Nyrstar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 639
Contacteer:

Re: Nyrstar

Bericht door Karl » 01 dec 2019 21:05

De aandeelhouders hier zie ik ook niet zichzelf verwijten dat ze niet verkochten in augustus 2018. Analist Philip Ngotho bracht toen zijn eerste rapport naar buiten over de problemen bij Nyrstar.

Er zouden toch een paar deze analist dankbaar zijn dat ze door hem op tijd verkochten. Helaas nog meer die spijt hebben dat ze niet verkochten en nu iedereen de schuld geven behalve zichzelf.

https://fd.nl/beurs/1266806/koers-zinkb ... t-abn-amro
nete liked last!

powered by Surfing Waves

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3150
Contacteer:

Bericht door Dirk19 » 02 dec 2019 07:02

Karl schreef:
01 dec 2019 21:05
De aandeelhouders hier zie ik ook niet zichzelf verwijten dat ze niet verkochten in augustus 2018. Analist Philip Ngotho bracht toen zijn eerste rapport naar buiten over de problemen bij Nyrstar.

Er zouden toch een paar deze analist dankbaar zijn dat ze door hem op tijd verkochten. Helaas nog meer die spijt hebben dat ze niet verkochten en nu iedereen de schuld geven behalve zichzelf.

https://fd.nl/beurs/1266806/koers-zinkb ... t-abn-amro
En net op dat moment kocht Rode nog een gigantisch pakket aandelen ;)
Wimpie85 liked last!

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 639
Contacteer:

Bericht door Karl » 03 dec 2019 20:40

Maar waarom dan zoveel waarde hechten aan een aankoop van een insider en niet bij een rapport van een analist. Waar rook is, is vuur en achteraf is natuurlijk makkelijk praten maar rekening houden met slechte scenario's is toch niet onverstandig.
nete liked last!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 638
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 » 03 dec 2019 21:52

Karl schreef:
03 dec 2019 20:40
Maar waarom dan zoveel waarde hechten aan een aankoop van een insider en niet bij een rapport van een analist. Waar rook is, is vuur en achteraf is natuurlijk makkelijk praten maar rekening houden met slechte scenario's is toch niet onverstandig.
Een insider kent de interne keuken normaal gezien & een journalist blijft een buitenstaander of niet dan?

Ga je hier nu beweren dat we voortaan de CEO’s v. beursgenoteerde bedrijven moeten negeren & alles wat journalisten schrijven over een welbepaald bedrijf voor waar moeten aannemen?!?

Give me a break!
Pietro liked last!

alwaysright
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 276
Contacteer:

Bericht door alwaysright » 03 dec 2019 22:37

Ben ik het helemaal mee eens,Wimpie85
Vanaf 2012 kwamen er al berichten dat er hier en daar de zaken niet helemaal op orde waren,deze werden door mij ook genegeerd
mede door pers berichten waar de dingen weer recht werden getrokken.
En als je het goed bekijkt,en dat heeft Dirk 19 ook al eens bevestigd,konden we in april/mei 2015 nog hele goede zaken doen,
niet gedaan omdat Trafigura toen de reddende engel was wat ook uit de koers bleek.
Er was toen juist het gevoel,zeker bij mij dat juist NU de zaak weer goed op de rails werd gezet dus waarom verkopen.
Natuurlijk blijkt nu dat we allemaal ongelofelijk belazerd zijn.

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3150
Contacteer:

Bericht door Dirk19 » 04 dec 2019 06:59

Karl schreef:
Klopt, en ik heb toen ook wel héél even getwijfeld om een pakketje te verkopen.
Helaas heb ik toen meer vertrouwen gehad in de insideraankopen van Rode dan in die ene negatieve analist. Want laat ons niet vergeten dat Ngotho op dat moment de enige analist was die negatief stond tegenover Nyrstar...

U was één van de weinigen die in dit topic in 2016 gewaarschuwd had om niet emotioneel te beleggen en afscheid te nemen van Nyrstar, helaas was ik toen koppig :oops:

Onderschat echter niet hoeveel beleggers zich miskeken hebben op de aankopen van Rode (zelfs groen petje Eric Geenen heeft zich laten misleiden)

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 193
Contacteer:

Bericht door nete » 04 dec 2019 23:59

Wimpie85 schreef:
03 dec 2019 21:52
Karl schreef:
Een insider kent de interne keuken normaal gezien & een journalist blijft een buitenstaander of niet dan?

Ga je hier nu beweren dat we voortaan de CEO’s v. beursgenoteerde bedrijven moeten negeren & alles wat journalisten schrijven over een welbepaald bedrijf voor waar moeten aannemen?!?

Give me a break!
Negeren niet maar wel zéér kritisch bekijken: als je als derde pijler ook eens de koersverloop grafiek bekijkt (al jaaaaren, sinds 2012 vrijwel één ononderbroken dalende lijn) en als je bovendien niet de kolossale fout maakt (die blijkbaar velen maken): emotioneel beleggen, denken dat je écht medeeigenaar bent als je wat aandelen hebt van een bedrijf.
Eerste les beleggen: Maximaliseer je winst, BEPERK je verlies.
Maersk, Aedifica, Ageas, Barco, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, ETF Dax Gold Mining, HelloFresh, Merck, Safran, Sofina, Tencent, Texaf, Varta, WDP, Xior

piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4953
Contacteer:

Bericht door piddybull » 05 dec 2019 00:27

Nete,
Als je slechts 1 aandeel hebt van een bedrijf dan ben je al een kleine mede-eigenaar van dat bedrijf.
Het feit dat je dat ontkent geeft aan hoeveel je echt van beleggen af weet.
Zéér belangrijk voor mensen die hier op Beursig uw posts lezen,niet ?

Ik heb geheel en 100 % emotioneel belegd dit jaar door even dik kwartiertje met de Ceo van een bedrijf te praten.
Jij wil hier uw geloof verkondigen door te stellen dat dat een kolossale fout is ?
Als je wil kan ik even tegen erg grove betaling een uiteenzetting in uw clubje komen maken.
Betaal me € 50K , je stort ze direct door aan " de warmste week ".

Bekijk uw posts toch zelf wat kritischer man.
Het enige waar we geen brandhout van kunnen maken is de 10 jarige grafiek.
Maar dat is dan ook de enige reden waarom je hier onder andere op het Nyrstar forum gedupeerden komt kopje onder duwen.
GALÁPAGOS 2.0

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 193
Contacteer:

Bericht door nete » 05 dec 2019 10:14

piddybull schreef:
05 dec 2019 00:27
Nete,
Als je slechts 1 aandeel hebt van een bedrijf dan ben je al een kleine mede-eigenaar van dat bedrijf.
Dat (mede-eigenaar) weet ik ook wel. I
Ik bedoel eerder dat vele beleggers met "wat" aandelen van een bedrijf zich "virtueel" in de beheerraad wanen en dus als "kapitein" een zinkend schip (zie Nyrstar grafiek op 10 jaar) nooit onderweg mogen verlaten.
Een medaille heeft altijd twee kanten: een CEO zal ongetwijfeld méér dan rooskleurig praten over zijn bedrijf, hoe zou je het zelf doen als CEO ?
Ik zou zelf kritisch overlopen of de "zal" en "zou" en "we verwachten" in zijn betoog wel realistisch zijn.
Ik weet natuurlijk niet wat die CEO u heeft verteld en misschien zijn zijn voorspellingen al allemaal uitgekomen. Zoveel te beter voor u in dat geval.
Blijft dat voor mij (dit is mijn mening en en niet van mij alleen), dat emotioneel beleggen een enorme fout kan zijn: bv. indertijd kwam onze vriend Lippens, toen het aandeel Fortis van 30 naar 15 euro was gezakt verkondigen dat "wie nu geen Fortis aandelen kocht of bijkocht, een regelrechte debiel was", goed wetende dat de boel op ontploffen stond.
Bij Nyrstar liepen velen in de val door een aankoop van een pak aandelen door de heer Rode. Ik vraag me wel af of dat bedrag, gezien zijn vermogen, meer was voor die man dan een druppel op een hete plaat.
Plus, de algoritmen die tegenwoordig een serieus deel van de beursomzet triggeren reageren totaal niet emotioneel.

Ik wil je wel bedanken dat je mijn post op een min of meer normale manier tracht te weerleggen. Wij verschillen misschien sterk van mening op bepaalde punten, maar daarom hoeven we mekaar figuurlijk nog niet de kop in te slaan.
Eerste les beleggen: Maximaliseer je winst, BEPERK je verlies.
Maersk, Aedifica, Ageas, Barco, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, ETF Dax Gold Mining, HelloFresh, Merck, Safran, Sofina, Tencent, Texaf, Varta, WDP, Xior

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 945
Contacteer:

Bericht door Banner » 05 dec 2019 10:44

nete schreef:
05 dec 2019 10:14
piddybull schreef:
05 dec 2019 00:27
Nete,
Dat (mede-eigenaar) weet ik ook wel. I
Ik bedoel eerder dat vele beleggers met "wat" aandelen van een bedrijf zich "virtueel" in de beheerraad wanen en dus als "kapitein" een zinkend schip (zie Nyrstar grafiek op 10 jaar) nooit onderweg mogen verlaten.
Een medaille heeft altijd twee kanten: een CEO zal ongetwijfeld méér dan rooskleurig praten over zijn bedrijf, hoe zou je het zelf doen als CEO ?
Ik zou zelf kritisch overlopen of de "zal" en "zou" en "we verwachten" in zijn betoog wel realistisch zijn.
Ik weet natuurlijk niet wat die CEO u heeft verteld en misschien zijn zijn voorspellingen al allemaal uitgekomen. Zoveel te beter voor u in dat geval.
Blijft dat voor mij (dit is mijn mening en en niet van mij alleen), dat emotioneel beleggen een enorme fout kan zijn: bv. indertijd kwam onze vriend Lippens, toen het aandeel Fortis van 30 naar 15 euro was gezakt verkondigen dat "wie nu geen Fortis aandelen kocht of bijkocht, een regelrechte debiel was", goed wetende dat de boel op ontploffen stond.
Bij Nyrstar liepen velen in de val door een aankoop van een pak aandelen door de heer Rode. Ik vraag me wel af of dat bedrag, gezien zijn vermogen, meer was voor die man dan een druppel op een hete plaat.
Plus, de algoritmen die tegenwoordig een serieus deel van de beursomzet triggeren reageren totaal niet emotioneel.

Ik wil je wel bedanken dat je mijn post op een min of meer normale manier tracht te weerleggen. Wij verschillen misschien sterk van mening op bepaalde punten, maar daarom hoeven we mekaar figuurlijk nog niet de kop in te slaan.
Bent u Fulltime belegger?

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie