Nieuws en ervaringen over broker De Giro

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2223

Re: Nieuws en ervaringen over broker De Giro

Berichtdoor Beheerder » 02 Aug 2018 14:57

Mijn reactie over uw bericht over De Giro heb ik maar met gekleurde tekst in uw bericht toegevoegd :)

bertje schreef:Sommige zaken zijn inderdaad goedkoop maar de service is 0,0

Hun hulpdesk is grof en ze bieden ook maar Nederlandse oplossingen aan. (ideal en dergelijke)
Of van die standaardzinnetjes: neem contact op met uw belastingadviseur aangezien wij geen fiscaal advies mogen geven of We kunnen u daarom niet voorzien van een dergelijk document of anders gezegd TREK U PLAN.
Wat als een broker onjuiste informatie geeft en u die informatie toch gebruikt? Uiteindelijk bent u zelf verantwoordelijk voor belastingaangifte, etc.

Voor Belgen absoluut GEEN aanrader.
De punten die u aanhaalt zijn vooral eigen ervaringen en zogenaamde addertjes zijn toch te lezen in de voorwaarden en het kostenoverzicht?

Ook oppassen voor de vele addertjes
vb per aandeel in de States betaal je 0.004, koop je 10.000 stuks van een pennystock betaal je 40 dollar aankoopkosten en 40 dollar verkoopkosten.
Waarom is het een addertje als u zelf de voorwaarden en dus ook de transactiekosten niet weet?
Munt omzetten kost je 10 euro per transactie
Ik heb nog nooit omgezet naar een dollarrekening maar direct met euro's aandelen in dollars gekocht. Weer een punt van het niet op de hoogte zijn van de voorwaarden en transactiekosten?
Om je pf naar een andere bank over te zetten daar hebben ze ook geen zin in, want dat maken ze onbetaalbaar:
Overboeken portefeuille van DEGIRO Kostprijs met minimum van € 100 per regel
Overboeken van een portefeuille duurt vaak lang terwijl u niks met de aandelen kunt doen. U kunt ook 2 rekeningen naast elkaar houden en met de tijd regel voor regel verkopen, de kosten bij De Giro zijn toch niet hoog bij verkoop.
En denk er ook niet aan naar een aandeelhoudersvergadering te gaan:
Aanmelden voor aandeelhoudersvergaderingen Buitenland € 100,- + kostprijs
Geen ervaring mee.
Keuze dividend Stock dividend (best effort basis) €7,50 per dividend
Geen ervaring mee.
Inschrijven op emissies/ oversubscription € 2,00 + 0,02% van Minimum: €50,00
Geen ervaring mee.
...

Er zal wel een reden zijn dat ze nooit een tevredenheidsenquete sturen.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 398

Berichtdoor kierkegaard » 02 Aug 2018 15:58

Het begint er wel heel dik op te leggen dat De Giro adverteert op beursig :D (waar op zich niks mis mee is, net zoals er niks mis mee is om dat af en toe eens duidelijk te maken.)

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 02 Aug 2018 16:11

Dat u geen fan bent van De Giro is wel duidelijk ;) maar wat is er inhoudelijk niet juist aan mijn reactie op Bertje? Transactiekosten en andere kosten als addertjes benoemen terwijl ze gewoon inzichtelijk zijn is denk ik vooraf onvoldoende informeren of inlezen. Ik ben benieuwd welke broker wel advies wil geven met betrekking tot fiscaliteit en daarvoor garant kan/wil staan.

Zover ik weet zijn hier advertenties te zien van vrijwel elke broker uit België en Nederland. Ik heb zelf niet met elke broker ervaring maar de aangehaalde argumenten vond ik nogal van persoonlijke aard om deze broker af te raden.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 398

Berichtdoor kierkegaard » 02 Aug 2018 16:49

Beheerder schreef:Dat u geen fan bent van De Giro is wel duidelijk ;) maar wat is er inhoudelijk niet juist aan mijn reactie op Bertje? Transactiekosten en andere kosten als addertjes benoemen terwijl ze gewoon inzichtelijk zijn is denk ik vooraf onvoldoende informeren of inlezen. Ik ben benieuwd welke broker wel advies wil geven met betrekking tot fiscaliteit en daarvoor garant kan/wil staan.

