Audi AG (NSU.DE)

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40
Zulu
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 38

Audi AG (NSU.DE)

Berichtdoor Zulu » 26 Apr 2016 09:14

In mijn zoektocht naar interessante aandelen kwam ik uit bij Audi. Ik heb hier nog niet veel onderzoek naar verricht, maar ik was wel verrast dat dit geen deel uitmaakt van het aandeel Volkswagen (uiteraard wel van de VW groep).

Wat mij vooral interesseert, is het risico dat Audi loopt door het dieselgate schandaal. Ik heb nu al heel wat krantenartikels gelezen en het is wel duidelijk hoeveel VW hiervoor reserveert, maar over Audi vind ik niet direct iets terug. Ook zie ik niet direct iets terug van een financiële divisie, hoewel ik uit ervaring weet dat er vanuit Audi ook kredieten worden verstrekt. Komt dit op de kap van VW?
Deze gebruiker is niet meer actief

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 271

Re: Audi AG (NSU.DE)

Berichtdoor Zechs » 26 Apr 2016 09:26

Zulu schreef:In mijn zoektocht naar interessante aandelen kwam ik uit bij Audi. Ik heb hier nog niet veel onderzoek naar verricht, maar ik was wel verrast dat dit geen deel uitmaakt van het aandeel Volkswagen (uiteraard wel van de VW groep).

Wat mij vooral interesseert, is het risico dat Audi loopt door het dieselgate schandaal. Ik heb nu al heel wat krantenartikels gelezen en het is wel duidelijk hoeveel VW hiervoor reserveert, maar over Audi vind ik niet direct iets terug. Ook zie ik niet direct iets terug van een financiële divisie, hoewel ik uit ervaring weet dat er vanuit Audi ook kredieten worden verstrekt. Komt dit op de kap van VW?

Op de website van audi staat veel informatie. Bron: http://www.audi.com/corporate/en/invest ... /faqs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staat o.a. dat VW 99,55% van de aandelen heeft. Ik verwacht dus een zeer kleine freefloat. Omdat Audi een aparte entiteit is ga veronderstel ik dat Audi de boete zal ontvangen i.v.m. de audi-wagens. Uw vraag van de financiële instelling en de claims zal een andere persoon moeten oplossen.
Eigenbelang primeert altijd

Zulu
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 38

Berichtdoor Zulu » 26 Apr 2016 11:42

Alvast bedankt voor de verduidelijking. Feitelijk versta ik niet waarom VW die laatste 193500 aandelen van de 43M niet van de markt haalt. Mij lijkt de sop de kool niet waard om dit beursgenoteerd te laten, wat toch heel wat verplichtingen met zich meebrengt.
Deze gebruiker is niet meer actief

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 826

Berichtdoor Banner » 11 Jan 2019 11:29

Veni,Vidi,Vici.