De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Husky34
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 340

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door Husky34 »

Welk baat heeft China erbij dat wij in het Westen economisch afzien (wat ook gebeurd door de sancties)?

ik geloof niet in Master-Conspiracy-verhaaltjes

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 179

Bericht door Kevander »

Husky34 schreef:
15 mar 2022 11:21
Welk baat heeft China erbij dat wij in het Westen economisch afzien (wat ook gebeurd door de sancties)?

ik geloof niet in Master-Conspiracy-verhaaltjes
China kan hetzelfde leveren maar goedkoper. Als de Westerse landen elkaar kapot sanctioneren dan is de export voor China hoger. Dus ze kunnen er wel degelijk aan verdienen.

Ja, zelfs olie kunnen ze aan ons verkopen want ze kopen die nu spotgoedkoop in via Rusland. Ze zitten alleen met 1 probleem (transport).
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), Bpost (€19,99), Wereldhave Belgium (€91), QuantumScape ($35), Unilever (€44), Prosus (€54)

mver
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 90

Bericht door mver »

Bij elke crisis voelt kevander precies de behoefte om de madame soleil in zichzelf los te laten. En er zijn wel meer topics nu waar je door een rij veronderstellingen heen moet waden om nog eens iets nuttigs te vinden.

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 179

Bericht door Kevander »

mver schreef:
15 mar 2022 18:15
Bij elke crisis voelt kevander precies de behoefte om de madame soleil in zichzelf los te laten. En er zijn wel meer topics nu waar je door een rij veronderstellingen heen moet waden om nog eens iets nuttigs te vinden.
Bij Corona voorspelde ik inderdaad dat je snel moest zijn omdat er een V-herstel zou optreden.
Bij de huidige oorlog voorspelde ik een boomende markt voor crypto = correct (want die Russen hebben hun roebels ingeruild voor crypto)
En zei ik dat er een kortstondige dip zou ontstaan op de aandelenmarkten en dat je maar beter snel zou kunnen instappen voor het V-herstel een feit is = die V zie je al duidelijk tevoorschijn komen. Neem de BEL20 er maar eens bij.

Ik ga ook eerlijk zijn, ik heb de boot weer gemist!
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), Bpost (€19,99), Wereldhave Belgium (€91), QuantumScape ($35), Unilever (€44), Prosus (€54)

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1233

Bericht door gede »

Kevander schreef:
16 mar 2022 08:34
mver schreef:
15 mar 2022 18:15
Bij Corona voorspelde ik inderdaad dat je snel moest zijn omdat er een V-herstel zou optreden.
Bij de huidige oorlog voorspelde ik een boomende markt voor crypto = correct (want die Russen hebben hun roebels ingeruild voor crypto)
En zei ik dat er een kortstondige dip zou ontstaan op de aandelenmarkten en dat je maar beter snel zou kunnen instappen voor het V-herstel een feit is = die V zie je al duidelijk tevoorschijn komen. Neem de BEL20 er maar eens bij.

Ik ga ook eerlijk zijn, ik heb de boot weer gemist!
Dat er na een crisis een V-herstel ontstaat, dat is gewoon een open deur instampen. Dat is namelijk altijd zo. Een put heeft altijd de vorm van een V hoor :-).

En dat we bij deze crisis het dieptepunt reeds gehad hebben, daar zou ik precies nog niet al te zeker van gaan zijn...

dividendbaron
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 46

Bericht door dividendbaron »

Grote verschil tussen coronacrisis en nu,is dat bij de coronacrisis direct de geldkraan wagewijd opengezet werd. Beleggers wisten maar al te goed wat dat betekent,nog uit de crisis van 2008. En zo hadden we een ongezien beursherstel. Nu hebben we dat (voorlopig) niet.Eerder het omgekeerde met hun tapering/renteverhogingskes.

Beurzen zullen verder kwakkelen...

11111yes11111
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 104

Bericht door 11111yes11111 »

dividendbaron schreef:
16 mar 2022 09:12
Grote verschil tussen coronacrisis en nu,is dat bij de coronacrisis direct de geldkraan wagewijd opengezet werd. Beleggers wisten maar al te goed wat dat betekent,nog uit de crisis van 2008. En zo hadden we een ongezien beursherstel. Nu hebben we dat (voorlopig) niet.Eerder het omgekeerde met hun tapering/renteverhogingskes.

Ik deel zeker uw mening. Ik wil wel nog toevoegen dat er gans het beurstel van de corona crisis door er voorspellers (analisten) waren die meenden dat het opnieuw ging crashen. Elk week was er wel iemand die zei dat het herstel zo niet verder kon. Elke keer opnieuw was er ook onzekerheid rond de beslissingen van de fed. FOMO en inflatie kunnen wel aankopen stimuleren.
d'Ieteren (30%), Elia (30%)
ca.5% :UCB, besi, ab inbev, ASML, orange belgium, evs, kinepolis, AVH

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1434

Bericht door Putbruy »

mijn aankopen na de inval zitten tussen de 5-15¨% winst
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

3logic
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1191

Bericht door 3logic »

11111yes11111 schreef:
16 mar 2022 09:58
dividendbaron schreef:
16 mar 2022 09:12

Ik deel zeker uw mening. Ik wil wel nog toevoegen dat er gans het beurstel van de corona crisis door er voorspellers (analisten) waren die meenden dat het opnieuw ging crashen. Elk week was er wel iemand die zei dat het herstel zo niet verder kon. Elke keer opnieuw was er ook onzekerheid rond de beslissingen van de fed. FOMO en inflatie kunnen wel aankopen stimuleren.
Ik krijg ook hoogtevrees. Nu heel wat verkocht. De slechte tijden komen eraan. Men teert nog op dividenden en resultaten uit het verleden. De consument zijn centjes kan je maar een keer consumeren en nu alles super duur is zal er dus minder geconsumeerd worden. De beurzen houden daar geen rekening mee. Ook vadertje staat moet nog enkele heikele miljarden zoeken en de begrotIngen zullen gezien de stijgende rente met als gevolg enorme tekorten of oplopende schulden tonen.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2417

Bericht door USSENTERPRISE »

De economische groei zal dalen en vraag en aanbod zullen terug meer op elkaar afgestemd worden. Zeker als de aanbod bottlenecks verder worden aangepakt. Dat doet de inflatie terug zakken zodat er niet echt een rentestijging nodig is. De enorme schulden in het systeem maken een substantiële rentestijging trouwens onmogelijk. De Fed zal natuurlijk voor de galerij een kleine rentepoging doen. Misschien komt er wel een inverse rentecurve.
Na nog wat volatiliteit met de oorlog ben ik best positief over de beurs. De lange termijnrente is immers de belangrijkste factor.

Plaats reactie