Ablynx

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
against the wind
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 54

Re: Ablynx

Berichtdoor against the wind » 13 Jan 2018 23:24

Kiddy schreef:Ik ben sinds 2,5 jaar op het forum. Zelden gepost maar wel al véél gelezen ! Daar ik ook Ablynx gekocht heb ( 14,5 euro ) én Egias - Tigenix (... pas verkocht, mét verlies, na 4 jaar ! ) ) - Nyrstar - Euronav - Real Dolmen - Option (!!) , lees ik zeker de reacties op Ablynx en 'k vind die van vele leden op zijn minst . . . " interessant " ! Vooral dan hoe sommigen super optimistische scenario's uit hun pen toveren ! Zo vind ik een bod van 55 euro persoonlijk toch te hoog gegrepen ! Hoe graag ik het ook zou willen, uiteraard ! Is er nu iemand van de meest ervaren leden die me kan "goede" raad geven wat te doen met mijn aankoopprijs van 14,5 euro ? 'k Zou anders wel die raad kunnen gebruiken na ettelijke hoog oplopende verliezen in het verleden ( Fortis - Dexia - Ubizen - Swann). Die wijze raad mag zeker ook voor alles wat in mijn portefeuille zit. Alvast bedankt, hoor! :)

Verkoop ca 40 pct van uw aandelen Ablynx. Je inzet terug.
De rest blijf je zitten voor de zeer LT..
Voor de rest van je portefeuille : diversivieren

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

Vernie62
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 31

Berichtdoor Vernie62 » 13 Jan 2018 23:36

ik vrees wel dat we maandag wel wat zullen zakken, heb daar zo een gevoel bij...

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 290

Berichtdoor Rolling Stone 70 » 14 Jan 2018 00:05

Lijkt logisch indien geen nieuw bod. In de Usa gesloten op omgerekend 34,7 EUR en maandag is de beurs daar gesloten. Een tijdelijke terugva hoeft trouwens geen ramp te zijn. Had je ook bij Gala tijdens de grote klim.

kronos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 153

Berichtdoor kronos » 14 Jan 2018 08:18

Vernie62 schreef:ik vrees wel dat we maandag wel wat zullen zakken, heb daar zo een gevoel bij...

Na een eventuele zakking volgt dan de onvermijdelijke klim.

Erwin1980
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Berichtdoor Erwin1980 » 14 Jan 2018 09:35

Goedemorgen allemaal,
Ik lees hier van verschillende dat ze niet verkopen onder de 45€ (zelfs 55€ voor sommigen).
Nu was mijn vraag als jullie er toch van uitgaan dat de koers die richting uitgaat, kopen jullie dan momenteel nog bij?
Ikzelf heb vrijdag nog bijgekocht in Amerika...

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 45

Berichtdoor Augustinus » 14 Jan 2018 10:37

Erwin1980 schreef:Goedemorgen allemaal,
Ik lees hier van verschillende dat ze niet verkopen onder de 45€ (zelfs 55€ voor sommigen).
Nu was mijn vraag als jullie er toch van uitgaan dat de koers die richting uitgaat, kopen jullie dan momenteel nog bij?

Ik zou het doen, maar ons geld is op dit moment evenwichtig belegd.

gregoire
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 29

Berichtdoor gregoire » 14 Jan 2018 10:44

Augustinus schreef:

Ik zou het doen, maar ons geld is op dit moment evenwichtig belegd.

@ Erwin
Afhankelijk van Uw beleggingshorizon. Longterm, is dat waarschijnlijk één van de betere aandelen die momenteel op Euronext noteren. Hebben heel wat in pijplijn, cash, veel institutionelen, en zijn vernieuwend voor de sector. Dus iedere dip, is volgens mij een bijkoop moment. Shortterm, is de vraag, hoe diep kan het aandeel terugvallen.Dan denk ik dat er weinigen van de collega beleggers daar een exact antwoord kunnen op geven, volgens mij persoonlijk tussen de 30 e 32 Euro. Dan wordt het voor veel partijen interessant om terug positie in te nemen, of te vergroten. Dit aandeel is Trendy :arrow: :arrow: :arrow:

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 306

Berichtdoor Zeus » 14 Jan 2018 10:56

Hangt er van af, hoe groot het gewicht van Ablynx al is in de totale portefeuille.

Zelf zou ik niet bijkopen op deze niveaus. De upside is m.i. op korte termijn niet groter dan de downside. Realistisch gezien zal een nieuw bod van Novo niet (ver) boven 40 gaan. Haken ze af, dan valt Ablynx terug naar 30 of zelfs wat minder.

Degenen die hier overnamebedragen toeteren van 60, 75 of zelfs 100 euro... :roll:
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

Phil007
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 121

Berichtdoor Phil007 » 14 Jan 2018 11:02

even ter herinnering waar die 'schatting' van 55 Eur op gebaseerd is ....

ik persoonlijk koop nog bij, jawel

success!

https://www.biocentury.com/biocentury/f ...

an-biotechASSESSING ABLYNXHOW ABLYNX INVESTORS ARE WEIGHING NOVO’S OFFER FOR THE BELGIAN BIOTECHWhile a group of investors in Ablynx N.V. (Euronext:ABLX; NASDAQ:ABLX) don’t agree on what is fair value for the Belgian biotech, they do think a $2.8 billion offer from Novo Nordisk A/S (CSE:NOVOB; NYSE:NVO) undervalues Ablynx’s pipeline and Nanobody platform.On Jan. 8, both companies disclosed that Novo had made two unsolicited offers to acquire Ablynx in December. On Dec. 22, Novo proposed to pay €30.50 per share, including a contingent value right worth up to €2.50 per share. The bid was a 50% premium to Ablynx’s Dec. 21 close of €20.39, valuing the biotech at €2.3 billion ($2.8 billion) based on 74.7 million shares outstanding. The first proposal, made on Dec. 7, was for €26.75 per share.Ablynx rejected both offers, saying they fundamentally undervalued the company.Novo’s announcement focused on caplacizumab, Ablynx’s lead program. Last October, the von Willebrand factor (vWF)-targeting Nanobody met the primary endpoint in the Phase III HERCULES trial to treat acquired thrombotic thrombocytopenic purpura.“This is one of the companies that has the potential to grow far beyond where they are today.”Joep Muijrers, LSPFour investors contacted by BioCentury thought the offer barely covered the value of caplacizumab alone, but differed on the value of the remaining pipeline.LSP’s Joep Muijrers and Andrew Bogan of Bogan Associates said they’d prefer the company remain independent based on the potential of the biotech’s platform.Muijrers said Ablynx could grow into a European bellwether.“This is one of the companies that has the potential to grow far beyond where they are today,” he said.Bogan said a fair price might start around $5 billion, or about €55 per share.“That’s a price where there’s still real upside for the buyer,” he added.Two investors who asked not to be named were less aggressive about Ablynx’s valuation prospects, citing pipeline risk. Its two other clinical programs are vobarilizumab, a Nanobody against IL-6 receptor (CD126) that this half is expected to have Phase II data in systemic lupus erythematosus; and ALX-0171, a Nanobody against RSV F protein in Phase II testing to treat respiratory syncytial virus (RSV).All of Ablynx’s programs are based on its Nanobody platform.One of the investors argued caplacizumab alone should garner €40 per share based on a 6x multiple of €500 million ($599.5 million) in peak sales. All told, according to the shareholder, fair value would be in the mid-€40s per share.The other investor put caplacizumab’s value closer to €30 per share. By this reckoning, a fair price for the entire platform might be not much higher than where Ablynx ended the week, up €15.40 (73%) to €36.60. Still, that would fetch a 79% premium to the Dec. 21 close and a 73% premium to its close of €21.20 on Friday Jan. 5, before the news was announced the following Monday.On NASDAQ, Ablynx was up $16.37 (63%) to $42.28 for the week.Also on Jan. 8, Ablynx said Peter Fellner resigned as chairman. Bo Jesper Hansen, a director since 2013, was named his replacement. The company declined to discuss the resignation.
Bron: http://beursig.com/forum/viewtopic.php? ... tart=18430

Stephan
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 34

Berichtdoor Stephan » 14 Jan 2018 11:22

Phil007 schreef:
believer schreef:45programma’s gewoon een bod van 6 of 7miljard zou mooi zijn. En voor een grote pharma is dat kleingeld :D

6 a 7 miljard is wel geen kattepis he ;)

Deense farmareus heeft 2,6 miljard geboden, terwijl diezelfde farmaceut een beurswaarde heeft
van 112 miljard € !!! Kattepis?,....met zo'n beurswaarde, is dit inderdaad kleingeld ( roeste euromuntjes ) ,
dus die kunnen ( zouden) heel wat meeer bieden :!: :!: