Hefboomproducten sprinters/speeders/turbo's

Bespreek hier afgeleide producten zoals sprinters, turbo's, opties en obligaties
Jelle R
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 32

Re: Hefboomproducten sprinters/speeders/turbo's

Berichtdoor Jelle R » 16 Sep 2018 22:23

Wimpie85 schreef:Dus bij ratio 10 ben je verplicht minstens 10 turbo's aan te schaffen (per veelvoud van 10)?

Je bent helemaal niets verplicht. De ratio dient alleen om de turbo's betaalbaarder te houden.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

Msb12i
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 228

Berichtdoor Msb12i » 30 Sep 2018 19:40

Bij Binck betaal je 9,75€/transactie of 7,25€ indien een turbo van Binck zelf.

Bij dergelijke kosten moet je al snel enkele honderden kopen anders beleg je enkel om uw kosten te dekken...
Het is moeilijk iemand te geloven, als je in zijn plaats zou liegen.

Wreckless
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 62

Berichtdoor Wreckless » 01 Okt 2018 11:31

Msb12i schreef:Bij Binck betaal je 9,75€/transactie of 7,25€ indien een turbo van Binck zelf.

Bij dergelijke kosten moet je al snel enkele honderden kopen anders beleg je enkel om uw kosten te dekken...

Bij turbo's is het toch de bedoeling dat je ca. 20% koersstijging scoort. Dus je zal toch voor zo'n 1.000 € moeten aankopen. Ik mik meestal op een hefboom van 4-5.

Paul
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor Paul » 07 Feb 2019 08:32

Hallo,

Ik ben al een aantal jaren bezig met aandelen maar ik zou graag kunnen inspelen op de markt als deze daalt. Vandaar dat Turbo's mij daarbij zouden kunnen helpen.

Wat zijn jullie aandachtspunten en waar moet ik zeker op letten bij het kopen van een Turbo?

Bijkomende vraagjes:
- ING rekent bijvoorbeeld 2,37 % financieringskosten op een Sprinter Short X, BNP rekent 3,37% op Booster Short X (zelfde bedrijf). Voel je dat verschil in financieringskosten tussen beide producten als je een turbo maar 2-7 dagen houdt?

- Vanaf wanneer vinden jullie de financieringskosten te hoog om nog een mooi rendement te halen?

- Naast deze financieringskosten hanteren beide banken verschillende ratio's op Turbo X. Is het kopen van een turbo met ratio 100 risicovoller dan het kopen van een turbo met ratio 5? Bijvoorbeeld bij het hitten van de stop loss.

Alvast bedankt voor jullie uitleg. Nog een fijne dag verder! :)
In port: AB Inbev / Materialise / Veolia / BPost / Tencent / Bekaert / WTI Crude Long / Natural Gas Long / Organovo Holding

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 536

Berichtdoor Lotus » 07 Feb 2019 09:19

Paul schreef:Hallo,

Ik ben al een aantal jaren bezig met aandelen maar ik zou graag kunnen inspelen op de markt als deze daalt. Vandaar dat Turbo's mij daarbij zouden kunnen helpen.

Wat zijn jullie aandachtspunten en waar moet ik zeker op letten bij het kopen van een Turbo?

Bijkomende vraagjes:
- ING rekent bijvoorbeeld 2,37 % financieringskosten op een Sprinter Short X, BNP rekent 3,37% op Booster Short X (zelfde bedrijf). Voel je dat verschil in financieringskosten tussen beide producten als je een turbo maar 2-7 dagen houdt?

- Vanaf wanneer vinden jullie de financieringskosten te hoog om nog een mooi rendement te halen?

- Naast deze financieringskosten hanteren beide banken verschillende ratio's op Turbo X. Is het kopen van een turbo met ratio 100 risicovoller dan het kopen van een turbo met ratio 5? Bijvoorbeeld bij het hitten van de stop loss.

Alvast bedankt voor jullie uitleg. Nog een fijne dag verder! :)

Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen over die rente bij de financieringskosten maar die zijn volgens mij op jaarbasis. Als een turbo een aantal dagen in bezit is gaat u dat niet voelen. De ratio is geen graadmeter voor het risico maar de hoogte van de hefboom wel. Een turbo met een hefboom van 20 kan al afgaan als de onderliggende waarde 5% de verkeerde kant op gaat.

Msb12i
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 228

Berichtdoor Msb12i » 07 Feb 2019 18:03

Een goede raad is om met kleine sommen de turbo’s te ontdekken. (Via een broker met lage kosten)

Het is natuurlijk verleidelijk om veel risico te nemen voor een groot rendement.

Dit heb ik aan de lijve ondervonden.

De enige dag staat de port dan +60%, op een andere slechte dag -60% of je bent gewoon je inleg gewoon kwijt.

Spreiden is de gouden raad. Zowel in onderliggende waarde als in risico’s.(hefboom)

Een gokje doe ik bvb soms wel. 100€ met een hefboom van 120 :wtf:

Zalig als de onderliggende waarde dan omhoog schiet de volgende dag. Kanttekening: De hefboom zakt dan ook wel spectaculair.

Hoe meer risico=hoe meer “mogelijke” winst maar grotere kans op totaal verlies...
Het is moeilijk iemand te geloven, als je in zijn plaats zou liegen.

Paul
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Paul » 11 Feb 2019 08:04

Super bedankt voor de tips!
In port: AB Inbev / Materialise / Veolia / BPost / Tencent / Bekaert / WTI Crude Long / Natural Gas Long / Organovo Holding

Paul
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Paul » 19 Feb 2019 08:31

Marshall Wace LLP heeft een shortpositie van 0,59% in Econocom op 15/02/2019 (FSMA short selling). Maar ik ben al weken geen short hefboomproducten meer tegenkomen voor Econocom. Hoe kunnen zij dan wel nog shorten? :think:

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2907

Berichtdoor Beheerder » 19 Feb 2019 09:06

Zij gaan short met behulp van aandelen lenen en niet met derivaten zoals opties of turbo's zoals bijvoorbeeld veel particuliere beleggers doen.
Paul liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Paul
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Paul » 19 Feb 2019 09:16

Beheerder schreef:Zij gaan short met behulp van aandelen lenen en niet met derivaten zoals opties of turbo's zoals bijvoorbeeld veel particuliere beleggers doen.

Oké dat is duidelijk. Bedankt Beheerder! Spijtig dat wij als particulier dat niet kunnen want bepaalde aandelen zijn toch wel erg veel gestegen de laatste dagen.