Galapagos

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1287

Re: Galapagos

Berichtdoor piddybull » 11 Aug 2018 14:15

Al bij al vruchtbare week voor Galápagos !!
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
a21 liked last!
ALL - IN GALAPAGOS : This is just the beginning and together we can make it happen!
Filgotinib (+10 ind.)-I.P.F (Isabela)-C.F ( Falcon )-A.D ( Iguana )-O.A ( Roccella )-I.F (+ 25 prog )

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 530

Berichtdoor 14-11-2014 » 11 Aug 2018 15:17

Al bij al vruchtbare week voor Galápagos !!

Knappe prestatie van de bron, regelmatig de grootste stijger én de grootste daler van de Brusselse beurs missen... :think:

Dar-win
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 6

Berichtdoor Dar-win » 11 Aug 2018 21:22

believer schreef:Laten we Goldman sucks vergeten!

Tijd voor het goede nieuws,

Federated Investors Inc heeft vandaag melding gemaakt dat hun positie fameus is uitgebreid!
Namelijk van 1 303 348 stuks naar 1 424 763 wat toch wel gigantisch is! Die geloven er alvast ook sterk in!

Ook nog 2 kleinere fondsen ingestapt vandaag met 2000 en 7000stuks

====================
Beste Believer (en evt. geïnteresseerde Beursig-leden),

Ik zal me even voorstellen, mijn nick-name is Dar-win en post vnl op IEX en in het bijzonder op het shareholder-draadje.
Sinds ongeveer een jaar publiceer (nou ja, klinkt wel erg gewichtig) ik ontwikkelingen op aandeelhouder-gebied in Galapagos aldaar.
Ooit op 22 oktober 2015 geïnitieerd door PE26, die inhoudelijk ook hier vaak geciteerd en gewaardeerd wordt voor zijn inhoudelijke uitmuntende bijdragen, heb ik na een stilte periode bij die updates op dit gebied in 2017 getracht het ontstane gat te vullen. Pe26 kan zich (met andere inhoudelijke experts) nu immers volledig op de inhoudelijke materie storten, zo was (o.a.) mijn gedachte.

Vrijwel dagelijks werk ik sinds juni 2017 mijn excel-spreadsheet(s) bij, vooral voor mijn eigen plezier en nut (en werkverschaffing, maar dit terzijde).
De informatie die dit geeft leek/lijkt mij ook wel nuttig voor anderen (op welke publicatiemedium dan ook) en daarom besteed ik tijd om deze informatie te delen.

Alle websites met hun subpagina's (Bvb op Morningstar) die naar mijn weten iets op dit gebied te bieden hebben gebruik ik, en probeer tevens (enige) duiding te geven aan de ontwikkelingen op dit gebied.

De genoemde uitbreiding van Federated (en andere zeer recente mutaties) is/was bij mij ook bekend en noem ik straks ook weer in een aanstaande update. (mijn streven is 2-wekelijks, maar frequenter indien er echt belangrijke zaken spelen)

Er is dus weliswaar een recente melding gemaakt van de uitbreiding van Federated, maar de 'effective date' van deze uitbreiding is nl 30-6-2018 en heeft dus geen directe relatie met de recente stijging in het aandeel Galapagos. Hooguit met een koersstijging tussen 31 maart en 30 juni dus.
Het gevaar is dat Beursig-forumleden (net zoals op iex) op het verkeerde been gezet worden als mogelijk door lezers de conclusie zou worden getrokken dat Federated mogelijk (al of niet gedeeltelijk) de veroorzaker was van de recente koersstijging en/of hoge(re) volume. (de theorie bvb die forumlid LMR poneerde).
Dus de effectieve datummeldingen verschillen nogal van de Publicatiedatums.
(Relevant als je (mede) op grond van uitbreiding (of juist verkoop) van grote partijen je aan- en verkoopbeslissingen neemt).

Allemaal niet dramatisch ik weet het, maar ik wilde dit toch even melden.

Uiteraard kan ik updates op IEX hier nóg een keer plaatsen/dupliceren, maar ik kies ervoor om dit niet te doen. Maar mochten er personen zijn die op de hoogte willen blijven van (mutaties in) aandeelhouders in Galapagos, ze staan regelmatig op:
https://www.iex.nl/Forum/Topic/1329898/ ... x#10991564

Verder heb ik er geen enkel bezwaar tegen (maar wie ben ik?) dat er kruisbestuiving is tussen beide websites. Dus een kopietje naar Beursig kan natuurlijk altijd. (een bronvermelding wordt dan natuurlijk wel geapprecieerd).
M.v.g. Dar-win
a21 liked last!

