Norcros

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 398

Re: Norcros

Berichtdoor kierkegaard » 12 Apr 2018 10:47

Veel dank. Lijken me uitstekende operationele resultaten. Ik kocht Norcros in de voorbije maanden (ook in kader van kleine diversificatie naar GBP). Een tijdje geleden las ik een (nogal dubieus en weinig gedocumenteerd) artikeltje over de mogelijke redenen waarom norcros het op de beurs niet zo goed doet: https://walbrockresearch.com/5-reasons- ... lc-shares/. Weet niet of de trading update ook over de schuldpositie spreekt, maar ik bekijk het nog eens in meer detail.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3095

Berichtdoor jens_dev » 12 Apr 2018 11:03

Ik vind mijn eigen analyse grondiger dan dat artikeltje (:
Schuldpositie is geen enkel probleem. Slechts £48m eind 2017/18 en zal sterk dalen door hoge vrije kasstroom. Ze kunnen veel meer overnames aan. Pensioentekort evenmin problematisch. Steeg in de afgelopen jaren enkel omdat de rente daalde. Nu zie je dat tekort weer dalen door een hogere rente. Zijn enkel boekhoudkundige verschuivingen. Qua cash outflow kost het zo'n £2,5m per jaar en dat bedrag neem ik al mee in de vrije kasstroom op basis waarvan ik een faire waarde bereken. Het verbaast me dat dit aandeel maar geen rerating krijgt. Hoe dan ook moet de koers op termijn stijgen, of de waarde dalen; liefst het eerste (:
kierkegaard liked last!
Never waste a good crisis

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 398

Berichtdoor kierkegaard » 12 Apr 2018 12:18

jens_dev schreef:Ik vind mijn eigen analyse grondiger dan dat artikeltje (:
Schuldpositie is geen enkel probleem. Slechts £48m eind 2017/18 en zal sterk dalen door hoge vrije kasstroom. Ze kunnen veel meer overnames aan. Pensioentekort evenmin problematisch. Steeg in de afgelopen jaren enkel omdat de rente daalde. Nu zie je dat tekort weer dalen door een hogere rente. Zijn enkel boekhoudkundige verschuivingen. Qua cash outflow kost het zo'n £2,5m per jaar en dat bedrag neem ik al mee in de vrije kasstroom op basis waarvan ik een faire waarde bereken. Het verbaast me dat dit aandeel maar geen rerating krijgt. Hoe dan ook moet de koers op termijn stijgen, of de waarde dalen; liefst het eerste (:

Hartelijk dank opnieuw. Ja de cijfers bekijkende, ging ik daar ook van uit en dus ik hoop ook op het eerste :D Er is sowieso weinig handel in norcros maar het verbaast me wel een beetje dat er op de dag van een trading update nauwelijks handel is. Maar ik maak me daarover weinig zorgen, want het dividend is aan de hoge kant, is zeer ruim betaalbaar (lage pay out ratio en hoge vrije kasstroom) en ik zie zeker ruimte in toiekomst voor verhogingen. Dus de koers mag voor mij hier ook blijven hangen.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 337

Berichtdoor reteiP » 19 Apr 2018 15:02

jens_dev schreef:https://www.norcros.com/files/8015/2352/0046/Norcros_CMD_12_April_2018_Version_3.1.pdf

Leuk grafiekje daarin:
"UK Households with a shower" :D

De markt is nog niet verzadigd! 88% momenteel

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 52

Berichtdoor wimilio » 24 Apr 2018 23:35

Heb vorig jaar ook pakketje Norcros aangeschaft (door analyses van JensDev) en bekijk de koers 1 maal per week.

Koersen kunnen langer irrationeel blijven als de belegger solvabel , zei ooit iemand ns.

Zal ooit wel ns komen dat de koers doorbreekt. :|

PS Idem met Anglo Eastern Plantations : noteert nu aan EV/Ebitda van 3.8 en na de results van vandaag was er helemaal geen handel ... :roll:

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor reteiP » 26 Apr 2018 10:43

Heb ze sinds augustus vorig jaar. Eind vorig jaar wat extra via DRIP.
Dit jaar nog bijgekocht. Is mijn grootste positie.

CAGR +37%
Denk wel dat wisselkoerseffect hier licht positief bijdraagt itt al die dollar aandelen de laatste tijd.

