Nyrstar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Kootpenne
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 94

Re: Nyrstar

Berichtdoor Kootpenne » 17 Apr 2018 13:57

jean de florette schreef:
Kootpenne schreef:
jean de florette schreef:Koper is compleet onbelangrijk. Staat voor 8Kt op 2500Kt metalen. ...

3,2mio van de beloofde uplift 2018 in gross profit van 66mio (tov 2016), moet van koper komen (zie slide 31)

jaarproductie berekend op basis van 461kt koper in maart en gerekend aan de gemiddelde koperprijs van 2017 van 6.166/t, komen ze uit op een uplift van bijna 8mio
ter info koperprijs vandaag bedraagt 6.826

Oké, dat klopt ongeveer. Geen kt, maar gewoon ton natuurlijk. En als ik naar die slide kijk, zie ik nog prijzen uit 2016, met een zinkprijs van 2095$. Waarom Nyrstar dit niet aanpast is me een raadsel.

Maar wat me stoort is dat je enkel naar positieve feiten kijkt. Er zit weinig evenwicht in je posts.

Beste Jean, ik ken je niet maar ik zie dat je hier een ervaren rot bent op het forum en dat je gerespecteerd wordt door de andere forumleden.

Het koperverhaal heb ik enkel gebracht omdat het bewijst dat de cruciale heropstart van PP succesvol lijkt. Dat lijkt me dan ook geen onbelangrijk feit en zeker niet als de marge 90 keer hoger ligt bij koper dan bij zink. De info over de koperproductie van maart vond ik op Facebook - Nyrstar Port Pirie. Helaas staan daar geen andere productiegegevens over de andere metalen.

Ik geloof in het nieuwe management en ik ben er van overtuigd dat Nyrstar eindelijk licht aan het einde van de tunnel ziet.
Ik ben aandeelhouder en jij?

Verder wil ik er nog op wijzen dat Beursig de aangewezen plaats is om verschillende beleggersmeningen te delen.
Ik respecteer ieders mening ook al ben ik het er niet mee eens.

Met vriendelijke groet,
Koot
ugeerts liked last!
Goed beleggingsadvies is duur, slecht beleggingsadvies is duurder

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 374

Berichtdoor ugeerts » 17 Apr 2018 22:05

Kootpenne,

Je moet Jean excuseren. Nadat je hier jaren van s'morgens tot s'avonds posts schrijft kan het al eens gebeuren dat je je de godfather gaat wanen.

Wat niet wegneemt dat hij wel degelijk gefundeerde posts kan schrijven die soms het inzicht in een bepaald aandeel kunnen aanscherpen.

Ten slot voor de goede orde ook de vaststelling dat Jean het meest actief is op fora waar hij géén aandelen van heeft. :D
Kootpenne liked last!
__________________________________________________________________________________

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1295

Berichtdoor jean de florette » 18 Apr 2018 09:19

ugeerts schreef:...
Ten slot voor de goede orde ook de vaststelling dat Jean het meest actief is op fora waar hij géén aandelen van heeft. :D

Het moet niet over personen gaan, of aliassen, maar omdat het toch komkommertijd is... Heb momenteel wel Hamon, Iba, Bpost, Ageas, tubize, Ad, Goldfields, Sofinaf/asia, Agfa, ..... en heb recent gehad: Nyrstar, Inbev. Enkel Option is eentje waar ik lang geleden uitgestapt ben. Dus zomaar posten, daar steek ik niet echt tijd in.
Watchlist Ancora, en al heel lang Nyrstar.
Nyrstar omwille van het grote aantal bewegingen (kv zijnde kapitaalsvermindering, kv de verhogingen, kv met en zonder voorkeurrecht, reverse split, tellen in ebitda ipv winst, .....), als je dat combineert met een Hamon (die zitten in nog slechtere papieren), dan leer je ontzettend veel over bedrijven in moeilijkheden.
Ben nu een kleine portefeuille in 'gevallen' aandelen aan het opbouwen om te zien waar dat naartoe gaat. Nyrstar zit daar niet bij, wegens m.i. redelijk correct gewaardeerd.
tsuretie liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1711

Berichtdoor Dirk19 » 18 Apr 2018 09:40

Ancora staat ook op mijn watchlist. Wanneer zou jij aankopen?

judge
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 223

Berichtdoor judge » 18 Apr 2018 13:48

Dirk,

had deze vraag een paar weken geleden gesteld op het andere forum.Had je toen gezegd dat ze zeker nog potentieel hadden aangezien ze reeds meer dan 10 % gezakt waren .
Staan nu reeds terug boven die 50 en hun hoogste voorbije tijd was 56 dus ?En er komt een div aan .
Ik heb al jaren spijt zat daar ook zwaar in het rood me en heb veel verkocht om nyrstar te kopen en bij te kopen .
Anders had ik nu wel mooi winst gehad had er 5000 zitten aan 15,55 gem.
Maar goed dat is voor een ander forum.

Dirk19 schreef:

Ancora staat ook op mijn watchlist. Wanneer zou jij aankopen?
Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht
-------------------------------------------------------

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jean de florette » 18 Apr 2018 15:49

Echt komkommertijd.
Met Ancora zit je in de banksector. Heb daar toch redelijk wat geld op verloren, en vraag me al een hele tijd af of het terug kan. Indien ja, via Ancora. Maar vooralsnog blijft het 'indien' ja. Die vraag is nog niet beantwoord.
Banken in de VS hebben goede resultaten. Een klein stukje van de puzzel.

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1711

Berichtdoor Dirk19 » 18 Apr 2018 16:01

jean de florette schreef:Echt komkommertijd.
Met Ancora zit je in de banksector. Heb daar toch redelijk wat geld op verloren, en vraag me al een hele tijd af of het terug kan. Indien ja, via Ancora. Maar vooralsnog blijft het 'indien' ja. Die vraag is nog niet beantwoord.

IMF zegt vandaag dat de markten duur zijn. Dat is een reden voor mij om voorlopig niks meer te kopen of bij te kopen. De VS staat echt duur genoteerd, en eens daar een correctie zou komen gaan we dat hier ook meteen merken.

kwintenvk
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 38

Berichtdoor kwintenvk » 18 Apr 2018 16:39

Is er een verklaring voor de koersopstoot?

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jean de florette » 18 Apr 2018 16:46

Zink herstelt spectaculair. 3260$ nu.
Ook Arcelor op +4.3%.
Laatst gewijzigd door jean de florette op 18 Apr 2018 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
14-11-2014 liked last!

Chukky2
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 55

Berichtdoor Chukky2 » 18 Apr 2018 16:48

Dirk19 schreef:
jean de florette schreef:Echt komkommertijd.

IMF zegt vandaag dat de markten duur zijn. Dat is een reden voor mij om voorlopig niks meer te kopen of bij te kopen. De VS staat echt duur genoteerd, en eens daar een correctie zou komen gaan we dat hier ook meteen merken.

Vergeet niet dat Amerika veel forser gestegen is dan onze bel 20 . Als,er correctie komt gelijk enkele weken geleden dan gaat de Bel20 minder hard dan bv de down in Amerika .