Ageas
-
- Forum elite
- waarderingen: 2090
Re: Ageas
UBS verhoogt koersdoel Ageas
Door ABM Financial News op 12 januari 2023 11:57
UBS heeft het koersdoel voor Ageas verhoogd van 38,80 naar 44,00 euro met een onveranderd Neutraal advies. Dit bleek donderdag uit een rapport van de Zwitserse zakenbank over de verzekeringssector in de Benelux.
Hoewel deze sector niet de favoriete sector is van de Zwitserse bank in 2023, zien de analisten toch waarde in aandelen als Aegon.
De belangrijkste motivatie voor het verhogen van het koersdoel voor Ageas is de verlaging van de kosten op het eigen vermogen van 13 naar 12 procent, gedreven door positief nieuws uit China wat betreft de overgang naar zero-Covid. De Chinese markt is belangrijk voor deze verzekeraar.
Ageas is namelijk via zijn joint ventures blootgesteld aan de groeimarkten in Azië. Circa 40 procent van de verwachte winst in 2023 zal uit Azië komen, voorziet UBS. De grootste Aziatische joint venture bevindt zich in China, waar Ageas dankzij de heropening van het land sterker zou kunnen groeien.
Deze hogere groei gaat echter ten koste van een hogere gevoeligheid aan negatieve periodes op de financiële markten, terwijl een lager kapitaalrendement wordt gerealiseerd in vergelijking met bijvoorbeeld branchegenoten als NN Group. Daarom handhaaft UBS het advies op neutraal.
Bron: ABM Financial News
de zinker liked last! Door ABM Financial News op 12 januari 2023 11:57
UBS heeft het koersdoel voor Ageas verhoogd van 38,80 naar 44,00 euro met een onveranderd Neutraal advies. Dit bleek donderdag uit een rapport van de Zwitserse zakenbank over de verzekeringssector in de Benelux.
Hoewel deze sector niet de favoriete sector is van de Zwitserse bank in 2023, zien de analisten toch waarde in aandelen als Aegon.
De belangrijkste motivatie voor het verhogen van het koersdoel voor Ageas is de verlaging van de kosten op het eigen vermogen van 13 naar 12 procent, gedreven door positief nieuws uit China wat betreft de overgang naar zero-Covid. De Chinese markt is belangrijk voor deze verzekeraar.
Ageas is namelijk via zijn joint ventures blootgesteld aan de groeimarkten in Azië. Circa 40 procent van de verwachte winst in 2023 zal uit Azië komen, voorziet UBS. De grootste Aziatische joint venture bevindt zich in China, waar Ageas dankzij de heropening van het land sterker zou kunnen groeien.
Deze hogere groei gaat echter ten koste van een hogere gevoeligheid aan negatieve periodes op de financiële markten, terwijl een lager kapitaalrendement wordt gerealiseerd in vergelijking met bijvoorbeeld branchegenoten als NN Group. Daarom handhaaft UBS het advies op neutraal.
Bron: ABM Financial News
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Mijn klok staat op winteruur...
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
De dag dat Ageas NN overtreft, is het kot te klein . Ageas komt uit een zeer diep dal en het pad is geëffend laat het bestuur verder hun werk doen , ze doen dat goed . Na Februari zal ageas uit haar schone slaap komen en verrijzen als de perfecte dame die door haar aandeelhouders gekoesterd wordt !
Bubble Breaker liked last!
Altijd dat gezeik van die analisten , de één zegt kopen ..een ander verkopen , en die praten dan wel over hetzelfde aandeel hé.raminvest schreef: ↑12 jan 2023 15:56De dag dat Ageas NN overtreft, is het kot te klein . Ageas komt uit een zeer diep dal en het pad is geëffend laat het bestuur verder hun werk doen , ze doen dat goed . Na Februari zal ageas uit haar schone slaap komen en verrijzen als de perfecte dame die door haar aandeelhouders gekoesterd wordt !
Ageas is mijne favoriet , elk jaar een mooi groeiend dividend ..meer hoeft dat niet te zijn voor mij.
Aegon ,NN enz ..wel het interesseerd mij totaal niet , maakt het anderen blij ..ok voor hun dan.
- homer bundy
- Forum elite
- waarderingen: 7460
Ageas: Premie-inkomsten Taiping Life december
Er werd blijkbaar nog een mooie eindsprint ingezet in China in de maand december (wat de premie-inkomsten betreft). We kunnen een stijging met 18,8% noteren voor de maand december.
Hierdoor komen de premie-inkomsten op jaarbasis 3,6% hoger uit dan in 2021.
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 434
Re: Ageas: Premie-inkomsten Taiping Life december
Dit is zeker positief te noemen. China zal in 2023 beetje bij beetje terug wakker worden waarbij de cijfers zullen beter worden. China zal zo terug positief zijn ook voor Ageas. Ik vermoed dat we vanaf de zomer, mss al tweede kwartaal, goede cijfers zullen horen en zien in China. Laat ze maar stilletjes doen, het kan de aandeelhouder van Ageas enkel maar gunstig zijn.homer bundy schreef: ↑19 jan 2023 10:18Er werd blijkbaar nog een mooie eindsprint ingezet in China in de maand december (wat de premie-inkomsten betreft). We kunnen een stijging met 18,8% noteren voor de maand december.
Belangrijkste aandelen in port: Ageas, KBC, Proximus, Galapagos, keyware, Biotalys
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 434
Nu al paar dagen dat het aandeel iets zakt bij sluiting. Wss zal er een fonds of andere groep hun belang aan het minderen zijn. Wel laag volume momenteel.
chrissie liked last! Belangrijkste aandelen in port: Ageas, KBC, Proximus, Galapagos, keyware, Biotalys
Dit was mij deze week ook reeds opgevallen.ageasbeliever schreef: ↑19 jan 2023 18:10Nu al paar dagen dat het aandeel iets zakt bij sluiting. Wss zal er een fonds of andere groep hun belang aan het minderen zijn. Wel laag volume momenteel.
Re: Ageas: Premie-inkomsten Taiping Life december
Die stijging in December had ik niet verwacht ...Nu Homer, ik en met mij alle andere LT Ageas beleggers zijn maar al te blij om jou weer te zien , en hopelijk zien we jou terug een beet je meer hier op het forumhomer bundy schreef: ↑19 jan 2023 10:18Er werd blijkbaar nog een mooie eindsprint ingezet in China in de maand december (wat de premie-inkomsten betreft). We kunnen een stijging met 18,8% noteren voor de maand december.
Homer ..wat zij jouw verwachtingen voor het voorbije 4de kwartaal en volledig jaar 2022.
Wat mogen we verwachten in 2023??
Is idd al paar dagen bezig. Vind dit vandaag toch iets meer dan 'iets'. Mag wat mij betreft gaan stoppen, want niet goed voor mijn avondhumeur.KAATSCLUB schreef: ↑19 jan 2023 18:53Dit was mij deze week ook reeds opgevallen.ageasbeliever schreef: ↑19 jan 2023 18:10Nu al paar dagen dat het aandeel iets zakt bij sluiting. Wss zal er een fonds of andere groep hun belang aan het minderen zijn. Wel laag volume momenteel.