Zover ik weet zijn hier advertenties te zien van vrijwel elke broker uit België en Nederland. Ik heb zelf niet met elke broker ervaring maar de aangehaalde argumenten vond ik nogal van persoonlijke aard om deze broker af te raden.

Als 'gewoon forumlid' zou ik me daar geen vragen bij stellen, maar als 'beheerder' wordt het natuurlijk iets anders, in combinatie met de (als we het zo mogen noemen) 'redactionele artikels' over de brokers.

Laten we even de proef op de som nemen.

Zoeken we in de redactionele inhoud naar artikels over Binckbanck, dan vinden we… niks :think:

Zoeken we in de redactionele inhoud naar artikels over De Giro, dan vinden we o.m.:
- Steeds meer beleggers gaan voordelig bij De Giro beleggen (https://beursig.com/2018/07/28/meer-bel ... -beleggen/)
- De Giro app maakt beleggen makkelijker (https://beursig.com/2017/03/21/degiro-a ... rvaringen/)
- Beleggen bij De Giro is nu nog aantrekkelijker (https://beursig.com/2016/04/29/beleggen ... kkelijker/)
- Ervaringen met De Giro, review (https://beursig.com/2015/02/12/ervaring ... ro-review/)
En zo kan ik nog even doorgaan.

En ja, laat ons ook eens naar de inhoud kijken. Ik kopieer een passage uit het eerste artikel hieronder. Laat ons eens een poll organiseren en vragen of dit uit een reclamecampagne of uit een 'artikel' komt. Ik weet het antwoord al.
"Het zal u waarschijnlijk al opvallen dat deze kosten (veel) lager zijn dan bij uw huidige broker. Tenzij u al klant bent bij De Giro. Actieve beleggers kunnen jaarlijks tot honderden euro's besparen. Binnen 10 minuten bij De Giro beleggen. Wie ook wil profiteren van de zeer lage tarieven kan gratis, eenvoudig en vrijblijvend een rekening openen. Bij De Giro beleggen kan zelfs al binnen 10 minuten. Via onderstaande link kunt u meer informatie opvragen of direct gratis een rekening openen."

Plak daar een muziekje onder en je hebt een kant-en-klare reclamespot. Ik houd het hierbij, om niet te lang semi off topic te zijn, en zal het dus niet hebben over het feit dat De Giro bovenaan is geplaatst in de beursig brokerlijst, dat als je 'De Giro' in het zoekscherm ingeeft, je als eerste resultaat bij De Giro zelf uitkomt (wat niet zo is bij bv. 'binckbank') enzoverder.

Dus ik heb het niet zozeer over (de inhoud van) jouw commentaren, beheerder. Ik vind die altijd uitstekend en ik vind dit een uitmuntend forum. Maar het gaat bij mij kriebelen als ik reclame zie die verpakt is als echte content. Dan plant ik daar graag eens een vlagje op.

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 02 Aug 2018 16:59

wat is er inhoudelijk niet juist aan mijn reactie op Bertje? Transactiekosten en andere kosten als addertjes benoemen

O.a. de naam van de afzender (beheerder/redacteur/deelnemer) met verschillende petten, de selectieve reactie op selectieve misstanden, en dat een kenmerk van menselijke addertjes onder het gras is dat ze onder het gras zitten? Niet goed zichtbaar, volgens velen.

Deze brokert bedient duidelijk een eigen marktsegment. Aldi-tarieven, Aldi-kwaliteit. Dus zonder de plakkerige volzinnen van een Bink, en niet voor iedereen geschikt. Low price, low service. Prima voor een kleine belegger die bijv. maandelijks 5 gedekte opties verkoopt of doorrolt, want dan is €1 of minder per contract best handig.

Wanneer er niet via Aldi-beurzen met Aldi-informatieverstrekking wordt gehandeld, mogen het van mij ook Lidl-tarieven met Lidl-Kwaliteit worden genoemd. Alles voldoet waaraan het moet voldoen, en de doelgroep is vrij duidelijk. Op onderdelen zakt het blijkbaar wel door een ondergrens heen, zoals de kosten voor een AVA. Binnenlands €10 in plaats van €100 voor een buitenlandse, oftewel €100 voor Belgische AVA's. Of hoge kosten, voor kosten die interprofessioneel al vergoed zijn.

Zolang er geen degiro.be is, is het ook volkomen normaal dat voor deze tarieven België niet gratis wordt ondersteund. Er zijn, ondanks de EU en taal, teveel verschillen. Alleen al fiscaal. Theoretisch af te vangen door iets te plaatsen als zwarte of blauwe "Redactie NL". Dan mag het meteen een advertorial zijn, en is het duidelijker alleen op Nederland gericht.

Het is wat het is. Belgen hoeven een niet op België gerichte dienstverlener niet te gaan beoordelen, tenzij het meevalt en alles informeel toch geschikt genoeg is voor een gemiddelde klant. Wordt het toch beoordeeld, dan krijg je ongelukkige suggesties zoals dat een AVA €100 zou kosten. De gemiddelde klant zal niet vaak naar een AVA gaan, en de gemiddelde klant die toch naar een AVA wil is een Nederlander, die gemiddeld voor €10 naar een voor Nederland binnenlandse AVA wil.

Lage prijzen, lage servicegraad, minimale dienstverlening, dure "bijzondere" verrichtingen, niet voor moeilijke klanten die allerlei basisvragen via een helpdesk beantwoordt willen hebben, en niet voor Belgen (zonder eigen expertise of adviseurs).

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 02 Aug 2018 17:06

de (als we het zo mogen noemen) 'redactionele artikels' over de brokers.

Dat mag, net zoals de redactie van een publiek televisieprogramma contractueel verplicht kan laten zien hoe mooi de bal van het WK-voetbal is en dat er vanaf een bepaalde ronde met een iets ander vormgegeven bal wordt gespeeld. Met de naam van de fabrikant prominent in beeld, want anders komen ze niet in aanmerking voor de tv-rechten.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 02 Aug 2018 17:30

@Kierkegaard, De Giro staat al lange tijd niet bovenaan in het overzicht van de brokers dat was voor het gemak makkelijk na te gaan. Wat betreft zoekresultaten via de zoekfunctie rechtsboven, deze is ondersteund door Google en dat Binck daar niet bovenaan staat ligt eerder aan Binck want ik zie daar Optionclub bovenaan verschijnen als ik zoek op Binck. Dat kan bij een volgend zoekresultaat weer anders zijn. Zoek ik op degiro dan staat toevallig Binck bij mij wel bovenaan :) gevolgd door 2 andere verwijzingen en dan pas degiro.

Ondertussen gaat het niet veel meer over de ervaringen over De Giro en hoe brokers hun marketing aanpakken daar hebben wij vrijwel geen invloed op.

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 344

Berichtdoor neku » 02 Aug 2018 17:51

Beheerder schreef:Dat u geen fan bent van De Giro is wel duidelijk ;) maar wat is er inhoudelijk niet juist aan mijn reactie op Bertje? Transactiekosten en andere kosten als addertjes benoemen terwijl ze gewoon inzichtelijk zijn is denk ik vooraf onvoldoende informeren of inlezen. Ik ben benieuwd welke broker wel advies wil geven met betrekking tot fiscaliteit en daarvoor garant kan/wil staan.

Keytrade :?:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 02 Aug 2018 18:00

Ik denk dat u een uitzondering heeft gevonden :)

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1078

Berichtdoor bertje » 02 Aug 2018 19:51

Aldi niks verkeerd mee, beperkt aanbod maar basis is er.

Het zal waarschijnlijk ook het cultuurverschil zijn, in België legt men er graag eieren onder, in Nederland de directe aanpak en daar schrikken Belgen van.
Het zou waarschijnlijk veel beter zijn, moesten ze een volledig Belgische afdeling hebben.
Beheerder liked last!