
> UK: +10% (+3,6% like-for-like); alle businesses draaien goed behalve Johnson Tiles (zeer slecht H2 hier; wordt nogmaals geherstructureerd zoals eerder aangekondigd);
> SA: +11,9% (+5,9% excl. valutaschommelingen)
Onderliggende bedrijfswinst +15,1%
Dividend stijgt met 8,3% naar £0,078 (slotdividend van £0,052 wordt geknipt op 21/6)

- Pensioentekort daalt naar £48m (komende van £62,7m) door hogere discount rate en pension contribution van opnieuw £2,5m

- Merlyn: trading strongly, seamless integration, strong trading performance since being acquired, good synergistic opportunities for cross selling and further channel development across our Group businesses

- Capex van £7,7m: included investment in a kiln conversion at Johnson Tiles and a plant upgrade for Norcros Adhesives. In South Africa, major items of investment included the new store at Clearwater and other store upgrades, mainly at Woodmead and Germiston together with investment in new inspection machinery at JTSA

- Vrije kasstroom excl. werkkapitaal van €12,6m (komende van £16,5m vorig jaar), door hogere belastingen en £5m aan uitzonderlijke kosten. Merlyn zit overigens nog maar een half jaartje in de cijfers. Onderliggende operationele kasstroom van £31,3m (komende van £29,1m).

- Nettoschuld stijgt naar £47,1m door overname Merlyn (pro-forma leverage of 1.2 times underlying EBITDA)

Outlook:
- Whilst the drivers of demand in our industry in the medium term remain strong, the UK market in the short term remains challenging
- confidence that we can continue to make strong progress in the current year towards our new medium-term strategic objectives
- continue to scale up the business through acquisitions and organically, focussing on complementary markets with attractive returns on capital and leveraging Group synergy opportunities
- confident that our UK business is well placed to grow further. Our South African business has continued to deliver sustainable growth, and, notwithstanding the political unrest prior to the election of the new President, the medium-term outlook in South Africa remains positive, providing opportunities for the Group to continue to grow its market share
- ambitieuze doelstellingen tegen 2023;

Koers reageert positief.
roefdewoef liked last!
Never waste a good crisis

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 398

Berichtdoor kierkegaard » 14 Jun 2018 10:23

Uitstekende resultaten me dunkt en bestendige groei.

Ik kocht dit aan 1,8 GBP en op relatief korte tijd al 20% hoger. Ik denk niet dat ik Norcros ontdekt had zonder dit forum, dus mijn dank opnieuw want vliegt onder de radar (maar met een uitstekend toestel en piloot).

Layzie19
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 125

Berichtdoor Layzie19 » 18 Jun 2018 09:57

Ook ingestapt vandaag. Bedankt aan Jens voor de tip en uitgebreide info. Op vandaag is het moeilijk om nog dergelijke goedkope aandelen te vinden.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 18 Jun 2018 10:18

Ondanks stijging met 18% in een week tijd noteert het aandeel volgens mij nog altijd aan een vrijekasstroomrendement van 10%. Als er, afgezien van de eenmalige kosten bij herstructurering Johnson Tiles UK, geen andere eenmalige kosten bijkomen, zou de nettowinst dit boekjaar moeten exploderen. Nettoschuld zou hoogstens 1x EBITDA zijn eind dit jaar, dus er is zeker ruimte voor nieuwe complementaire overnames. Ik denk dat ze deze keer naar Zuid-Afrika lonken.

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 780

Berichtdoor Umi » 18 Jun 2018 11:28

jens_dev schreef:Ondanks stijging met 18% in een week tijd noteert het aandeel volgens mij nog altijd aan een vrijekasstroomrendement van 10%. Als er, afgezien van de eenmalige kosten bij herstructurering Johnson Tiles UK, geen andere eenmalige kosten bijkomen, zou de nettowinst dit boekjaar moeten exploderen. Nettoschuld zou hoogstens 1x EBITDA zijn eind dit jaar, dus er is zeker ruimte voor nieuwe complementaire overnames. Ik denk dat ze deze keer naar Zuid-Afrika lonken.

Ge past aan voor éénmalige elementen/volledige consolidatie van Merlyn veronderstel ik?

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 18 Jun 2018 11:36

Prognose voor het boekjaar tot 31 maart 2019. Volledige bijdrage Merlyn, dat stevig blijft groeien; organische groei van andere activiteiten; minder eenmalige kosten (£2,1m voor Johnson Tiles). £20m vks moet dan haalbaar zijn.

paljas
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 222

Berichtdoor paljas » 18 Jun 2018 13:26

Heb nog geen herberekening gemaakt sinds de overname. Maar ik denk dat die hoger zal uitkomen dan mijn oorspronkelijk koersdoel van 250.

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 52

Berichtdoor wimilio » 20 Jun 2018 10:05

Thx Jens !

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 337

Berichtdoor reteiP » 21 Jun 2018 16:32

Ex dividend vandaag 5,2 pence
Bij Bolero vandaag al keuzeformulier voor DRIP.
Ik ga voor cash kiezen, aangezien Norcros hier al de grootste positie is.

Denjoe
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 34

Berichtdoor Denjoe » 25 Jul 2018 08:09

Trading Update

The Group's overall trading for the first quarter was in line with the Board's expectations.

Group revenue for the 13 week period was 15.5% higher on a reported basis compared to the same period last year.

On a like-for-like* basis Group revenue was 0.9% higher than the previous year. This performance reflected strong revenue growth of 6.9% in the Group excluding Johnson Tiles and the expected revenue reduction at Johnson Tiles which was largely due to the Kingfisher unified programme as previously reported on in the Group's 2018 results.

UK revenue was 19.2% higher than the same period last year including revenue from Merlyn, which performed strongly in the period. On a like-for-like* basis, UK revenue was 3.4% lower than in the same period. Johnson Tiles apart, UK like-for-like* revenue in the period was 5.2% higher with UK trade and export revenues both ahead year on year.

We experienced further progress in our South African business which grew revenue by 8.5% in Sterling terms and 8.9% at constant currency.
Searching for value..