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 556

Berichtdoor Karl » 11 Aug 2018 22:28

Hallo en welkom Dar-win, ik zal de informatie eens gaan lezen maar die kruisbestuiving is vanuit IEX niet toegestaan. Ik heb daar wel eens enkele keren een link naar hier geplaatst maar zonder duidelijke opgaaf van reden werd dat verwijderd. Bij IEX is de moderator niet alleen partijdig maar ook niet vies van censuur.
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

Dar-win
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 6

Berichtdoor Dar-win » 11 Aug 2018 23:04

Bedankt Karl,

Misschien was kruisbestuiving niet het juiste woord (ik moet me ook niet met biologie bezighouden maar louter met bioTECHNOlogie ;) )

Het laatste wat ik wil is moderatoren onnodig te triggeren. Ik kan me wel voorstellen dat opzichtig reclame maken voor concurrerende websites ietwat gevoelig ligt. (aantal hits / reclame etc.).

Wel heb ik hier een aantal berichten gelezen die in 1e instantie het licht zagen op iex.nl. Dat lijkt me toch niet 'verboden'?

Persoonlijk denk ik dat forumleden en/of (potentiële) aandeelhouders gebaat zijn met zoveel mogelijk relevante en nuttige informatie om mede daardoor juiste beleggingsbeslissingen te nemen.

Nou ja, de meeste forumleden weten inmiddels allang dat er meer websites bestaan en zullen die vast regelmatig over en weer bezoeken.
M.v.g. Dar-win

piddybull
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor piddybull » 12 Aug 2018 00:26

Beste Dar-win ,
Hartelijk welkom !

Erg blij dat je u hier toch hebt aangemeld om de zaak even uit te klaren voor wat betreft aandeelhoudersstructuren.
Sinds geruime tijd lees ik het gehele IEX Galápagos forum door om de betere posts hier te kopiëren met bronvermelding.
Ik ben zeker niet de enige.
Het is mijn wens alvast om dit niet meer te hoeven doen.
Dit kan natuurlijk enkel als de betere posters hier met een zelfde nicknaam hun account openen.

Er zijn wel enkele extra's bij Beursig.

Zo kan je hier privé contact leggen met andere forumleden.
Best handig als een opmerking je aandacht trekt en er even wil op doorgaan.
Anderzijds is de moderator ( beheerder ) hier tolerant,maar de fatsoenlijke regels worden strikter en eerlijker nageleefd.
Een foto of scan kan hier opgeladen worden en direct bijgevoegd worden.

Enkel van VODA heb ik een mailadres,voor de rest kom ik wel naar Leiden op de borrel om er wat meer te sprokkelen ;-)
Ik heb hem onlangs nog geschreven,maar hij was toen even out met dat scooter ongeval.
ALL - IN GALAPAGOS : This is just the beginning and together we can make it happen!
Filgotinib (+10 ind.)-I.P.F (Isabela)-C.F ( Falcon )-A.D ( Iguana )-O.A ( Roccella )-I.F (+ 25 prog )

piddybull
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor piddybull » 12 Aug 2018 12:23

dank@visje2

Draad " overname Gilead " om u wat juist te oriënteren ...

Mijn laatste bijdrage was op een mooie pinksterdag, maar nu zou ik willen beginnen met het lied “’t is weer voorbij die mooie zomer”maar het begon dit jaar al in april i.p.v mei. De versie van Gerard Cox alias Jaap Kooiman.

Overname bescherming.

Onno heeft inmiddels met de uitbreiding van het van Herk belang zijn gekoesterde 10% plus aandeelhouder, maar hij weet maar al te goed dat dit geen keiharde garantie is tegen een overname door Gilead. Overigens heel slim van van Herk om ook een deel van het belang in de VS aan te houden. Deze deelname zorgt er in ieder geval voor dat een overname beneden de 200 Euro onhaalbaar zal blijken te zijn. Overigens zal van Herk zeker zijn aandelen aanbieden in geval van een bod boven dit bedrag. De Goldman Sachs verwachting van 120 Euro daar lachen we hartelijk om op dit forum en het geeft aan dat ze een spelletje spelen.
De deal met Novartis m.b.t het MOR106 molecule helpt ook een beetje mee om de overname drempel te verhogen. Op het forum stelde PE dat de ultieme overnamedreiging ten einde zou kunnen zijn bij een partnerschap in glpg 1972 (osteoatritisch). Zelf heb ik hier ook aan gedacht mits in een orde van grote van de Gilead deal uit 2015 en met een andere big pharma partner. Dus inclusief een deelname in het aandelen kapitaal tegen een koers van boven de 110 Euro, ontwikkelingskosten en royalty afdrachten. OA zit nog in het beginstadium maar is veel belovend

