Politiek (België)

Algemene en actuele onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
Plaats reactie
marvan
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 203

Re: Politiek (België)

Berichtdoor marvan » 16 Sep 2018 18:26

gede schreef:
marvan schreef:
Beste,

U bent dus ook een van die hersengespoelden, ik voel diep medelijden met u!

U beseft duidelijk niet hoe dwaas uw redenering is, dank om mijn gelijk op deze passende manier te bewijzen.

Mvgr.

Dank voor uw medelijden, maar ik heb het niet nodig.

Ik ben niet gelovig, ik heb wél respect voor anderen hun mening zolang niet bewijsbaar is dat ze fout zijn en ze er niemand kwaad mee doen. Daar kan u nog iets van leren. Als iedereen leven én laten leven als regel zou hanteren, zou deze wereld er een stuk beter uitzien in plaats van met ‘dwazen’ die denken dat zij alleen de waarheid kennen.

Ik hoor met plezier van u de uitleg hoe bewustzijn en leven is ontstaan. Maar, dat weet u natuurlijk helemaal niet.

Beste,

Het feit dat u bewuste passage wegliet in uw repliek bewijst nog maar eens uw hersenspoeling, u probeerde dat daarmee te verbergen!

Ook in de hier bovenstaande repliek bewijst u dat nogmaals impliciet, (ik ben niet gelovig, ik heb wél respect voor anderen hun mening zolang niet bewijsbaar is dat ze fout zijn en ze er niemand kwaad mee doe.)

Iedere weldenkende mens weet dat de Christelijke leer en de Islamitische leer ontzaglijk leed berokkenen en berokkenden doorheen de eeuwen, ja zelfs ganse beschavingen uitroeiden.

Nogmaals dank om nogmaals uw dwaasheden hier te poneren.

Mvgr
dafie liked last!

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 291

Berichtdoor neku » 16 Sep 2018 19:01

Marvan toch. Als je eens een bijbel had gelezen dan wist u goed genoeg dat er geen sprake is van kerken en Vaticaan. Als je eens een koran had gelezen weet je ook goed genoeg dat die geen haat propagandeert. Als je eens een geschiedenisboek had gelezen weet u goed genoeg dat de Westerse wereld is begonnen met al die kruistochten onder invloed van pauselijk gezag. Op een bepaald moment had zelfs een paus de wereld in twee verdeeld, één helft voor de Spaanse kroon en de andere helft voor de Portugezen. Wat we vandaag zien qua oorlogen heeft geen fluit met geloof te maken. Heeft veel meer te maken met territorium dat Israël claimt en pijplijnen om olie in de Westerse wereld te krijgen. Syrië is daar een tekstboek voorbeeld van...Wie bombardeert daar mensen en zorgt zodoende voor vluchtelingen? Wij :!:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 484

Berichtdoor gede » 16 Sep 2018 19:55

@marvan

Ik citeer normaal alleen enkel het laatste bericht om de boel leesbaar te maken. Dus dat ik bewust dingen zou weglaten, is met voorsprong de grootste flauwekul die ik deze week al moest lezen.

En verder: Het is niet omdat er in het verleden mensen onder het mom van de godsdienst allerlei gruwelijkheden hebben uitgespookt dat ik daarom individuele mensen die geloven in iets voor 'dwaas' zou uitmaken. Ik werk prima samen met een aantal Duitsers. Volgens uw redenering, omdat heel wat Duitsers gruwelijkheden hebben uitgehaald, moet ik hen daar nu op afrekenen. Flauwekul dus. Laat iedereen die een ander niet beschadigt in zijn wijsheid. Maar daar lijkt uw verstandelijke flexibiliteit te beperkt voor.

marvan
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor marvan » 16 Sep 2018 20:41

neku schreef:Marvan toch. Als je eens een bijbel had gelezen dan wist u goed genoeg dat er geen sprake is van kerken en Vaticaan. Als je eens een koran had gelezen weet je ook goed genoeg dat die geen haat propagandeert. Als je eens een geschiedenisboek had gelezen weet u goed genoeg dat de Westerse wereld is begonnen met al die kruistochten onder invloed van pauselijk gezag. Op een bepaald moment had zelfs een paus de wereld in twee verdeeld, één helft voor de Spaanse kroon en de andere helft voor de Portugezen. Wat we vandaag zien qua oorlogen heeft geen fluit met geloof te maken. Heeft veel meer te maken met territorium dat Israël claimt en pijplijnen om olie in de Westerse wereld te krijgen. Syrië is daar een tekstboek voorbeeld van...Wie bombardeert daar mensen en zorgt zodoende voor vluchtelingen? Wij :!:

Beste,

Mijn ouders waren Christelijk en in mijn jeugd kwam meneer Pastoor regelmatig in de klas om onze kennis van de Catechismus die we volledig uit het hoofd moesten kennen op te vragen, in de bijbel moest ik dan weer lezen van mijn ouders.

Wat nu de Islam betreft, ik woonde een aantal jaren in een moslimland in Arabia en bijgevolg heb ik vanzelfsprekend in de Koran gelezen uit interesse.

U hoeft mij dus geen lessen te geven in godsdiensten.

Uw verhaaltje over de Christenen en hun kruistochten is een hoop larie en apekool, indien u ook maar iets zou weten uit de samenlevingen uit die periode zou u kunnen weten dat de Pausen gewoon koningen waren met een dekmantel van geloof, het ging dus gewoon om rooftochten en territorium uitbreiding .

Wat we in Israel zien is wel degelijk een gevecht om een territorium tussen 2 Arabische volkeren met een verschillend geloof, niks meer en niks minder.

In syria zien we juist hetzelfde, een bont allegaartje van soennieten, alawieten, christenen, sjiieten, Druzen, en een hoop verschillende stammen, die ook weer het territorium opeisen.

Informeer u een beetje beter vooraleer iemand de les te lezen want uw kennis is nogal pover, maar ja, dat is meestal het geval met 'gelovigen', ook van dat soort dat in alle toonaarden ontkend gelovig te zijn!

Mvgr
dafie liked last!

marvan
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor marvan » 16 Sep 2018 20:58

gede schreef:@marvan

Ik citeer normaal alleen enkel het laatste bericht om de boel leesbaar te maken. Dus dat ik bewust dingen zou weglaten, is met voorsprong de grootste flauwekul die ik deze week al moest lezen.

En verder: Het is niet omdat er in het verleden mensen onder het mom van de godsdienst allerlei gruwelijkheden hebben uitgespookt dat ik daarom individuele mensen die geloven in iets voor 'dwaas' zou uitmaken. Ik werk prima samen met een aantal Duitsers. Volgens uw redenering, omdat heel wat Duitsers gruwelijkheden hebben uitgehaald, moet ik hen daar nu op afrekenen. Flauwekul dus. Laat iedereen die een ander niet beschadigt in zijn wijsheid. Maar daar lijkt uw verstandelijke flexibiliteit te beperkt voor.

Beste,

Citeren zoals het u best uitkomt is vervalsing van het debat, indien leesbaar maken werkelijk uw bedoeling was had je alles weggelaten!

Proficiat dat u samen werkt met Duitsers, ge denkt dus dat ge daarom uniek zijt in onze multiculturele maatschappij,proficiat.

Bij Hitler ging het ook over territoriale uitbreiding waarbij de joodse volk het voornaamste slachtoffer was omdat die nu eenmaal het geloof beleden dat Jezus ter dood bracht, en bovendien nogal wat fortuinen bezaten, opnieuw rooftochten en gebiedsuitbreiding.

Komt altijd weer op hetzelfde uit, of jouw gehersenspoelde brein dat kan bevatten doet hierbij niks ter zake, feiten zijn feiten!

Mvgr
dafie liked last!

