Koninklijke BAM

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 547
Lid geworden op: 25 Jun 2013 11:07
waarderingen: 649
Contact:

Re: Koninklijke BAM

Berichtdoor ringoeur » 06 Dec 2018 12:22

6/12/2018
BAM verduurzaamt woonwijk in Maastricht
(ABM FN-Dow Jones) BAM gaat in 2019 aan de slag in Maastricht voor de verduurzaming en restauratie van meer dan negentig woningen in een woonwijk in Maastricht. Dit maakte BAM donderdag bekend, zonder financiële details bekend te maken.

Met BAM Wonen begint het bedrijf aan het project dat 93 woningen omvat in februari volgend jaar en hoopt dit eind 2019 op te kunnen leveren.

BAM Wonen zet hiermee een samenwerking met woningcorporatie Servatius voort.


Decemberactie verloting 3 x Bol.com cadeaubon t.w.v. €25

Neem een gratis account op Beursig.com (klik hier)
Minder advertenties en meer functies

Voorwaarden:

- alleen geldig bij registratie in december 2018

- minimaal 10 inhoudelijke berichten in december 2018

- dubbelaccounts worden uitgesloten/verwijderd

- bekendmaking prijzen op 1 januari 2019


ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 547
Lid geworden op: 25 Jun 2013 11:07
waarderingen: 649
Contact:

Re: Koninklijke BAM

Berichtdoor ringoeur » 07 Dec 2018 09:07

Bouwbedrijf dreigt met claim van meer dan 100 miljoen tegen De Lijn
07 december 2018


Het Nederlandse bouwbedrijf BAM dreigt met een claim van meer dan 100 miljoen euro tegen De Lijn. Aanleiding is een aanslepend conflict over de vertraagde werken op de Antwerpse Leien.

De Antwerpse binnenstad is al jaren één grote werf. Dat komt door het infrastructuurproject Noorderlijn, ook bekend onder de naam Brabo2. Het project maakt het noorden van Antwerpen beter bereikbaar met een nieuwe tramlijn maar omvat ook de heraanleg en de ondertunneling van de Leien en de renovatie van het Operaplein en de Franklin Rooseveltplaats.

De drie opdrachtgevers van Noorderlijn (De Lijn, het Vlaams Agentschap Wegen en Verkeer en de Stad Antwerpen) gunden het contract ter waarde van 200 miljoen euro in 2015 aan de nv TramContractors. Dat aannemersconsortium is een samenwerking van het Nederlandse bouwbedrijf Koninklijke BAM Groep en Cofely Fabricom, onderdeel van het energiebedrijf Engie.

De werken gingen in 2016 van start via een DBFM-contract. Daarbij draagt TramContractors de verantwoordelijkheid over het ontwerp (Design), de bouw (Build), de prefinanciering (Finance) en het onderhoud (Maintenance) van het project.

Maar al sinds het begin twisten beide partijen over de invulling van het begrip 'Design'. Terwijl de overheden TramContactors verantwoordelijk achten voor het volledige ontwerp van de werken, vindt het consortium dat de opdrachtgever wel het basisontwerp met de architect moest opstellen. Omdat het ontwerp uiteindelijk niet goed gebeurde, ontstonden problemen bij de uitvoering van de werken.

Zo raakte in februari bekend dat de werken op en onder het Operaplein vertraging hadden opgelopen. Dat kwam naar verluidt omdat de aannemer ondergronds op onvoorziene obstakels was gestoten. Het einde van het project, normaal gepland in 2019, werd daardoor bijna een jaar uitgesteld.

TramContractors wil nu de bijkomende kosten recupereren van De Lijn, het Vlaams Agentschap Wegen en Verkeer en de Stad Antwerpen. Het consortium dreigt ermee een monsterclaim in te dienen tegen zijn opdrachtgevers, vernam De Tijd. Er circuleren bedragen van 120 tot 150 miljoen euro.

