Argen-X

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Bioscience
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 946

Re: Argen-X

Berichtdoor Bioscience » 14 Jun 2018 17:59

Lorenzo

Dat denk ik niet .
Buiten dat er her en der wel wat positieven berichten van potentiële concurrenten van ARgenx door komen , ga ik uit zoals ik geschreven had dat er winstnemingen gaan komen . Te beginnen vanuit de kar trekkende USA . Daar zag je eergisteren al de eerste hapering optreden . Gisteren ging het harder en vandaag nog harder omlaag .
Het aandeel is zo ongelofelijk hard omhoog geperst /gepusht ( zonder aanvullende top berichten ) dat winstnemingen zeer te verwachten waren . Nu zullen er steeds meer mensen gaan denken , van had ik maar uitgestapt . Als je niet verkocht hebt en je ziet het weer verder dalen , dan krijg je op een gegeven moment een versnelling naar beneden . Zo is het ook omhoog gegaan .

Overigens is het volume met stijgingen vrij laag geweest en zie je nu groot volume bij de daling . Winstnemingen dus .

Nu is de vraag waar een bodem gevormd kan gaan worden . Normaal zo'n 20-30% onder de top . Je hebt het al bij vele biotech gezien . Ablynx / GLPG / Genfit etc . Kijk maar naar de charts en je ziet op bepaalde momenten flinke correcties .
Of dat voor Argen-X zich ook zo gaat voltrekken ? Geen idee .
Dat het heel hard ( waarschijnlijk iets te hard) is gestegen in een zeer korte tijd is nu wel duidelijk . Meer dan 800% is een astronomisch % . Ieder weldenkend mens weet dat dat normaal gesproken niet goed kan blijven gaan .
Jammer voor degene die boven de 70-80 euro zijn ingestapt . Die moeten iets langer geduld hebben .

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 169

Berichtdoor Gentse strop » 14 Jun 2018 21:21

LorenzoC schreef:** JPM sees competitive threats for Grifols' Immuno-globulin
(IG) franchise as competitors Argenx ARGX.BR and UCB UCB.BR
both will present clinical data in H2
** Competitor products are still early in development,
broker writes, but Argenx/UCB will become an increasing worry in
H2
** JPM says its forecast downgrade comes after "cautious
comments around the pace of EBITDA margin expansion" at the
analyst meeting
** After the strategic update last week shares gained 7.5
pct in three days, JPM thinks the valuation now looks full
** Company on track for its worst day in 2-1/2 months;
bottom of main Spanish index Ibex 35 .IBEX (-0.2%)

Daar ligt dus de reden van de verandering van +2,5% naar -3,5%....

Kan je de link eens doorsturen waar je dit gelezen hebt?

mongoose
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 76

Berichtdoor mongoose » 15 Jun 2018 09:17

Gisteren nog net boven de 80 gebleven. Mogelijk stonden daar nog wat stoplosses en had het aandeel dan nog een stevigere tuimeling gekend.

ancaoli
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 212

Berichtdoor ancaoli » 15 Jun 2018 09:53

Ik ben er eventjes uit aan 81.6, net zoals bij Mithra eerder deze week. Ik zet nu volop in op Pharming, Thrombo, Gala, Biocartis en een paar US biotechers . Ik spring later wel terug op de trein want blijf geloven in beide. Cash staat klaar om te profiteren van eventuele daling en indien niet dan komen er wel nog andere treinen langs ;) Good luck!
Vaste Portefeuille:Gala, Exmar, WRN, Accentis, Iep, Global G, SocGen, Roularta, Celyad, Biocartis, Zenitel, Geron, Argenx, Synergy, Enwave, Agfa, Accsys

26vdv
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16

Berichtdoor 26vdv » 15 Jun 2018 10:30

ancaoli schreef:Ik ben er eventjes uit aan 81.6, net zoals bij Mithra eerder deze week. Ik zet nu volop in op Pharming, Thrombo, Gala, Biocartis en een paar US biotechers . Ik spring later wel terug op de trein want blijf geloven in beide. Cash staat klaar om te profiteren van eventuele daling en indien niet dan komen er wel nog andere treinen langs ;) Good luck!

Heb dezelfde beweging gemaakt. Heb ook Mithra en Argenx verkocht om (hopelijk) later in te kopen. Ik hoop dat er daar iets serieus misgaat in Duitsland dat er wat onrust is zodat ik mijn cash aan het werk kan zetten.

ancaoli
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor ancaoli » 15 Jun 2018 18:54

Het voordeel van spreiding is toch dat je meer gemoedsrust hebt dan met alles in 1 aandeel. Intussen heb ik ook terug cash en zie ik met plezier Thrombo (48% winst sinds mijn aankoop een paar weken terug!) en GERN ( vandaag + 9%) de rol van Argenx en Mithra in mijn portefeuille overnemen. T’moeilijkste nu is het juiste moment vinden om terug in te stappen want mijn geloof in beide verhalen blijft overeind. Iemand een idee?
Vaste Portefeuille:Gala, Exmar, WRN, Accentis, Iep, Global G, SocGen, Roularta, Celyad, Biocartis, Zenitel, Geron, Argenx, Synergy, Enwave, Agfa, Accsys

Brammeke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 179

Berichtdoor Brammeke » 16 Jun 2018 07:51

ancaoli,

dat weet niemand.
heb de helft ( aan +-20) verkocht aan 83,6.
Heb er nog 350. Dus kan mij weinig "overkomen", mijn gedacht. ;)
Dikke winst binnen, maar geloof nog sterk in hun "verhaal".
Nu even een stap terug, naar adem happen, en dan terug naar recordkoersen. Kan nog wel tijdje duren.
Aan +- 70 ( als ze daar al komen) koop ik vermoedelijk bij.

ancaoli
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor ancaoli » 16 Jun 2018 08:04

Brammeke schreef:ancaoli,

dat weet niemand.
heb de helft ( aan +-20) verkocht aan 83,6.
Heb er nog 350. Dus kan mij weinig "overkomen", mijn gedacht. ;)
Dikke winst binnen, maar geloof nog sterk in hun "verhaal".
Nu even een stap terug, naar adem happen, en dan terug naar recordkoersen. Kan nog wel tijdje duren.
Aan +- 70 ( als ze daar al komen) koop ik vermoedelijk bij.

Bedankt Brammeke, ik dacht ook aan +~ 72€ of 20% onder hoogste koers. Veel zal afhangen van het globale beurssentiment, de vorm van de biotechhype (duurt deze nog even?) en uiteraard nieuws betreffende Argenx. Gisteren in US was het alvast niet zo positief voor Argenx, Gala, Celyad etc... Ik maak me wel het minste zorgen voor Gala.

Lama Daila
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1721

Berichtdoor Lama Daila » 16 Jun 2018 11:13

http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 61473.html

Inside Belegggen (Danny Reweghs):
Dit zijn onze favoriete aandelen voor de tweede helft van 2018

194D64E4-D0C1-43F2-96A9-1D135D690B3C.jpeg

Nu er in 2018 bijna zes maanden zijn verstreken, zijn we toe aan een update van onze favorieten, met het oog op de rest van het jaar.
Onze selectie heeft het prima gedaan in de eerste zes maanden, met een gemiddelde stijging van 40,5 procent. We gaan uit van het principe 'never change a winning team'. Wel wisselen we twee namen bij de favorieten. Agfa-Gevaert hebben we gewipt, omdat er weinig of geen vooruitgang zit in de afsplitsing of de verkoop van de IT-activiteiten. Schlumberger heeft niet ontgoocheld, maar de olieprijs lijkt het beste achter de rug te hebben. Dat zal het resultaat in het tweede semester afremmen.

1. AB InBev. Ondanks de meer dan degelijke resultaten presteerde het aandeel toch zwak. We achten de kansen op een herstel in tweede jaarhelft erg groot, want het aandeel is een serieuze achterblijver, dat ondergewaardeerd is ten opzichte van sectorgenoten.

2. Argenx. Het Gentse biotechbedrijf maakt deel uit van de Bel-20-index en ontpopt zich steeds meer tot een van de meest beloftevolle bedrijven van het land. Amerikaanse investeerders blijven dol op het aandeel. Als de nieuwsstroom gunstig blijft, zien we aan de spectaculaire koersklim nog geen einde komen.

3. Bone Therapeutics. Nog een biotechbedrijf, maar wel een dat zwaar is achtergebleven en amper noteert boven de helft van zijn introductieprijs van 2015. Organisatorisch liep wel een en ander mis, zoals het plotselinge vertrek van stichter en topman Enrico Bastianelli, maar de gunstige klinische perspectieven zijn intact. In de erg lage beurswaarde zitten nauwelijks of geen verwachtingen verrekend.

4. Cameco. Het aandeel noteert op het niveau van vijftien jaar geleden. We wachten al anderhalf jaar op een koersuitbraak, al lijkt de aanzet daartoe onlangs wel gegeven. Kazachtstan wil de grootse uraniumproducent Kazatomprom naar de beurs brengen.

5. Goldcorp. Goud kon nog niet uitblinken in de eerste zes maanden. Goldcorp deed het wel beter dan het gemiddelde van de goudmijnsector in het eerste halfjaar, na een zwak jaar 2017. We hopen dat dit ook de rest van het jaar het geval blijft.

6. McEwen Mining. De mijnbouwgroep van Robert McEwen, de levende legende in de goudmijnsector, is een ander goudmijnaandeel met een enorme hefboom op de verdere stijging van de goudprijs.

7. Mithra Pharmaceuticals. Het biotechaandeel kende een forse koersuitbraak aan het begin van het jaar. We blijven hoge verwachtingen koesteren voor de tweede jaarhelft, onder meer met de publicatie van de cruciale fase III-resultaten (laatste klinische fase) voor het anticonceptiemiddel Estelle.

8. Mosaic. Dat schromelijk achtergebleven landbouwaandeel is aan een inhaalrace bezig. We zien die trend verder doortrekken in de rest van 2018.

9. Suedzucker. De tweede nieuwkomer in de selectie, met een atypisch koersverloop ten opzichte van de markt, omdat het aandeel als grootste suikerproducent van Europa in hoofdzaak de suikerprijs volgt, veeleer dan de algemene beursontwikkeling. Die suikerprijs lijkt een bodem te hebben gevonden.

10. Thrombogenics. Het Leuvense biotechbedrijf is volop bezig uit zijn as te herrijzen, met een verdubbeling van de beurskoers in de eerste zes maanden van het jaar. De markt begint in te zien dat er mogelijk toch nog waardevolle kandidaat-geneesmiddelen in de pijplijn zitten.

De prestaties van de tien favoriete aandelen

Rendement van 14 december tot 14 juni
Midden december publiceerden we onze favoriete tien aandelen voor 2018. Het was een gewaagde selectie met drie Belgische biotechaandelen, maar precies die leverden een prachtprestatie af, waardoor we na een halfjaar op een gemiddelde stijging van 40,5 procent zijn uitgekomen.

Mithra Pharmaceuticals +210%
Thrombogenics +100%
Argenx +58%
Mosaic +19%
Cameco +16%
Goldcorp +14%
Schlumberger +9%
McEwen Mining +6%
AB InBev -11%
Agfa-Gevaert -16%

Gemiddelde prestatie: +40,5 %
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
https://twitter.com/lama_daila

mongoose
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 76

Berichtdoor mongoose » 16 Jun 2018 13:09

Ik heb ook een order staan aan 72 euro. Dat zit inderdaad 20 procent onder de hoogste koers. Dat was ook mijn redenering.