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 780

Berichtdoor Umi » 26 Apr 2018 13:35

reteiP schreef:Heb ze sinds augustus vorig jaar. Eind vorig jaar wat extra via DRIP.

CAGR +37%
Denk wel dat wisselkoerseffect hier licht positief bijdraagt itt al die dollar aandelen de laatste tijd.

Wat bedoel je met CAGR? tov wel jaar?
periode 2009-2017 (dus excl. overname) kom ik aan een 7,3% per jaar.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor reteiP » 27 Apr 2018 08:57

Umi schreef:
reteiP schreef:Heb ze sinds augustus vorig jaar. Eind vorig jaar wat extra via DRIP.

CAGR +37%

De geannualiseerde groei voor alle cashflows.
Via de XIRR of IR.SCHEMA formule in Excel

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 780

Berichtdoor Umi » 27 Apr 2018 09:04

reteiP schreef:
Umi schreef:

CAGR +37%

De geannualiseerde groei voor alle cashflows.
Via de XIRR of IR.SCHEMA formule in Excel

Aha, ik had het over revenue, daarmee :lol: . Ik vul de formule voor CAGR zelf in, ik heb mijn excel skillz destijds op de schoolbanken gelaten :oops:
soit, zal het eens narekenen :P

Nephus
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Berichtdoor Nephus » 13 Jun 2018 09:49

BRIEF-Norcros's FY Revenue Rises 10.7 Pct To 300.1 Mln Pounds - Reuters

June 13 (Reuters) - Norcros Plc NXR.L:

· FY REVENUE UP 10.7 PCT AT £300.1 MILLION

· FY UNDERLYING OPERATING PROFIT UP 15.1 PCT AT £27.4 MILLION

· FULL YEAR DIVIDEND INCREASED BY 8.3 PCT TO 7.8P

· AIM TO GROW REVENUE TO £600 MILLION BY 2023 (PREVIOUSLY £420 MLN BY 2018)

· AIM TO DELIVER ROCE OF OVER 15 PCT (PREVIOUSLY A 12-15 PCT RANGE) THROUGH ECONOMIC CYCLE

· WHILST DRIVERS OF DEMAND IN INDUSTRY IN MEDIUM TERM REMAIN STRONG, UK MARKET IN SHORT TERM REMAINS "CHALLENGING"

· "MEDIUM-TERM OUTLOOK IN SOUTH AFRICA REMAINS POSITIVE"

· AS PART OF 2023 STRATEGY, AIM TO MAINTAIN APPROXIMATELY 50% OF GROUP REVENUE DERIVED OUTSIDE UK

Source text for Eikon: (Full Story)

Further company coverage: NXR.L

(( Reuters.Briefs@thomsonreuters.com ;))

(c) Copyright Thomson Reuters 2018.

Results for the year ended 31 March 2018

' Excellent progress towards our strategic objectives .'

Norcros, a market leading supplier of high quality and innovative bathroom and kitchen products, today announces its results for the year ended 31 March 2018.

Highlights

· Ninth consecutive year of growth

· Revenue up 10.7% at £300.1m (2017: £271.2m)

· Underlying operating profit up 15.1% at £27.4m (2017: £23.8m)

· Group operating profit was £19.6m (2017: £16.8m)

· Acquisition of Merlyn trading strongly, in line with expectations and fully integrated

· Further progress towards new strategic growth target

· Strong cash conversion

· Underlying ROCE at 18.0% (2017: 18.4%) - ahead of strategic target

· Full year dividend increased by 8.3% to 7.8p

Martin Towers , Chairman, commented: 'I am delighted to announce that Norcros has recorded its ninth consecutive year of revenue and underlying operating profit growth and has also continued to make excellent progress towards its strategic objectives with the acquisition of the Merlyn business in the year. The Group has delivered another strong performance despite challenging market conditions, reflecting the successful acquisition strategy and the sustained focus on driving organic growth through market share gain. The resilience of the Group's business portfolio including the recent acquisitions, together with our well developed acquisition pipeline, gives me confidence that we can continue to make strong progress in the current year towards our new medium-term strategic objectives.'

There will be a presentation today at 9.30 am for analysts at the offices of Hudson Sandler, 25 Charterhouse Square, London, EC1M 6AE. The supporting slides will be available on the Norcros website.