Gilead

Dat een overname door uitsluitend Gilead in de rede ligt is reeds uitgebreid op dit draadje toegelicht. De situatie bij Gilead is echter fundamenteel veranderd met de aankondiging van het vertrek van de CEO John Milligan en de voorzitter van de Raad van Bestuur John Martin per 1 januari 2019. Hiermede lijkt het uitgesloten dat Gilead voor volgend jaar april een bod zal doen op Galapagos. Het besluitvormingsproces binnen Gilead is wel veel breder dan uitsluitend de CEO en de voorzitter van de Raad van Bestuur en duurt ook langer dan bij een klein biotech bedrijf. De CMO John Hutchinson is een vervent supporter van filgotinib en de inmiddels bekende 12 weekse Finch 2 resultaten zijn uitstekend als we luisteren naar de uitspraken van Galapagos CMO Walid Abi-Saab. De overname druk is dus vanuit een ontwikkelingperspectief toegenomen, maar in mijn ogen onmogelijk door de bestuurlijke crises bij Gilead. Een nieuwe situatie zou zich kunnen voordoen als de nieuw te kiezen CEO uit eigen gelederen zou komen, maar dat is niet de verwachting. Beide topbestuurders zijn mannen met een Gilead verleden vanaf begin jaren 90 uit de vorige eeuw hebben zij Gilead groot gemaakt. Er lijkt dus voor een cultuurverandering te zijn gekozen en een hardere opstelling i.v.m teruglopende opbrengsten.

Overname prijs.

Een vertraging in het besluitvormingsproces van Gilead zal mijns inziens geen veranderingen te weeg brengen in de hoogte van een knock out bod van meer dan 250 Euro in april 2019. Natuurlijk er van uitgaande dat de ontwikkelingen bij Galapagos gelijk blijven en een OA deal niet zal worden gerealiseerd. Met piek verkopen van 6 miljard voor filgotinib bedraagt de royalty afdracht minimaal 1,2 miljard euro per jaar in 2024 en is pure winst van 24 Euro per aandeel. Vermenigvuldigd met een conservatieve 10x de winst komen we op 240 Euro waarde per aandeel. Dan vergeet ik de Novartis deal en de waarde van IPF, OA en de overige ontwikkelingen zoals het Toledo project. Het blijft rekenen in de toekomst want wellicht wordt wel besloten voor de inzet van een prioriteitvoucher voor een versnelde goedkeuring en dat brengt de marktintroductie weer een halfjaar naderbij. De 6 miljard lijkt hoog maar op een marktverwachting van 80 miljard voor alle indicaties, waar figotinib zou kunnen worden ingezet, is het een voorzichtige inschatting.
roefdewoef liked last!

buffalo1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 412

Berichtdoor buffalo1 » 12 Aug 2018 13:00

:D :D :D laat maar komen

sanderus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3506

Berichtdoor sanderus » 12 Aug 2018 17:37

ALS gilead en galapagos er in slagen om de omzet van filgo naar 6 miljard te pushen dan is die 1,2 miljard aan de onderkant van de lat. Vergeet niet dat de big 5 in de EU 50/50 split zijn + de volledige Benelux voor galapagos is. Verder beginnen de roalties begin de 20%...

.Galapagos assumes 35% of the co-promotion efforts in Germany, France, Italy, Spain, the United Kingdom, the Netherlands, Belgium, and Luxembourg. The parties will share equally in the net profit and net losses in these territories. In the markets in Belgium, the Netherlands, and Luxembourg, Galapagos will book the sales. Outside the co-promotion territories, Galapagos will be eligible to receive tiered royalty percentages ranging from 20-30% on global net sales of filgotinib.

Natuurlijk niet het vel...
Laatst gewijzigd door sanderus op 12 Aug 2018 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Bussie liked last!

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 194

Berichtdoor Blackbelt » 12 Aug 2018 17:38

Goede analyse, maar altijd een beetje sceptisch als iemand All-In gaat met één aandeel.

Een tegenslag en het is out!