Politiek (België)

Algemene en actuele onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
Plaats reactie
starter
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 257

Re: Politiek (België)

Berichtdoor starter » 12 Mei 2018 21:44

Zonder dank, graag gedaan, Dirkje ;)

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1138

Berichtdoor Dirk19 » 12 Mei 2018 22:14

starter schreef:Zonder dank, graag gedaan, Dirkje ;)

Vertel me liever waarom je een belastingverlaging voor de middenklasse schijnbaar een dwaas idee vindt ;)

starter
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 257

Berichtdoor starter » 13 Mei 2018 09:09

Ik vind dat zeker geen dwaas idee.
Maar hoeveel houden we over van zogezegde belastingsverlagingen ?

20€ belastingsverlaging langs de ene kant en 35€ hogere verdoken belastingen langs de andere kant.
Tja, inderdaad, men kan zeggen : "er is een belastingsverlaging geweest".

Daarom mijn lachende gezichtjes.

Het is dus geenszins persoonlijk bedoeld.
Mijn excuses als dit zo overkwam.

Mvg,
Dirk19 liked last!

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1138

Berichtdoor Dirk19 » 13 Mei 2018 10:57

starter schreef:Ik vind dat zeker geen dwaas idee.
Maar hoeveel houden we over van zogezegde belastingsverlagingen ?

20€ belastingsverlaging langs de ene kant en 35€ hogere verdoken belastingen langs de andere kant.
Tja, inderdaad, men kan zeggen : "er is een belastingsverlaging geweest".

Daarom mijn lachende gezichtjes.

Het is dus geenszins persoonlijk bedoeld.
Mijn excuses als dit zo overkwam.

Mvg,

Klopt wat je schrijft, mijn scenario ging dan ook uit van een ideaal scenario, waar de politici eerlijk zijn ;)

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1608

Berichtdoor a21 » 13 Mei 2018 10:59

Dirk19 schreef:
1275 schreef:De CEO's van alle ondernemingen waarop hier belegd wordt, verdienen gemiddeld zo'n honderd keer meer dan de politiekers. Waarom hoor ik hier nooit dat op hun lonen en aandelenvergoedingen er 100 % zou moeten belast worden dan wat de gemiddelde hardwerkende vlaming verdient. Maar dat zou uiteraard de ondergang zijn van het vrije ondernemerschap.

Ik vind dat de CEO's van multinationals veel te veel verdienen, net zoals topvoetballers.
Ben dan ook voorstander van een eerlijkere fiscaliteit, en de rijkentaks van PVDA kan mij ook bekoren

tirc toet er wad gaan jij kan tat
Dirk19 liked last!

1275
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 251

Berichtdoor 1275 » 13 Mei 2018 15:04

alochtone westvloaminck?
ex-stoploss liked last!

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 641

Berichtdoor ex-stoploss » 13 Mei 2018 17:58

1275 schreef:alochtone westvloaminck?

Bachten de kupe, met $-tekens in hun ogen
Sorry, kon het niet laten :D
Verkensboeren, iedere kilo telt :D

dafoe
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 281

Berichtdoor dafoe » 16 Mei 2018 17:26

1275 schreef:Uiteraard gaat het in de politiek over invloed en macht. Daarom dat alle partijen (buiten de domme sossen) geen voorstander zijn van decumul. Alle politiekers van open-vld, NVA, CD&V blijven rustig op al hun gecumuleerde postjes zitten en voor vele van deze postjes netjes betaald.

En zag zonet op het nieuws dat de minister-president van Catalonië, Puigdemon, als opvolger een "kameraad" voordraagt. Een "linkse" nationalist dus. Wordt tijd dat de NVA zijn kar keert, een "linkse" nationalist als minister-president? Of Is er in Vlaanderen dan toch opnieuw een toekomst voor de verketterde linksen" van de vroegere volksunie?

domme sossen,hans bonte is nog thans flink tegen.wil ook nog wat bij verdienen.kan nog niet eens zijn stadje behoorlijk besturen.

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 574

Berichtdoor sharky » 16 Mei 2018 18:55

Ik ben net een dag thuis van een riviercruise op de Rijn.Alles prima verlopen echter er werd ook aangelegd in Mannheim.Men deed vandaar uitstap per bus naar Heidelberg maar mits plaatsen beperkt kon niet iedereen mee.Daarom besloten om zelf een uitstap te doen in Mannheim zelf .Ik had weg gevraagd aan jogger daar naar centrum en gingen op weg.In winkelstraten aangekomen gaf dit al vlug een vervuilde aanblik .Na wat zoeken kwamen we uit aan groot plein met justistiegebouw en grote marktplaats met veel restaurants en zaakjes.Echter bijna alle zaken waren van Turkse of andere origine .Daar wij dorst hadden iets gaan drinken en hoe meer ik rond zag hoe meer vreemde origine gasten wij zagen .Waren precies in moslim land beland .Er werd lustig rond gereden in zware auto's met zeker geen duitsers in .Wilden dan terug vertrekken richting kade maar waren weg even zoek en straatje in en uit .In gans die buurt bijna geen westerse gezichten gezien .Wel ferme bakken van auto's zoals Porsches,Mercedes AMG en ander zware bakken.Tussen parkeerplaatsen stapels van allerlei rommel en huisvuil.Mijn vrouw voelde zich allesbehalve op haar gemak en waren uiteindelijk blij toen we terug op de goede weg zaten.Kwamen nog andere mensen tegen vanop de boot die ook waren gaan wandelen en iedereen had een super slechte indruk.Er waren ook ganse blokken appartementen die men aan het renoveren was en dat bleek voor een pak extra asielzoekers onderdak te geven.Onderweg nog zelfs een vrouw volledig in burka tegen gekomen ?
Als dat de weg is waarheen we gaan dan beloofd dit wat?Allemaal te danken aan de club der linksen .Wanneer die hun ogen eens gaan open gaan weet ik ook niet .Met Duitser staan praten en die zien het ook allemaal met lede ogen aan.
Feitelijk zouden de paljassen van de groenen en linkse sossen en tjeven die menen stemmen te moeten ronselen, en hun ogen dan maar liever sluiten ,zich eens moeten afvragen indien ze een dochter hebben ,ze daar eens door de straten moet sturen bij nacht.
Ik was er redelijk onder de indruk van wat ik daar zag.Als men een stad wil laten verloederen dan moet men het zo doen .
Hoe die mannen daar aan zulke auto's komen ,zal wel niet door hard te werken zijn .Het zijn natuurlijk niet allemaal daarom slechte mensen maar men is veel te laks en tolereert veel teveel waardoor de aanblik in het straatbeeld een raar en ongemakkelijk gevoel heeft .Hoe daar nog iemand in burka kon rondlopen snap ik niet.Der Mutti zal nog pak werk hebben om dat te "schaffen"
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en veel cash momenteel

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 574

Berichtdoor sharky » 18 Mei 2018 09:05

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/n- ... ~a18dd644/

Ben eens benieuwd wat de uitkomst zal zijn.

Theo Francken steekt niet onder stoelen of banken dat hij overtuigd is van het Canadese migratiemodel, dat arbeidsmigranten actief selecteert op basis van diploma, werkervaring en taalkennis.

Moest men al jaren eerder gedaan hebben i.p.v. zomaar iedereen toe te laten.Zou al pak miserie schelen en wat minder import van armoede .Een extra screening tot welke religieuze strekking ze behoren mag er ook bij .
dafoe liked last!
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en veel cash momenteel