Nieuws en ervaringen over broker De Giro

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 399

Re: Nieuws en ervaringen over broker De Giro

Berichtdoor kierkegaard » 08 Mei 2018 19:24

jens_dev schreef:Nog mensen die problemen ondervinden met het uploaden van een identiteitsbewijs? Lukt echt van geen kanten.

Jij zat toch bij binck, Jens? Stap je over naar de giro? Niet meer tevreden over binck of is het enkel voor de lagere tarieven?

Ik heb toch enig voorbehoud. Valt volledig onder Nederlandse stelsel. Is ook geen bank, dus depositogarantie is niet van toepassing. Bij binck moet je toestemming verlenen om je aandelen te laten uitlenen, bij de giro gebeurt dit standaard. Je moet de rekening ook melden in de belastingaangifte, evenals alle ontvangen dividenden etc. zodat de RV kan worden betaald. Toch een hele hoop gedoe en bijkomende (fiscale en andere) risico's voor een paar euro besparing op een transactie.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1276

Berichtdoor jean de florette » 08 Mei 2018 19:33

kierkegaard schreef:... melden in de belastingaangifte, evenals alle ontvangen dividenden ...

Je kan natuurlijk ook heel erg alert zijn en enkel aandelen in portefeuille hebben buiten de dividenddata. Gelet op de lage transactiekosten, moet dat een quasi niet-verlieslatende activiteit zijn.
Kort voor het slot verkopen, bij opening terug inkopen. Denk dat je nog winst maakt ook.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3103

Berichtdoor jens_dev » 08 Mei 2018 20:02

@kierkegaard:
Ik heb al van in het begin een rekening bij DeGiro. Al lang spijt van. Koop er niets meer bij, maar er staan wel nog een handvol 'oudere' posities. Tarieven om die over te dragen aan een andere broker werden opgetrokken naar... €100 per regel. Binck is mijn main broker ja. Ben ik ook tevreden van.
kierkegaard liked last!
Never waste a good crisis

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 09 Mei 2018 08:32

Als iets niet werkt, dan is de kans vrij groot dat maker en tester na lang beraad hebben gekozen voor leverancier Microsoft. Gebruik, indien van toepassing, dus een up-to-date webbrowser van Microsoft wanneer uploaden niet werkt, of neem anders contact op met de helpdesk. DeGiro heeft iets meer impliciete systeemeisen dan Binck, en de kans op succesvol kunnen uploaden is helaas het grootst met de zooi van Microsoft. Is dat al geprobeerd, of moet het per app: helpdesk.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 09 Mei 2018 08:47

Helpdesk heeft het gisterenavond meteen voor me in orde gebracht. Had zo'n snelheid niet verwacht van hen (: Ik ben tech savvy en zeker dat het probleem niet bij mij lag. Nu even mijn Macintosh herstarten.

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 09 Mei 2018 09:40

We weten al dat alles dat je gebruikt superieur is, maar je moet weleens afdalen naar het niveau van anderen. De kans bestaat dat van Apple alleen een populaire iPhone getest is. Voor iets anders moest ook ik gisteren downgraden naar 100% Microsoft software om een inzending uiteindelijk niet als "open sollicitatie" te uploaden, wat waarschijnlijk ook niet zou werken. De kans dat falende uploads technisch veroorzaakt worden door de zooi van Microsoft bij de ontvanger, die is vrij groot.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 20 Mei 2018 11:44

Systeem ligt precies plat. Dacht even mijn buitenlandse dividenden bij elkaar te zoeken.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2237

Berichtdoor Beheerder » 28 Jul 2018 15:03

De groei bij De Giro blijft er stevig in zitten:

- Aantal klanten steeg in het eerste halfjaar met 64% tot ruim 305.000
- Aantal transacties bij de retailbeleggers steeg met 49% tot 8,7 miljoen

Lees meer: Steeds meer beleggers gaan voordelig bij De_Giro_beleggen
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1080

Berichtdoor bertje » 29 Jul 2018 21:05

Sommige zaken zijn inderdaad goedkoop maar de service is 0,0

Hun hulpdesk is grof en ze bieden ook maar Nederlandse oplossingen aan. (ideal en dergelijke)
Of van die standaardzinnetjes: neem contact op met uw belastingadviseur aangezien wij geen fiscaal advies mogen geven of We kunnen u daarom niet voorzien van een dergelijk document of anders gezegd TREK U PLAN.

Voor Belgen absoluut GEEN aanrader.

Ook oppassen voor de vele addertjes
vb per aandeel in de States betaal je 0.004, koop je 10.000 stuks van een pennystock betaal je 40 dollar aankoopkosten en 40 dollar verkoopkosten.
Munt omzetten kost je 10 euro per transactie
Om je pf naar een andere bank over te zetten daar hebben ze ook geen zin in, want dat maken ze onbetaalbaar:
Overboeken portefeuille van DEGIRO Kostprijs met minimum van € 100 per regel
En denk er ook niet aan naar een aandeelhoudersvergadering te gaan:
Aanmelden voor aandeelhoudersvergaderingen Buitenland € 100,- + kostprijs
Keuze dividend Stock dividend (best effort basis) €7,50 per dividend
Inschrijven op emissies/ oversubscription € 2,00 + 0,02% van Minimum: €50,00
...

Er zal wel een reden zijn dat ze nooit een tevredenheidsenquete sturen.
14-11-2014 liked last!

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 399

Berichtdoor kierkegaard » 29 Jul 2018 21:51

Het werkt blijkbaar wel, aan de klantenstijging te zien, maar ik heb moeite om dergelijk business model te begrijpen. Het gaat veelal om een flinke som geld die je via je broker besteedt en hoe wegen een paar euro's op een transactie dan op tegen alles wat je hierboven opnoemt? Ik denk dat ik redelijk prototypisch ben qua klant (regelmatig handelen, maar ook niet enorm veel, ver van professioneel) en als ik even zou uitrekenen wat het verschil in transactiekost zou zijn bij een broker als De Giro, zou dat op het totale rendement (positief/negatief) compleet onbetekenend zijn.