Politiek (België)

Algemene en actuele onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
Plaats reactie
gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 484

Re: Politiek (België)

Berichtdoor gede » 15 Sep 2018 21:49

marvan schreef:
1275 schreef:Nooit zal ik beweren dat mensen die godsdienstig zijn "minder begaafd" zijn. Daarvoor heb ik teveel ook in die landen die bestuurd worden op basis van "het geloof" gereisd en met die mensen gesproken. En dan zowel in die landen die verkondigen : "in god we trust" als in die landen die vanaf de top van de minaret de lof van Allah bezingen van 5 uur 's morgen tot 10 uur 's avonds.

Wel dat de godsdienst gebruikt wordt om die mensen te onderdrukken en binnen het gareel te houden. Dat is duidelijk. En voor de rest houdt deze elite van de godsdienst predikers zich ook niet aan hun eigen geboden (bv kindermisbruik in de kerk en denk maar niet dat er onder de islamleiders ook geen pedofielen rondlopen). Na Christus (waarvan trouwens nooit aangetoond is dat hij echt heeft bestaan) heeft het hier ook 2000 jaar geduurd om het absolute gezag van de uitdragers van dit geloof tot zijn echte proporties terug te brengen. Zou het niet nuttiger zijn om dit ook toe te passen op de anderen en ook hen op te voeden tot neutrale burgers?

Beste,

Bij elk individu dat godsdienstig is ontbreekt realiteitszin, en die is dus zonder enige twijfel minder begaafd want het is realiteitszin die ons behoed voor dwaasheden.

Of ze nu geloven door hersenspoeling in hun kindertijd of doordat ze plots het licht zagen maakt in dezes geen verschil want het volstaat om rondom u te kijken en te luisteren om die dwaasheid te zien.

En het is niet omdat iemand op een of ander domein geniaal is dat hij begaafd is, daar is meer voor nodig!

mvgr

Anderen ‘dwaas’ noemen is meestal niet geweldig intelligent.

Ik ga uit van het volgend feit: NIEMAND heeft tot nu toe kunnen bewijzen dat er niet iets zou kunnen zijn als een hogere kracht. NIEMAND kan een antwoord geven op hoe leven en bewustzijn ooit is kunnen ontstaan. En daarom heb ik respect voor IEDEREEN die daar en mening op nahoudt en eventueel gelovig is. Ik kan namelijk geen bewijs tonen dat er niets bestaan boven ons.

1275
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 255

Berichtdoor 1275 » 15 Sep 2018 21:52

@ ex-stoploss

Oorzaak en gevolg niet door mekaar halen. In 2008 is de crisis wel veroorzaakt door de banken (lehman brothers zegt U dat iets) en daar dragen we nu nog steeds de gevolgen van. Dit heeft dus niets te maken met multicul, europa (enige wat je kan zeggen van Europa is dat ze te zwak zijn in het controleren van de banken en multinationals - daar ligt dus het probleem),Wie beheert de globalisering: juist de banken en ondernemingen. En steeds wordt er geschoten op de kleine man onderaan de ladder (wit, geel, groen, zwart, rood) Of hebt U nog nooit begrepen dat in ons systeem de crisissen structureel zitten ingebouwd en de volgende crisis er zit aan te komen, niet omwile van de banken nu, maar door het feit dat door het goedkoop geld(lage intresten), de ondernemingen opnieuw duizenden miljaren schulden en leningen hebben aangegaan die zij binnenkort, als de rente stijgt, niet meer kunnen terugbetalen. En de "kleine" migrant die verdrinkt of hier geraakt, of de gele, of de zwarte of de bruine kan daar niets aan doen. U vergist zich dus duidelijk van "vijand" indien U verantwoordelijken van de crisis wil aanduiden.

En ik kan ook niet aantonen dat er WEL iets bestaat boven ons en tot nu toe is er ook NIEMAND die dat kan bewijzen. Daarom heeft geloof dogma"s nodig die je voor absolute waarheid MOET aannemen, zonder bewijs. En zo kan je alles bewijzen als godsdienst, terwijl wetenschap wel ALLES moet bewijzen op waarneembare feiten.

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 649

Berichtdoor ex-stoploss » 15 Sep 2018 22:56

@1275,
politiek, banken, multinationals : één pot nat, ze verstaan mekaar zéér goed (ons kent ons). Hun gouden kalf het BNP en hun eigen EGO. Ethiek 0,0.

marvan
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 203

Berichtdoor marvan » 16 Sep 2018 00:10

gede schreef:
marvan schreef:
1275 schreef:Nooit zal ik beweren dat mensen die godsdienstig zijn "minder begaafd" zijn. Daarvoor heb ik teveel ook in die landen die bestuurd worden op basis van "het geloof" gereisd en met die mensen gesproken. En dan zowel in die landen die verkondigen : "in god we trust" als in die landen die vanaf de top van de minaret de lof van Allah bezingen van 5 uur 's morgen tot 10 uur 's avonds.

Wel dat de godsdienst gebruikt wordt om die mensen te onderdrukken en binnen het gareel te houden. Dat is duidelijk. En voor de rest houdt deze elite van de godsdienst predikers zich ook niet aan hun eigen geboden (bv kindermisbruik in de kerk en denk maar niet dat er onder de islamleiders ook geen pedofielen rondlopen). Na Christus (waarvan trouwens nooit aangetoond is dat hij echt heeft bestaan) heeft het hier ook 2000 jaar geduurd om het absolute gezag van de uitdragers van dit geloof tot zijn echte proporties terug te brengen. Zou het niet nuttiger zijn om dit ook toe te passen op de anderen en ook hen op te voeden tot neutrale burgers?

Beste,

Bij elk individu dat godsdienstig is ontbreekt realiteitszin, en die is dus zonder enige twijfel minder begaafd want het is realiteitszin die ons behoed voor dwaasheden.

Of ze nu geloven door hersenspoeling in hun kindertijd of doordat ze plots het licht zagen maakt in dezes geen verschil want het volstaat om rondom u te kijken en te luisteren om die dwaasheid te zien.

En het is niet omdat iemand op een of ander domein geniaal is dat hij begaafd is, daar is meer voor nodig!

mvgr

Anderen ‘dwaas’ noemen is meestal niet geweldig intelligent.

Ik ga uit van het volgend feit: NIEMAND heeft tot nu toe kunnen bewijzen dat er niet iets zou kunnen zijn als een hogere kracht. NIEMAND kan een antwoord geven op hoe leven en bewustzijn ooit is kunnen ontstaan. En daarom heb ik respect voor IEDEREEN die daar en mening op nahoudt en eventueel gelovig is. Ik kan namelijk geen bewijs tonen dat er niets bestaan boven ons.

Beste,

U bent dus ook een van die hersengespoelden, ik voel diep medelijden met u!

U beseft duidelijk niet hoe dwaas uw redenering is, dank om mijn gelijk op deze passende manier te bewijzen.

Mvgr.
sharky liked last!

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 484

Berichtdoor gede » 16 Sep 2018 07:31

marvan schreef:
Beste,

U bent dus ook een van die hersengespoelden, ik voel diep medelijden met u!

U beseft duidelijk niet hoe dwaas uw redenering is, dank om mijn gelijk op deze passende manier te bewijzen.

Mvgr.

Dank voor uw medelijden, maar ik heb het niet nodig.

Ik ben niet gelovig, ik heb wél respect voor anderen hun mening zolang niet bewijsbaar is dat ze fout zijn en ze er niemand kwaad mee doen. Daar kan u nog iets van leren. Als iedereen leven én laten leven als regel zou hanteren, zou deze wereld er een stuk beter uitzien in plaats van met ‘dwazen’ die denken dat zij alleen de waarheid kennen.

Ik hoor met plezier van u de uitleg hoe bewustzijn en leven is ontstaan. Maar, dat weet u natuurlijk helemaal niet.

1275
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 1275 » 16 Sep 2018 09:07

@ EX STOPLOSS

Ik hou altijd van discussies met inhoud, niet met inhoudsloze slogans. "Ons kent ons" zegt dus niets.

Het lijkt mij best dat U toch eens de programma's leest van de verschillende politieke partijen en dan beslist wie in wiens zakken zit of wie de zakken van welke politieke partijen vult. En ik spreek dan niet over politiekers die mandaten vervullen in "openbare" instellingen, maar diegenen die zetelen in raden van bestuur van privé ondernemingen (kleine of multinationals) want daar wordt er "beslist" over de economie.

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ex-stoploss » 16 Sep 2018 10:52

1275 schreef:@ EX STOPLOSS

Ik hou altijd van discussies met inhoud, niet met inhoudsloze slogans. "Ons kent ons" zegt dus niets.

Het lijkt mij best dat U toch eens de programma's leest van de verschillende politieke partijen en dan beslist wie in wiens zakken zit of wie de zakken van welke politieke partijen vult. En ik spreek dan niet over politiekers die mandaten vervullen in "openbare" instellingen, maar diegenen die zetelen in raden van bestuur van privé ondernemingen (kleine of multinationals) want daar wordt er "beslist" over de economie.

Vermits jij het blijkbaar allemaal uitgeplozen hebt, zet hier eens een samenvatting neer! Dat bespaart ons heel wat moeite. Bovendien wordt de economie vooral gestuurd door het rentebeleid en dat wordt echt niet bepaald in de raad van bestuur van een privé onderneming.

1275
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 1275 » 16 Sep 2018 13:42

Weet U mij nog te zeggen welke banken er de voorbije jaren werden beboet omwille van het maken van onderlinge afspraken over de rente en over de manupilatie van bv de goudprijs? En dan moest de "overheid" achternahinken. Wie bepaalt er dan het renteniveau?

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ex-stoploss » 16 Sep 2018 14:54

[quote="1275" Wie bepaalt er dan het renteniveau?[/quote]
De Fed en de ECB bepalen het renteniveau, maar als je zelfs dat niet weet..heeft verder discuteren weinig zin denk ik

1275
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 1275 » 16 Sep 2018 18:10

Uiteraard de FED en de ECB , nadat de banken onderling eerst frauduleuze afspraken maakten . U mist het punt dat de FED en de ECB daardoor welk flink beinvloed worden.