Payton Planar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 108

Re: Payton Planar

Berichtdoor wimilio » 11 Apr 2019 15:20

powered by Surfing Waves

serie 1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 43

Berichtdoor serie 1 » 11 Apr 2019 16:53

Zo...dat waren er een hele boel op 6,05 afgelopen dagen...hebben nu nieuwe eigenaar...ik zal er zuinig op zijn :up: ...en heeeeel lang vasthouden tw. een jaartje of 2 minimaal

dierk
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor dierk » 11 Apr 2019 16:55

Ze kunnen nu terug achter de koers aanhollen -)

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1010

Berichtdoor Umi » 11 Apr 2019 18:41

Koers leek te stabiliseren op 6,00 & 6,05 euro. Door dat SeekingAlpha artikel toch maar vroeger dan verwacht in actie geschoten & vandaag al wat bijgekocht.

Umi
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Umi » 11 Apr 2019 20:18

Ik heb hier zo'n 50tabbladen openstaan. & kom dit hier nog tegen :lol: . Begonnen met schrijven op 2 april & zal het nu nog maar posten :)
Ik had ook nog iets over Quanta /Tech Front geschreven, maar het Seeking Alpha artikel van vandaag gaat daar dieper op in.

Marktcap Payton Planar = € 111,3M
Marktcap Payton Ind. = € 94,35M

Payton ind. bezit 66,2% van Planar. -> Huidige waarde van Payton Planar aan 66,2% = € 73,68M
Dus huidige korting is 21,9%. (of een premie van 28% voor Payton Ind.) Dit ligt rond de gemiddelde korting op LT.
(omdat iemand alweer verkeerdelijk de korting berekende)

Als we dan verder naar de waardering kijken...

huidige koers = € 6,30 (2april)
netto kaspositie van 1,50 euro per aandeel.
EV per aandeel = € 4,8
Avg. FCF 16-18 = € 0,477

FCF Yield to EV= 9,94%
netto dividend (na 15%tax) = 3,60%

De concurrentie;
https://www.pulseelectronics.com/docs/l ... elease.pdf
Vorig jaar werd concurrent Pulse blijkbaar verkocht aan Yageo (Taiwanees bedrijf) voor 17x de operating margin! Als we die lijn doortrekken zou Payton minstens 13 euro waard zijn. (incl. net cash).
Ik zeg minstens 13 euro, ik veronderstel dat Pulse wel wat schuld op de balans had, gezien het beheer door private equity.
https://www.sandiegouniontribune.com/bu ... story.html
serie 1 liked last!

LucidCapital
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3

Berichtdoor LucidCapital » 17 Apr 2019 12:17

Hi Folks
Following the latest article i've published in Seeking Alpha, someone brought to my attention this forum, love to see the informed discussions here.
We're trying to create a list of the major shareholders in Payton so we can increase the turnover in the stock and also make sure we coordinate our moves, can you help me with that (private messages are preferable)
Shahar
Lucid Capital
sander0606 liked last!

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 755

Berichtdoor tsuretie » 17 Apr 2019 18:37

LucidCapital schreef:Hi Folks
Following the latest article i've published in Seeking Alpha, someone brought to my attention this forum, love to see the informed discussions here.
We're trying to create a list of the major shareholders in Payton so we can increase the turnover in the stock and also make sure we coordinate our moves, can you help me with that (private messages are preferable)
Shahar
Lucid Capital

What is "a major shareholder" in your eyes ?
How much shares are we talking about ?

Is dit een poging tot cartel vorming, of wat ? :D
Payton Planar, Resilux, Bpost, Econocom, AB Inbev, Basic-Fit, Ageas, Gazprom, Norcros, Vranken P., Solvay, Euronav, Recticel, Ter Beke. Op te volgen : TUI AG

dierk
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor dierk » 17 Apr 2019 18:46

traders op de kust, zitten bij het verkeerde aandeel.

Filoe
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 47

Berichtdoor Filoe » 18 Apr 2019 19:14

Die mannen gaan blijkbaar op zoek naar wie hun artikel gekeken en/of gedeeld heeft. Die ruiken overal centen. Gaat hen geen moer aan hoeveel aandelen ik bezit. Ze zullen mij ook niet komen vertellen waarom ze dat allemaal willen weten.

Umi
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Umi » 20 Apr 2019 12:58

Filoe schreef:Die mannen gaan blijkbaar op zoek naar wie hun artikel gekeken en/of gedeeld heeft. Die ruiken overal centen. Gaat hen geen moer aan hoeveel aandelen ik bezit. Ze zullen mij ook niet komen vertellen waarom ze dat allemaal willen weten.

Denk het niet hoor. Ik heb op het vorige SA artikel een link geplaatst naar het forum.
Uiteraard gaat het niemand aan hoeveel aandelen je bezit (tenzij je een insider bent of boven de 3% grens zit :P )

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen