Politiek (België)

Algemene en actuele onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
Plaats reactie
gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 484

Re: Politiek (België)

Berichtdoor gede » 11 Jul 2018 16:51

1275 schreef:Akkoord dat we niet meer discuteren over de eindeloze polemiek over de godsdienst, immigratie. Welke zijn dan volgens U de problemen die "liggen te rotten" en waarom de huidige regering die niet aanpakt? Ik ben vlaming, ben ik vet mee?

O, er zijn heel veel problemen hoor. Van de pensioenen weten we ook al 30 jaar dat ze op termijn niet betaalbaar meer zijn en daar is ook niets mee gebeurd. Ik weiger dus om te doen alsof het thema 'allochtonen' het grootste probleem is waar we mee te kampen hebben.

Maar, om het dan toch bij het jullie zo geliefkoosde thema te houden:

Het is een feit dat immigratie met een grote kost gepaard geraakt. Het is eveneens een feit dat een deel van de immigratie gebeurt om economische redenen en niet o.w.v. instabiliteit in het land van herkomst. Eveneens een feit: De participatie van immigranten aan onze arbeidsmarkt is miserabel. Het laatste feit: Een aanzienlijke groep immigranten voelt zich hier niet 'thuis' en weigert halstarrig om zich aan te passen aan de lokale geplogenheden, laat staan om de taal wat te leren. Dat leidt automatisch tot spanningen en een wij-zij verhaal.

Dus op dat vlak ligt er héél veel werk op de plank. Dat is een werk van 20 jaar. De traditionele partijen zijn grandioos mislukt om hier iets aan te doen. Sterker nog, het is erger geworden onder hun beleid. Bovendien lijkt het er absoluut NIET op dat de 3 traditionele partijen n.a.v. de door mij opgesomde feiten van plan zijn om hun koers ook maar 1 millimeter aan te passen. Meer van hetzelfde dus...

Daarom krijgt nieuw beleid van mij alle kansen en ik zie momenteel geen andere mogelijkheden dan strengere regels opleggen aan iedereen die meent misbruik in plaats van gebruik te moeten maken van ons geweldig sociaal vangnet.
Steven DC liked last!

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 267

Berichtdoor neku » 11 Jul 2018 17:45

Over nazi's gesproken, https://www.zerohedge.com/news/2018-07- ... is-ukraine

Er zijn precies enkel problemen met immigratie. Gede haalt hier al terecht pensioenen aan. De Belgische en Europese graaicultuur is er nog eentje.

En verder: "In 2020 wordt de nieuwe B61 12 kernbom in een aantal Europese landen ontplooid, waaronder België. Deze VS-bom is tweemaal zijn gewicht in goud waard. Ze moet gemonteerd worden onder de F35. Zo weet je meteen waarom dit vliegtuigtype de voorkeur krijgt. Het zijn Belgische piloten die de bom moeten droppen wat overduidelijk in strijd is met artikel 1 en 2 van het non-proliferatieverdrag die de controle over kernwapens door een niet-kernwapenstaat verbiedt. Ik droom van net zo'n grote mobilisatie als ten tijde van de installatie van de kruisraketten. Uit een recente enquête is immers gebleken dat de meerderheid van de bevolking (in alle betrokken landen) geen kernbommen op het grondgebied wil."

En er zijn er nog vele andere :think:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

1275
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 255

Berichtdoor 1275 » 11 Jul 2018 20:54

Ik dacht dat we niet meer gingen discuteren over de migratie, maar U begint er direct terug over met te stellen dat de migranten de schuld zijn van de meeste problemen. Hieruit blijkt nog maar eens dat de "vernieuwing" over geen andere problemen wil praten. En 1 thema partijen zijn gedoemd om te verdwijnen, net zoals het VB.
14-11-2014 liked last!

dafie
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 27

Berichtdoor dafie » 12 Jul 2018 09:04

allee vooruit,nogmaals de politie aan gevallen in brussel,agent bewusteloos geslagen met steen,mogen niet optreden om dat er vluchtelingen in het maximilaan park zitten en men bang is dat er nog meer relletjes uit breken,zal nog meer dan 20jaar duren en met zo'n aan pak word het nooit opgelost.zachte heel meesters maken stinkende wonden. :(

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 12 Jul 2018 09:20

dafie schreef:allee vooruit,nogmaals de politie aan gevallen in brussel,agent bewusteloos geslagen met steen,mogen niet optreden om dat er vluchtelingen in het maximilaan park zitten en men bang is dat er nog meer relletjes uit breken,zal nog meer dan 20jaar duren en met zo'n aan pak word het nooit opgelost.zachte heel meesters maken stinkende wonden. :(

Heeft het eigenlijk veel zin om hier alle dagen het relletje van de dag te komen vermelden met focus op uitsluitend en exclusief 1 thema met als doel om zogezegd aan te tonen dat het allemaal verkeerd loopt met de vluchtelingen?

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 12 Jul 2018 09:25

1275 schreef:Ik dacht dat we niet meer gingen discuteren over de migratie, maar U begint er direct terug over met te stellen dat de migranten de schuld zijn van de meeste problemen. Hieruit blijkt nog maar eens dat de "vernieuwing" over geen andere problemen wil praten. En 1 thema partijen zijn gedoemd om te verdwijnen, net zoals het VB.

1) Heeft er iemand gezegd dat we niet meer over migratie kunnen of mogen discutteren?

2) Wie heeft er gezegd dat de migranten de schuld zijn van alle problemen?

3) Voor u en bij uitbreiding de hele linkse familie is het thema migratie een taboe geworden. Dat komt omdat ze met dit thema absoluut niet kunnen omgaan. De reden daarvoor is simpel: Ze halen er een groot deel van hun kiespubliek.

4) Ik ben anti haatpartijen zoals het VB. U vergist zich echter schromelijk: Een partij zoals het VB zal NIET verdwijnen, dat is een denkfout waar politici zich in het verleden al ferm aan hebben verbrand. Het tegendeel is zelfs waar: Hoe meer immigratie er is, hoe meer daar spanningen van gaan komen aangezien dit problemen met zich meebrengt waar we geen oplossingen voor hebben. Hoe meer spanningen er zijn, hoe meer een partij zoals het VB met haar anti-vreemdelingendiscours aan belang gaat winnen. Dan mag u hier alle dagen over '40-'45 en concentratiekampen komen zeveren, dat zal toch gebeuren, ik geef het u op een briefje.

1275
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 255

Berichtdoor 1275 » 12 Jul 2018 21:27

Sinds begin dit jaar zijn er 32.000 migranten toegekomen in Europa. Is dit die grote stemmenpoel (500 miljoen Europeanen)?

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 603

Berichtdoor sharky » 13 Jul 2018 08:30

1275 schreef:Sinds begin dit jaar zijn er 32.000 migranten toegekomen in Europa. Is dit die grote stemmenpoel (500 miljoen Europeanen)?

Het is niet diegenen die nog toe komen.Er zitten in de grote steden er al een zeer groot aantal.
Ik begrijp niet hoe iemand die zegt in het West Vlaamse te wonen op den buiten per se moet opkomen als de grote verdediger van de migranten en de vele problemen die ze mee brengen.Waarom ga je niet in de Sleepstraat in Gent wonen als je zo ingenomen bent met hun levenswijze i.p.v. hier je tijd te verspillen.Als je toch zoals je beweert anti religie bent waarom dan zoveel symphatie voor een groep mensen die vooral religie als prioriteit stellen in hun leven ?Kan het je dan echt geen bal schelen dat we alsmaar meer en meer afglijden naar een samenleving met uitersten.

Lees nu net dit van een beslissing in Gent door een rechter.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/zw ... /#comments
Hoe lang moeten, we dit nog allemaal slikken ?
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en nog wat cash momenteel

dafie
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 27

Berichtdoor dafie » 13 Jul 2018 09:12

sharky schreef:
1275 schreef:Sinds begin dit jaar zijn er 32.000 migranten toegekomen in Europa. Is dit die grote stemmenpoel (500 miljoen Europeanen)?

Het is niet diegenen die nog toe komen.Er zitten in de grote steden er al een zeer groot aantal.
Ik begrijp niet hoe iemand die zegt in het West Vlaamse te wonen op den buiten per se moet opkomen als de grote verdediger van de migranten en de vele problemen die ze mee brengen.Waarom ga je niet in de Sleepstraat in Gent wonen als je zo ingenomen bent met hun levenswijze i.p.v. hier je tijd te verspillen.Als je toch zoals je beweert anti religie bent waarom dan zoveel symphatie voor een groep mensen die vooral religie als prioriteit stellen in hun leven ?Kan het je dan echt geen bal schelen dat we alsmaar meer en meer afglijden naar een samenleving met uitersten.

Lees nu net dit van een beslissing in Gent door een rechter.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/zw ... /#comments
Hoe lang moeten, we dit nog allemaal slikken ?

we worden geregeerd door onbenullen,gisteren 1filmpje gezien van de regenten van europa,juncker zo dronken als 1lor,moest onder steunt worden,de walging stond op trump zijn gezicht te lezen,zo is ook het romeinse rijk ten onder gegaan,dekadentie! :down:
sharky liked last!

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 603

Berichtdoor sharky » 13 Jul 2018 13:18

we worden geregeerd door onbenullen,gisteren 1filmpje gezien van de regenten van europa,juncker zo dronken als 1lor,moest onder steunt worden,de walging stond op trump zijn gezicht te lezen,zo is ook het romeinse rijk ten onder gegaan,dekadentie!
Lees meer op: viewtopic.php?f=34&t=2558&start=1940

Ook gezien .Ik was eigenlijk niet echt een Trump voorstander maar aan de andere kant die gast zegt het waar het op staat en trekt zich niet veel aan van het aloude politieke gedoe .

Blijkbaar had die linkse trut Van Brempt de nodige argumenten gegeven aan die moslima's om hun punt te maken.Wat willen die linkse clojo's in feite ?Zijn die blind voor de problemen en de maatschappelijke kijk van belgen en waarschijnlijk ook van veel meer liberale moslims .Neen madam denkt dat ze de meest conservatieven maar weer eens moet helpen.Waarschijnlijk zal ze wel op de VRT weer eens worden uitgenodigd om haar standpunt te verdedigen .

Wie helpt ze in feite daarmee?
Enkel en alleen de moslims die zich het meest keren tegen een westerse samenleving en van waaruit ook de meeste problemen komen qua dreiging voor de maatschappij.Inderdaad men is bezig de boel nog meer te verzieken i.p.v. het recht te trekken.
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en nog wat cash momenteel