Volgens verschillende bronnen heeft het consortium nog geen dagvaarding gestuurd om de claim te bekrachtigen. Waarnemers omschrijven de houding van de Koninklijke BAM Groep dan ook als 'pure powerplay' en 'blufpoker' om financieel het onderste uit de kan te halen.

De betrokken partijen willen weinig kwijt over het delicate conflict. 'De gesprekken zijn lopende om het project zo goed mogelijk af te werken', zegt Antwerps schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA). 'We zijn in voortdurend overleg met de betrokken partijen', klinkt het bij De Lijn. 'Na 70 procent van de werken te hebben afgerond, staan we met de opdrachtgevers in overleg over de verdere afronding, onder meer over de kosten en het tijdspad', zegt Arno Pronk, woordvoerder van de Koninklijke BAM.

Of het conflict tot verder uitstel van de werken leidt, is onduidelijk. 'We zullen melden als er iets te melden valt', zegt Antwerps mobiliteitsschepen Kennis.

https://www.tijd.be/ondernemen/transpor ... 76818.html

ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 547
Lid geworden op: 25 Jun 2013 11:07
waarderingen: 649
Contact:

Re: Koninklijke BAM

Berichtdoor ringoeur » 07 Dec 2018 09:12

Hoogtepunten KBC Securities Benelux Morning Note 07 december 2018

BAM Group (advies KBC Securities: "Kopen" - koersdoel 4,50 euro)

NIEUWS | Uitgerekend een jaar na de eerste aankondiging van de kostenoverschrijding hebben BAM en VolkerWessels een bezoek georganiseerd voor analisten aan de zeesluis IJmuiden. Ook onze analist Bart Cuypers was van de partij Naast een rondleiding op de site gaf Han Van Ooste, directeur van OpenIJ, een presentatie over de voortgang van het project en de technische aspecten. Alle drie de sluisdeuren zijn op 6 december aangekomen in de haven van Rotterdam. Dat is belangrijk nieuws omdat de aankomst van minstens één deur vóór Kerstmis een belangrijke mijlpaal was om verdere vertragingen te voorkomen. Momenteel is ongeveer 60-65% van het project voltooid en daar komt elke maand 1 à 1,25% bij. De besprekingen met kredietverstrekkers om de kredietopname te hervatten zijn nog steeds aan de gang en vorderen "constructief".
De visie van KBC Securities: Zo indrukwekkend als het IJmuidense zeesluisproject vanuit technisch en uitvoeringsperspectief is, zo financieel nadelig is het geweest voor zowel BAM als Volker (met provisies van elk ruim € 100 miljoen). Vanuit operationeel/uitvoeringsoogpunt vordert de bouw echter goed. Een belangrijke hindernis is genomen met de onderdompeling van de eerste sluiskop, die samen met de tijdige levering van de sluisdeuren nu kan zorgen voor een positieve impuls om weer toegang te krijgen tot financiering. Toch zal er grote onzekerheid blijven bestaan over de uitkomst van het project totdat de binnenste (tweede) sluiskop met succes is ondergedompeld (gepland voor 3Q19). Koersdoel en advies worden bevestigd.

ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 547
Lid geworden op: 25 Jun 2013 11:07
waarderingen: 649
Contact:

Re: Koninklijke BAM

Berichtdoor ringoeur » 07 Dec 2018 09:26

Fin. Dagblad Nederland. 07 december 2018
BAM bouwt nieuwe topstructuur Volgend jaar gaat bouwbedrijf BAM verder met een nieuwe topstructuur. Er komen twee operationeel directeuren. Opvallend is de aanstelling van een ‘chief business excellence officer’, die moet waken over aanbestedingsprocedures en grote projecten, dat er geen financiële missers gemaakt worden. De grote aanbestedingen en onvoorziene risico’s waren de zwakke plek bij bouwers in de afgelopen jaren. De nieuwe structuur moet bijdragen aan hogere marges voor het bouwconcern. Streven is om in 2020 uit te komen op een ebitda-marge van 2% tot 4% en een rendement op geïnvesteerd vermogen van meer dan 10%. (FD, p.13)

ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 547
Lid geworden op: 25 Jun 2013 11:07
waarderingen: 649
Contact:

Re: Koninklijke BAM

Berichtdoor ringoeur » 07 Dec 2018 16:10

BAM werkt mee aan renovatie Paleis Het Loo
Door ANP PRODUCTIES

7-12-2018


BUNNIK - BAM werkt mee aan de verbouwing van delen van Paleis Het Loo. Het bedrijf is geselecteerd als coördinerend bouwer voor de renovatie van de vleugels en entreepaviljoens van het museum. Daarnaast gaat BAM het ontwerp voor een ondergrondse ruimte uitwerken.

Paleis Het Loo is een van de populairste musea van Nederland. De verbouwing moet ervoor zorgen dat het paleis meer bezoekers aankan. De renovatie is naar verwachting medio 2021 afgerond.

BAM vermeldt geen financiële details van de opdrachten die het bedrijf heeft gekregen. Voor de gehele renovatie, die in januari is begonnen, is een bedrag van zo'n 123 miljoen euro begroot.

https://www.telegraaf.nl/financieel/289 ... is-het-loo

ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 547
Lid geworden op: 25 Jun 2013 11:07
waarderingen: 649
Contact:

Re: Koninklijke BAM

Berichtdoor ringoeur » 07 Dec 2018 16:19

BAM rijp voor een rebound
Door Nico Bakker op 7 dec 2018

Het afgelopen jaar werd bij BAM voornamelijk gekenmerkt door koersvorming onder de SMA-lijn, als teken van een dalende trendfase. Daarbij zijn flinke swings zichtbaar die voor de actieve belegger kansen aanreiken.

https://www.belegger.nl/Column/288645/B ... und_071218

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 Apr 2013 17:38
waarderingen: 56
Contact:

Re: Koninklijke BAM

Berichtdoor bien » 07 Dec 2018 17:28

hoe veel keer horen we dat nu al de laatste jaren . zal wel ne keer juist zijn . die analisten !!!!!!

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1017
Lid geworden op: 07 Nov 2012 14:04
waarderingen: 66
Contact:

Re: Koninklijke BAM

Berichtdoor Kevander » 07 Dec 2018 20:55

Bam staat al anderhalf goed gepositioneerd als je die analisten moet geloven!
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 547
Lid geworden op: 25 Jun 2013 11:07
waarderingen: 649
Contact:

Re: Koninklijke BAM

Berichtdoor ringoeur » 10 Dec 2018 11:26

BAM dient schadeclaim in vanwege vertraging tramlijn Antwerpen
10 dec 2018 om 11:17
(ABM FN-Dow Jones) BAM Groep heeft een schadeclaim ingediend bij drie opdrachtgevers van de tramlijn Noorderlijn in Antwerpen, vanwege de vertraging die dit project oploopt. Dit bevestigde woordvoerder Joost van Galen van BAM maandag tegenover ABM Financial News.

Van Galen wilde geen mededelingen doen over de hoogte van de schadeclaim, maar volgens de Belgische krant De Tijd gaat het om een bedrag van meer dan 100 miljoen euro.

"Het project was voor 70 procent klaar, maar het heeft toen vertraging opgelopen vanwege beslissingen over het design die niet werden genomen", stelde Van Galen. "We hebben toen actie ondernomen en een claim neergelegd. We zijn nu in goed overleg met de klant om te kijken hoe het verder gaat."

De schadeclaim is neergelegd bij de drie opdrachtgevers: De Lijn, het Vlaams Agentschap Wegen en Verkeer en de Stad Antwerpen. Zij gunden het contract ter waarde van 200 miljoen euro in 2015 aan TramContractors. Dat aannemersconsortium is een samenwerking van BAM en Cofely Fabricom, een onderdeel van het energiebedrijf Engie. Het werk ging in 2016 van start.