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 291

Berichtdoor neku » 16 Sep 2018 21:32

Marvan, jij leest precies niet goed. Dat de pausen mensen manipuleerden voor eigen gewin is net wat ik ook zeg. Ik geef u geen lessen want de Catechismus herhaalt steeds dezelfde stukjes en moedigt niet aan het hele boek te lezen...Je kan trouwens boeken lezen gewoon uit interesse. Ga jij nu echt de kruistochten ontkennen? Syrië draait niet om gevechten tussen volkeren want die leefden perfect samen zonder zever tot Israël werd gesticht. Nadien werd er beslag gelegd op de Golan vlakte waar toevallig mineralen zijn en Israël wilt meer. Dat is wat we nu zien. In ieder geval als u deze post leest en zo de bal misslaat dan begrijp ik dat een bijbel of een koran zeker te moeilijk is om te lezen voor u. Gelovig of niet...beter nog eens herlezen en ditmaal met een beetje meer aandacht ;)
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 607

Berichtdoor sharky » 16 Sep 2018 22:47

@Marvan

Kan perfect Uw redenering volgen maar met die linkse pipo's zoals 1275 en companie . is het niet te discuteren .Die 1275 is zodanig paranoia en beetje halve dictator dat hij zelfs de pretentie heeft om alles wat hij leest of ziet dat hem niet aanstaat te melden als een racist zoals onlangs de cartoon .
Willens nillens hun multi cultuur idee moet erdoor met of zonder problemen.Dat ondertussen de halve snelweg de parkings zijn geblokkeerd ,de burgemeesters van die gemeenten met handen in het haar zitten alsook de politie en de truckers is geen probleem.
Nog nooit heeft een van die gasten een oplossing aan gereikt hoe zij het zouden doen wel er van alles en nog wat erbij sleuren uit de jaren stillekens .
Hebben een wrok tegen kapitalisme maar zitten hier wel vrolijk op een forum van beleggers.Vraag me af wat kom je dan hier zoeken .
Als het op frauderen aankomt staat de linkerkant met de sossen op kop .Hoe kan dat als men zo principieel is?
Bedrijven zijn allemaal zakkenvullers en weet ik veel maar anderzijds stellen ze wel een pak mensen te werk .
Kortom alles is verkeerd .
Men moet zich wel de vraag stellen is men zelf perfect .Het is makkelijk de splinter in iemands oog te zien als men zelf de balk niet ziet in eigen oog.
dafie liked last!
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en nog wat cash momenteel

dafie
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 29

Berichtdoor dafie » 17 Sep 2018 07:10

Illegalen vrijgelaten na zoveelste diefstal met geweld: ze kregen enkel bevel om grondgebied te verlaten

Stephanie Romans 17 september 2018 05u46

Deel via Facebook
28
Tweet
Reageer
Wouter Spillebeen
Drie mannen zonder papieren die afgelopen weekend een diefstal met geweld pleegden in Brussel, zijn één dag later weer vrijgelaten. Nochtans stonden twee van hen al bekend voor soortgelijke feiten. Ze kregen enkel het bevel om het grondgebied te verlaten.

In de nacht van vrijdag op zaterdag omsingelde het drietal in Sint-Gillis een man die op weg was naar huis na een avondje uit. “Ze sloegen hem neer en gingen aan de haal met zijn portefeuille”, zegt het Brusselse parket. “Even later probeerden ze in dezelfde gemeente de gsm van een jonge vrouw te stelen.” De politie kon het trio dezelfde nacht nog oppakken. “Twee van hen waren al bekend bij onze diensten. Ze hadden één of zelfs meerdere gewelddadige diefstallen op hun naam staan.”
Lees ook
Ook mensen zonder papieren met strafblad vrijgelaten

Volgens gerechtelijke bronnen bedienen de mannen - twee Algerijnen en een Tunesiër - zich van een twintigtal aliassen. Eén dader beweerde minderjarig te zijn, maar bleek na een botscan in het ziekenhuis minstens 22 jaar. Ondanks hun criminele parcours werden de drie één dag later al vrijgelaten, zo vernemen we uit goede bron. Ze kregen enkel het bevel om het grondgebied te verlaten. De politie vond de papieren later terug op de stoep voor het commissariaat. Justitieminister Koen Geens (CD&V) wilde zich gisteravond niet uitspreken over de zaak.
Meer over

voila,we zijn loslopend wild :down:

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 17 Sep 2018 07:43

sharky schreef:@Marvan

Kan perfect Uw redenering volgen maar met die linkse pipo's zoals 1275 en companie . is het niet te discuteren .Die 1275 is zodanig paranoia en beetje halve dictator dat hij zelfs de pretentie heeft om alles wat hij leest of ziet dat hem niet aanstaat te melden als een racist zoals onlangs de cartoon .
Willens nillens hun multi cultuur idee moet erdoor met of zonder problemen.Dat ondertussen de halve snelweg de parkings zijn geblokkeerd ,de burgemeesters van die gemeenten met handen in het haar zitten alsook de politie en de truckers is geen probleem.
Nog nooit heeft een van die gasten een oplossing aan gereikt hoe zij het zouden doen wel er van alles en nog wat erbij sleuren uit de jaren stillekens .
Hebben een wrok tegen kapitalisme maar zitten hier wel vrolijk op een forum van beleggers.Vraag me af wat kom je dan hier zoeken .
Als het op frauderen aankomt staat de linkerkant met de sossen op kop .Hoe kan dat als men zo principieel is?
Bedrijven zijn allemaal zakkenvullers en weet ik veel maar anderzijds stellen ze wel een pak mensen te werk .
Kortom alles is verkeerd .
Men moet zich wel de vraag stellen is men zelf perfect .Het is makkelijk de splinter in iemands oog te zien als men zelf de balk niet ziet in eigen oog.

Ik ben het met zo ongeveer alle opvattingen van 1275 oneens, maar wat u hier schrijft, is laag bij de grond en platvloers. 1275 uit zijn mening en om daar dan 'halve dictator' van te maken je moet maar durven. Als er een cartoon verschijnt waar mensen hun bedenkingen bij hebben, die had ik ook, staat het iedereen vrij om dat te melden.

Bovendien: 1275 heeft een bepaalde extreme mening, u heeft die ook. Een heel deel van wat u hem verwijt, is ook voor u geldig. Ik denk dan aan 'met hem is niet te discutteren'. Dat gaat met u namelijk ook niet wanneer men niet op identiek dezelfde wijze denkt als u.

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 17 Sep 2018 07:49

marvan schreef:
gede schreef:@marvan

Beste,

Citeren zoals het u best uitkomt is vervalsing van het debat, indien leesbaar maken werkelijk uw bedoeling was had je alles weggelaten!

Proficiat dat u samen werkt met Duitsers, ge denkt dus dat ge daarom uniek zijt in onze multiculturele maatschappij,proficiat.

Bij Hitler ging het ook over territoriale uitbreiding waarbij de joodse volk het voornaamste slachtoffer was omdat die nu eenmaal het geloof beleden dat Jezus ter dood bracht, en bovendien nogal wat fortuinen bezaten, opnieuw rooftochten en gebiedsuitbreiding.

Komt altijd weer op hetzelfde uit, of jouw gehersenspoelde brein dat kan bevatten doet hierbij niks ter zake, feiten zijn feiten!

Mvgr

Ik citeer niet zoals het mij uitkomt, ik citeer normaal enkel het laatste bericht. Dat wordt overigens door het forumbeheer zelf gevraagd... Maar goed, als u er compleet paranoia dingen in begint te zien, zal ik het even niet meer doen hoor. Ik weet zelfs niet op welke passage u constant doelt. :roll:

Ik begin nu zelf te twijfelen: Mogelijk ben ik inderdaad door marsmannetjes ontvoerd die mij vervolgens gebrainwasht hebben en dat dat dan de reden is waarom ik met Duitsers samen kan werken. U heeft echt wel een punt. Het zijn brilliante geesten zoals u die de zaak helder zien die mensen die toeten of blazen met iets uit het verleden te maken hebben toch op dat verleden moeten afgerekend worden.

Zoals eerder gezegd: Ik ben zelf niet gelovig. Mijn grootvader is diepgelovig en heeft daar ook zijn hele leven naar gehandeld. Inclusief opkomen voor minderbedeelden. Ik vind zo'n levenswijze allemaal prima. Dat u 'geloven' dwaas noemt, zegt veel meer over die miljarden gelovigen. Ik zal uw denkbeeld pas volgen als u een bewijs kan voorleggen dat er geen hogere kracht kan bestaan. Ik wens u succes.