Bitcoin forum

Discussieer en deel informatie over blockchain, bitcoin wallet, koers van de Bitcoin, Ethereum, etc.

Moderator: neku

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 105

Re: Bitcoin forum

Bericht door koenvhaver » 25 jun 2019 12:48

Je kunt er maar plezier van hebben. Inderdaad weer veel gestegen. Het zijn vooral de top 10 munten. Bij de andere bitcoins zijn maar magere rendementen.
neku liked last!
steeds vernieuwen: Return van 170% sinds 2016

powered by Surfing Waves

Gildo
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5
Contacteer:

Bericht door Gildo » 02 jul 2019 17:33

Ik hou vast aan mijn 1btc die ik ooit heb gehaald voor 200€.
Ga er niets mee doen tot binnen 10 jaar.

Wel jammer want heb ooit 30 btc gehad maar verkocht aan 400 :roll:

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 726
Contacteer:

Bericht door neku » 03 jul 2019 16:36

Gildo schreef:Ik hou vast aan mijn 1btc die ik ooit heb gehaald voor 200€.

Crypto's zijn niet gemaakt om te "hodlen". Je kiest beter je grens zelf en neem tijdig winst. Als Facebook effectief de Libra lanceert dan zal het niet lang duren eer de Libra eigenschappen van de andere crypto's zal overnemen. De enigste reden dat BTC zo hard steeg de laatste maanden is in mijn ogen door de handelsoorlog. Het meeste geld dat in de cryptowereld omgaat is nog steeds Aziatisch van oorsprong. Het viel op dat naar aanleiding van Twitter Trump crypto's ineens weer hard omlaag gingen. Het is niet enkel met crypto's dat er geld te verdienen valt maar ook met de valuta's waarmee ze werden aangekocht. Een goedkopere yuan heeft dus bvb een grote invloed op de koers.
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 387
Contacteer:

Bericht door reteiP » 04 jul 2019 13:15

neku schreef:

Crypto's zijn niet gemaakt om te "hodlen". Je kiest beter je grens zelf en neem tijdig winst. Als Facebook effectief de Libra lanceert dan zal het niet lang duren eer de Libra eigenschappen van de andere crypto's zal overnemen. De enigste reden dat BTC zo hard steeg de laatste maanden is in mijn ogen door de handelsoorlog. Het meeste geld dat in de cryptowereld omgaat is nog steeds Aziatisch van oorsprong. Het viel op dat naar aanleiding van Twitter Trump crypto's ineens weer hard omlaag gingen. Het is niet enkel met crypto's dat er geld te verdienen valt maar ook met de valuta's waarmee ze werden aangekocht. Een goedkopere yuan heeft dus bvb een grote invloed op de koers.
Afbeelding

Bedrijven kunnen proberen wat ze willen, ik zie overheden niet akkoord gaan met initiatieven zoals Libra.
De macht van overheden is absoluut geworden na het verlaten van de goudstandaard, zoiets komt niet terug.

De crypto's zijn echter niet te stoppen, maar dan moeten ze wel als betaalmiddel gebruikt worden. Anders zit je altijd vast aan een exchange die aan KYC gebonden is en waarbij je via je bankrekening gekoppeld zit.

Store of value, stablecoins, libra... allemaal B*

Ethereum, Bitcoin Cash... dat is waar voor mij nog waarde in zit.

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 726
Contacteer:

Bericht door neku » 04 jul 2019 15:00

reteiP schreef:
neku schreef:

Afbeelding

Bedrijven kunnen proberen wat ze willen, ik zie overheden niet akkoord gaan met initiatieven zoals Libra.
De macht van overheden is absoluut geworden na het verlaten van de goudstandaard, zoiets komt niet terug.

De crypto's zijn echter niet te stoppen, maar dan moeten ze wel als betaalmiddel gebruikt worden. Anders zit je altijd vast aan een exchange die aan KYC gebonden is en waarbij je via je bankrekening gekoppeld zit.

Store of value, stablecoins, libra... allemaal B*

Ethereum, Bitcoin Cash... dat is waar voor mij nog waarde in zit.
Dat is het juist. Als betaalmiddel maken ze geen kans want wie wil nu betalen, bvb 1 EUR, die er volgende week misschien meer of minder waard zal zijn. Een effectief betaalsysteem moet "instant" kunnen omwisselen en dat is bvb iets wat de Libra wel zal kunnen (op voorwaarde dat Facebook niet regelmatig plat gaat...). Ik zie het plan reeds uitrollen. Eerst richten een aantal "gerespecteerde" bedrijven een consortium op om die gecentraliseerde ledger te beheren. Nadien breiden ze de functies van de munt uit, bvb smart contracts, nadien met een beetje lobbywerk buigen ze wetten om in hun voordeel en in het nadeel van de andere crypto's. Zodoende schakelen ze potentiële rivalen uit en dan gaan de banken pas echt meedoen want de cowboys zijn uit het systeem. Het IMF en BIS staan ongeduldig te trappelen want zoals je zegt, ze willen graag de controle behouden en via legale bedrijven en internationale akkoorden is er geen ontkomen aan. Het doel is een transparant systeem waarbij een cashloze maatschappij elke transactie virtueel kan uitvoeren en dat elke cent perfect traceerbaar is en gekoppeld kan worden aan je ID, sociale media, etc. Een beetje Animal Farm maar duizend maal perverser...Is het niet verbazend dat bvb BIS eigenlijk weinig commentaar over crypto lost :think:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 387
Contacteer:

Bericht door reteiP » 04 jul 2019 16:32

Dat is de "leap of faith" die crypto's moeilijk zullen maken.
Er zijn tientallen extreem volatiele buitenlandse munten en toch worden zij in die landen probleemloos als betaalmiddel gebruikt. Gewoon omdat niemand heel de tijd ligt om te rekenen naar een referentiemunt.
Maar voor een crypto om zodanig ingeburgd te zijn dat mensen niet meer omrekenen naar Euro maar in Satoshi's tellen... die brug kan nooit gemaakt worden.

Paypal is op zich een interessante vergelijking, zij hebben het moeilijk gehad om winstgevend te zijn in de beginjaren omdat hun platform wel aan populariteit won voor betalingen maar alle eindgebruikers wisselden hun paypal tegoed uit richting bankrekening (of consumenten storten met hun kredietkaart) waarbij Paypal telkens een vergoeding moest betalen aan de kredietkaartmaatschappijen/banken zodanig dat hun eigen fees verloren gingen.
Maar van zodra Paypal wijd verspreid werd, begonnen meer en meer mensen hun Paypal krediet te laten staan als een soort bankrekening en daarmee ook betalingen te doen. Bedrijven gebruikten hun Paypal tegoed om zelfs leveranciers en personeel te betalen... Van zodra die lus gesloten wordt schakel je de klassieke financiële industrie volledig uit.

Je kan vandaag ook perfect een token uitgeven op de BCH blockchain en dit token gelijkstellen met €0,10
Dan is je volatiele wisselkoers probleem ook opgelost en van zodra dit wijd verspreid is hoeft ook niemand zijn tokens te exchangen. Voila, je hebt vanaf je computer een gedecentraliseerde Paypal gemaakt.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie