Order €1.000 aandelen ING = €2,30 bij DEGIRO
Beleg met zeer lage tarieven, meer informatie

Exmar

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 605
Contacteer:

Re: Exmar

Bericht door Filantroop »

K/w schreef:
30 jul 2020 12:38
Filantroop schreef:
30 jul 2020 11:30
Zaterdag is het 1 augustus of precies een jaar geleden dat het aandeel EXMAR aan 6,04EURO noteerde en door verschillende 'top' analisten als spotgoedkoop werd bestempeld.
Koersdoelen van 8, 9, 11, zélfs 12 EURO en mogelijk nog hoger werden de eenvoudige beleggers als rad voor de ogen gedraaid.
Vandaag noteert EXMAR, even piepen..., aan 2,05EURO of een procentuele daling van ruim 66.
Het kan verkeren, zei Bredero... :o
Zeer opmerkzaam, hier hebben de forumgebruikers iets aan. Bedankt voor de waardevolle info en knap gevonden filantroop.

Btw in mei 2019 kocht je Ontex, > € 15.00 en toen noemde je het een (super)koopje, remember? Hoe zou je dit vandaag noemen?

Leg misschien eens uw hand op uw hoofd en zie wat er onder staat, ipv van andere forumgebruikers steeds terecht te wijzen! Volgens mij heb jij ooit een significant analisten trauma opgelopen of misschien wel meerdere?
Je hoeft je helemaal niet op te winden hoor K/w ik heb alleen enkele vaststellingen weergeven om onze geest helder de houden.
Berichtjes over Ontex dien je op het draadje Ontex te posten want dat valt hier buiten de kwestie maar ik wil me - niet als zoveel anderen, inclusief het analistenheir - niet wegsteken en geef ruiterlijk toe dat ik me vergist heb, ook het betere paard kan al eens struikelen, nietwaar?
Intussen is Ontex allang de deur uit, weliswaar met klein verlies, maar aan een beduidend hogere koers dan die van de laatste weken.
Ik heb wel spijt dat ik mijn hand op mijn voorhoofd heb gelegd, dat is nu verbrand tot in de 3e graad! :lol:

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Phil
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 86
Contacteer:

Bericht door Phil »

Sedert 01/07 haalt EXM een negatief rendement van bijna 15%.
Even ter benchmarking : andere spelers zoals TK en GLNG respectievelijk +10% en +15% doen over diezelfde periode.
Hoop dat de believers genoeg tijd hebben ....
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

tosca
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 437
Contacteer:

Bericht door tosca »

tosca schreef:
22 jul 2020 14:29
Kas schreef:
22 jul 2020 09:55
We zien de laatste dagen toch weer een mooie stijging..Gasprijzen zitten in de lift en ik stel vast dat er een sterke ondergrondse weerstand is voor dit aandeel..ik denk eerlijk gezegd dat het niet meer zal zakken onder de 2,20 euro en dat het één der laatste momenten is om aan te kopen of je aankoopkoers wat naar beneden bij te stellen...op wat baseer ik mij? Op mijn jarenlange ervaring als speculeerder...fingerspitzengefühl... :up:
Een kleine correctie op de beurzen algemeen en we staan zo 2 euro. Maar ongetwijfeld zult u dan weer lager ingestapt zijn en in totaal zogezegd op winst staan. Je zelf wat blaaskes wijs maken heet dat hier bij ons. :wave:
De 2 euro staat er.

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 120
Contacteer:

Bericht door topkoop »

Phil schreef:
30 jul 2020 14:03
Even ter benchmarking : andere spelers zoals TK en GLNG respectievelijk +10% en +15% doen over diezelfde periode.
Waar zit beurstips Bart nu ? Wat een lafaard. Hoeveel van zijn klanten hebben miljoenen verloren ?

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 785
Contacteer:

Bericht door ancaoli »

topkoop schreef:
30 jul 2020 21:10
Phil schreef:
Waar zit beurstips Bart nu ? Wat een lafaard. Hoeveel van zijn klanten hebben miljoenen verloren ?
Ik begrijp je frustratie, was ook kwaad maar dan vooral op mezelf om zo naïef geweest te zijn. Uiteindelijk blijven we zelf verantwoordelijk voor onze verliezen en winsten...
HoubyTelli liked last!
Vaste Portefeuille:Gala, Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door topkoop »

ancaoli schreef:
30 jul 2020 21:59
topkoop schreef:
30 jul 2020 21:10
Phil schreef:
Ik begrijp je frustratie, was ook kwaad maar dan vooral op mezelf om zo naïef geweest te zijn. Uiteindelijk blijven we zelf verantwoordelijk voor onze verliezen en winsten...
Dit is wel interessant, terug stijgend 3 hebben ze nodig om winstgevend te zijn dacht ik of iets minder

https://markets.businessinsider.com/com ... -gas-price

Phil
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 86
Contacteer:

Bericht door Phil »

Niet alle concurrenten van Exmar zijn even hard blootgesteld aan gasprijs evolutie op korte termijn. Omdat de meeste van hun contract op lange termijn werden onderhandeld (20 jaar). Risicoloos ook weer niet omdat het emittent risico ( zoals YPF) speelt.

Accordingly, Teekay LNG is nowadays a very different company in comparison with three years earlier, although the market has not yet reflected it in the valuation. Let us also recall that this company is very different to the remaining listed alternatives, since its long-term contracts, protected in volume and price, have not suffered the impact of COVID-19 in any way. While many companies on the market cut back or suspend dividends, Teekay LNG has the visibility and trust to continue to increase them, while it reduces its debt. Currently, its earnings per dividend were 9% with a PER of 4x.

By the way, Buffet heeft 8x PER betaald voor zijn recente overname.
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door topkoop »

Bestaat er een kans dat het toch nog heropgestart wordt als de lng prijzen stijgen ?

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1141
Contacteer:

Bericht door K/w »

topkoop schreef:
02 aug 2020 19:06
Bestaat er een kans dat het toch nog heropgestart wordt als de lng prijzen stijgen ?
Mochten we het aan Saverys vragen, wedden dat hij ja zegt? Het zijn niet alleen de tarieven, maar
blijkbaar zijn het de keiharde $ollars die niet voorradig zijn? Persoonlijk zie ik het maar somber in.
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 785
Contacteer:

Bericht door ancaoli »

Die Kas heeft hier toch een vuil spelletje gespeeld. Hopelijk heeft hij geen bijkomende slachtoffers gemaakt. Ongelofelijk dat de volgende analisten nog altijd niets wijzigen aan hun advies en de overblijvende aandeelhouders niet waarschuwen voor de risico’s. Het beste dat je kon doen na dat nieuws was alles onmiddellijk buiten.
K/w liked last!
Vaste Portefeuille:Gala, Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie