Tesla Motors TSLA

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 44

Re: Tesla Motors TSLA

Berichtdoor MGiles » 13 Jun 2018 10:12

charel01 schreef:Tesla reduceert personeel met 9 procent
Tesla is van plan zijn werknemersbestand te reduceren met ongeveer 9 procent. Dit meldde CEO Elon Musk dinsdag via Twitter.

De bestuurders sprak van "een moeilijke maar noodzakelijke reorganisatie". De CEO maakte de ontslagronde bekend via Twitter, nadat het nieuws was gelekt naar diverse media-organisaties.

"Tesla is de afgelopen jaren snel gegroeid en geëvolueerd, wat erin heeft geresulteerd dat een aantal rollen en functies meerdere keuren zijn opgevuld. Hoewel dit in het verleden zin had, is dit tegenwoordig moeilijk te rechtvaardigen", meldde Musk in een e-mail die op Twitter werd geplaatst.

De ontslagen zullen "bijna volledig" vallen onder werknemers in loondienst, terwijl productiemedewerkers worden ontzien, omdat de producent van elektrische auto's zich momenteel richt op verhoging van de productie van Model 3.
Door: ABM Financial News.

Wel beetje rare timing om zoiets aan te kondigen lijkt me. Maar de belegger reageerden in elk geval enthousiast, het aandeel piekte even rond de 354, om dan toch terug te zakken naar 342 (nog altijd een dagwinst van 3,21%).

Ik denk dat mijn voorspelling van 360$ koers eind deze maand misschien zelfs nog conservatief was. Ondertussen is al uit enkele bronnen gesuggereerd dat eind juni, wanneer Musk de had beloofd 5000 auto's per maand te kunnen produceren, gaat blijken dat het aantal waarschijnlijk hoger gaat liggen.
https://www.marketwatch.com/story/tesla ... 2018-06-12
Banner liked last!
Geduld is een schone deugd

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor MGiles » 14 Jun 2018 16:05

Elon Musk heeft weer voor 25 miljoen dollar aan aandelen van Tesla ingekocht op dinsdag en woensdag. Een maand nadat hij voor 10 miljoen dollar aandelen heeft ingekocht.
https://www.marketwatch.com/story/elon- ... 2018-06-13

Met zijn Boring Company heeft hij ook een miljardendeal kunnen strikken.
https://www.marketwatch.com/story/musks ... 2018-06-14

Het ziet er naar uit dat we de week mooi gaan kunnen afsluiten. Ik schat 360 (oude resist level) :).

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 601

Berichtdoor Banner » 15 Jun 2018 13:58

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor MGiles » 15 Jun 2018 14:03

Nee is effectief aangekondigd geweest op de vorige aandeelhoudersvergadering 2 weken geleden.
Ze gaan SpaceX technologie verwerken in Tesla, lijkt me logisch.
Ik vermoed dat ze een aantal stuwraketten vooral gaan gebruiken om de Tesla dieper op de baan te drukken zodat deze stabieler blijft aan hogere snelheden. Zo zijn de rockets ook nuttig in normaal rijgedrag en niet enkel voor als je wil gaan racen.
Banner liked last!

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor MGiles » 15 Jun 2018 14:55

Trump heeft een Tradewar aangekondigd met China.

Wat denken jullie dat hiervan de impact is op Tesla?
https://www.cnbc.com/2018/04/04/tesla-a ... solve.html

Ik zie momenteel veel rode cijfers op de beurzen.

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor MGiles » 15 Jun 2018 16:09

Blijkt dan toch dat er met die 9% ontslagen geen kwaad bloed is bij de werknemers. Dat is toch een goed teken.
Dat is een volledig ander verhaal dan die Tesla shorters met afkomen met hun zogezegde "anonieme leaks".
https://www.seattletimes.com/business/l ... r-way-out/

Volgens Berenberg Bank heeft Tesla een aanzienlijke "economic moat" ten aanzien van de concurrentie doordat ze zelf de software development in handen hebben.
https://www.forbes.com/sites/neilwinton ... nberg-bank

Helicopterview?
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32

Berichtdoor Helicopterview? » 15 Jun 2018 20:26

elon musk had vroeger al over grondige reorganisatie gesproken, dus echt nieuw is het niet, wel is 9% een groot aantal, maar gezien de heel snelle groei is zoiets aannemelijk
voor mij positief is dat het gericht gebeurt
zie die deal met Wall Mart,
als je ziet hoe goedkoop PV panelen vandaag zijn (zie bij ons de groepsaankopen van de provincies), dan kan ik aannemen dat je die stopzet, wegens veel te weinig winst of mogelijks zelfs verlies

Helicopterview?
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32

Berichtdoor Helicopterview? » 16 Jun 2018 17:31

beetje achtergrond bij die Wall Mart deal, en waarom die naar mijn mening niet meer haalbaar is,
en waarom ik kan begrijpen dat Tesla die stopzet

ik heb wel wat ervaring met die PV installaties, in een professionele context en privé
recent heb ik zelf meegedaan met provincie groepsaankoop voor een eigen woning
die prijs is uitgekomen op 3.999 euro incl alles voor een goeie installatie, incl 6% btw
die zou min 3.553 kWh moeten realiseren elk jaar, normaal een stuk meer
na nog geen 6 jaar betaalt dit zichzelf terug
belangrijk op te merken is dat ik op voorhand alles op de website heb moeten invullen,
het persoonlijk aanbod kreeg ik via mail doorgestuurd met link naar de website met een zeer goed uitgewerkt aanbod
als je ingaat op het bod, en een kleine betaling doet, dan pas komt er een persoon bij je langs
op die manier besparen de bedrijven dus heel veel in personeel
de prijzen van de hardware van de installatie zat al laag, door nu zwaar op personeel te besparen in het proces, zijn nieuwe bodemprijzen mogelijk

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor MGiles » 18 Jun 2018 11:00

Uit een Tweet van Elon Musk zaterdag 16 juni bleek dat de assembly line voor de Model 3 Performance al opgezet is.
https://www.teslarati.com/tesla-model-3 ... elon-musk/

Dit is goed nieuws want hij had eerder al laten vallen dat hij pas zou beginnen met het opzetten van de Model 3 Performance assembly line pas als de Model 3 aan 5000 productie-eenheden per week zat. Dit impliceert dus dat de productiedoelstelling al behaald is.

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 291

Berichtdoor Zeus » 18 Jun 2018 19:29

Tijd voor een turbootje short? Waardering is echt te belachelijk voor woorden.
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold