VGP
Re: VGP
Wimpie85 liked last!Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

In een klimaat van negatieve rentevoeten was het gemakkelijk om een grote meerwaarden te realiseren op zijn projecten. Nu de rentevoeten terug aan het stijgen zijn is het voor institutionele beleggers mogelijk om alternatieve beleggingen te doen. Het bedrijfsmodel van VGP staat dus onder druk en de koers van 268,5 euro was dan ook niet houdbaar.
In het huidige beursklimaat was een daling van de koers dan ook zeer normaal. Aangezien dalende koersen nieuwe verkopers aantrekken is de koers afgeslacht.
Wat een juiste koers is op dit ogenblik is blijft ook voor mij een vraag. Maar dat is de essentie van beleggen.
hadox liked last!
In het huidige beursklimaat was een daling van de koers dan ook zeer normaal. Aangezien dalende koersen nieuwe verkopers aantrekken is de koers afgeslacht.
Wat een juiste koers is op dit ogenblik is blijft ook voor mij een vraag. Maar dat is de essentie van beleggen.
En wat zijn uw analyses? Nog niet veel van gelezen buiten wat zatte praat dat het aandeel wel eens zou kunnen openen aan 95 euro deze week. Net zoals bij Sofina sloeg u weer de bal volledig mis. U maakte de opmerking op het Crescent forum dat handset naar de psychiatrie moet. Wel beste ga gerust met hem mee want praten helpt.

tosca schreef: ↑07 okt 2022 16:00En wat zijn uw analyses? Nog niet veel van gelezen buiten wat zatte praat dat het aandeel wel eens zou kunnen openen aan 95 euro deze week. Net zoals bij Sofina sloeg u weer de bal volledig mis. U maakte de opmerking op het Crescent forum dat handset naar de psychiatrie moet. Wel beste ga gerust met hem mee want praten helpt.![]()
Zoek je mij of zo?
Ik heb al meermaals mijn analyse en onderbouwing gegeven.
Vastgoed staat stevig onder druk onwille van de rente, dat betekent voor mij niet dat deze aandelen waardeloos zijn, ze komen wel terug. Bij VGP was er ook onzekerheid over de financiering volgend jaar, daar is al over gecommuniceerd.
Ja, ik heb behoorlijk wat in XIor, VGP en WDP zitten, en dat al jaren.
Ik denk er niet aan om ze te verkopen, het dividend groeit mooi , en zodra de rente wat zakt zijn dit de eerste aandelen die stijgen.
De rente staat volgens mijn behoorlijk hoog, en moet binnen 1-2 jaar zakken gewoon omdat overheden overal diep in de schulden zitten, en er ook enorm veel kapitaal nodig zal zijn voor de groene transitie.
Al eens naar uw favoriet Bois Sauvage gekeken? Die zijn ook 20% kwijt sinds begin dit jaar. Niemand ontsnapt aan deze daling.
De belegger die nooit eens verlies maakt liegt of belegt niet. In een markt die 10-15% zakt kan het gewoon niet dat je dit jaar geen verliesposten hebt, anders ben je niet gespreid belegd.
Nog eens, ik zit hier voor de lange termijn.
Dit is mijn analyse, wat is de jouwe?
Het is voor velen een enorm moeilijke periode op de beurs waardoor de zenuwen slecht te controleren zijn. Maar laat dit niet leiden tot een partijtje modder gooien.
In de tijd van zaterdag verscheen een artikel met als titel ; ' Op de beurs is grootte van geen belang ' . In dit artikel zit interessante info over het bedrijfsmodel van VGP. Hoe meer inzicht men heeft in een bepaalde problematiek , hoe beter beslissingen kunnen onderbouwd worden.
wiedes liked last!
In de tijd van zaterdag verscheen een artikel met als titel ; ' Op de beurs is grootte van geen belang ' . In dit artikel zit interessante info over het bedrijfsmodel van VGP. Hoe meer inzicht men heeft in een bepaalde problematiek , hoe beter beslissingen kunnen onderbouwd worden.
Bois du Sauvage -20% dit jaar gij kunt nog niet eens een rendement uitrekenen. Tel het brutodividend erbij en u bekomt een bijna break even resultaat dit jaar. En euh..; ik beleg op de dag van vandaag en niet 5 of 10 jaar geleden. Je bent er vet mee dat VGP 250 euro stond dit jaar nu staan we nog amper 70 euro.Blackbelt schreef: ↑10 okt 2022 08:49Bekijk het eens over een periode van 5 of 10 jaar.