Barco

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 941

Re: Barco

Bericht door sjos »

USSENTERPRISE schreef: ↑
17 jul 2024 08:43
De halfjaar cijfers gaan geen potten breken. De omzet en de EBITDA zijn meer gedaald dan verwacht en de jaardoelstellingen worden naar beneden herzien (hier geloofde toch al niemand meer in).
De grote positieve noot is voor mij de relatief forse groei van het orderboek eind H1 2024 in vergelijking met eind 2023. Het grote herstel van de beurskoers is dus nog niet voor morgen ...
Ben al tevreden met een klein herstel vandaag:
momenteel € 11,45 +0,62 (+5,72%)
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sons123
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 34

Bericht door sons123 »

De beurs is toch ondoorgrondelijk een winstwaarschuwing en 6% stijging toch vreemd maar ben er wel tevreden mee. :D

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3948

Bericht door jens_dev »

"Vers winstalarm bij Barco"
+7%. Dat zal er moeilijk in gaan bij mensen die denken dat elk negatief nieuws vertaald moet worden in een lagere koers.
jens_dev schreef: ↑
04 jul 2024 14:06
De consensus gaat nu al uit van een low to mid single digit omzetdaling dit jaar.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2081

Bericht door USSENTERPRISE »

sons123 schreef: ↑
17 jul 2024 09:40
De beurs is toch ondoorgrondelijk een winstwaarschuwing en 6% stijging toch vreemd maar ben er wel tevreden mee. :D
Toch niet zo ondoorgrondelijk. Ik denk dat de slechte cijfers qua winst en omzet al in de koers zaten. Die cijfers slaan op het verleden. Het groeiende orderboek wijst naar de toekomst.

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 282

Bericht door Chukky2 »

17 jul 2024 10:34
sons123 schreef: ↑
17 jul 2024 09:40
Toch niet zo ondoorgrondelijk. Ik denk dat de slechte cijfers qua winst en omzet al in de koers zaten. Die cijfers slaan op het verleden. Het groeiende orderboek wijst naar de toekomst.
Vanmorgen zelfs even de 10,17 aangetikt !!!
- - EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- -ageas
-econocom- -Nyxoah-orange--umicore- dieteren -Orange

Filoe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 79

Bericht door Filoe »

Het valt wel op dat het allemaal kleine orders zijn. Het is op dit ogenblik nog de kleine belegger die aan zet is.
Voor de rest zullen we het najaar moeten afwachten en wat de 'grote jongens' gaan doen als ze terug zijn uit vakantie. Het stemt wel hoopvol dat diegenen die een paar weken geleden short zijn gegaan nu op hun nagels bijten. Al weet ik niet hoelang een short-termijn is. Iemand een idee? Ik ben er niet erg mee vertrouwd met die materie.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2081

Bericht door USSENTERPRISE »

Filoe schreef: ↑
17 jul 2024 16:23
Het valt wel op dat het allemaal kleine orders zijn. Het is op dit ogenblik nog de kleine belegger die aan zet is.
Voor de rest zullen we het najaar moeten afwachten en wat de 'grote jongens' gaan doen als ze terug zijn uit vakantie. Het stemt wel hoopvol dat diegenen die een paar weken geleden short zijn gegaan nu op hun nagels bijten. Al weet ik niet hoelang een short-termijn is. Iemand een idee? Ik ben er niet erg mee vertrouwd met die materie.
Een standaard shorttermijn is er niet. Zolang de shorter de aandelen kan ontlenen, kan hij short blijven staan. De aandelen ontlenen of ontvangen in een repo heeft natuurlijk zijn prijs.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

µ
...en het zijn Belgische kleine beleggers die de berichten van KBC/Bolero en De Tijd lezen. Kleine beleggers en een kinderhand is vlug gevuld.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

17 jul 2024 19:31
Een standaard shorttermijn is er niet. Zolang de shorter de aandelen kan ontlenen, kan hij short blijven staan. De aandelen ontlenen of ontvangen in een repo heeft natuurlijk zijn prijs.
En naast die prijs die hoger wordt naarmate de aandelen geleend blijven, is er ook nog het risico bij een flukse stijging van de aandeelkoers dat de ontlener (bank, broker) de aandelen asap terug vraagt, waardoor de ontlener ze MOET aankopen op de vrije markt. Al meerdere hedgefunds zijn hierdoor gekelderd.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Beleggers pikken Barco op na dramatisch eerste halfjaar.

Na een belabberd eerste halfjaar zet de technologiegroep Barco het mes in zowel de beoogde marge als de omzetprognose. Het management predikt als vanouds kalmte. Beleggers sturen het aandeel opmerkelijk bijna ruim 9 procent hoger.
Bron: De Tijd na de bel woensdag, titels

Plaats reactie