Umicore

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Helicopterview?
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 54

Re: Umicore

Berichtdoor Helicopterview? » 13 Jul 2019 12:43

Ik kocht ook bij aan 25,68
Mijn gemiddelde zit wel hoger
Ik zit er dan ook al langer in
In business met veel groei
Alle Divisies v umicore zijn future proof
Alle 3, en daar zit dan nog eens heel veel onder
Relatief jong met veel talent en enthousiasme en top know how en aandeelhouders die begrijpen wat ze willen doen en willen steunen
Elk dag wordt meer en meer duidelijk dat ze sterke troeven hebben, misschien zelfs heel sterke

powered by Surfing Waves

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 78

Berichtdoor NewB76 » 15 Jul 2019 12:05

Ontnuchterende lectuur
Der Spiegel : NachrichtenMobilitätAktuell WasserstoffautoBrennstoffzelle oder Elektroauto:
Welcher Antrieb ist besser fürs Klima ?
Haiko17 liked last!

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 668

Berichtdoor wimvd » 15 Jul 2019 12:18

Ik heb het artikel niet gelezen … Maar dat een elektrische auto vervuilender is dan een waterstof-auto is niet nieuw. Eveneens niet dat een elektrische auto vervuilender is dan benzine of diesel. Daar trekt de industrie zich echter niets van aan, dus een echte bedreiging voor Umicore vind ik dit niet. De kaarten zijn geschud zowel door overheid als fabrikant: de consument zal en moet op elektrische wagen overstappen. In feite krijgen we nu een herhaling van de olie-sector, die hebben ook decennialang vervuild. Nu krijgen we enkele decennia van elektrische vervuiling. Of denk je dat het toeval is dat het Btw-tarief op elektriciteit naar 21% gebracht is net voor de geforceerde "doorbraak" van de elektr. wagen?
charel01 liked last!
In port: Shell (€21,69), Befimmo (€49,43), Euronav (€6,26), Umicore (€25,63), NBB (€2230)

Helicopterview?
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 54

Berichtdoor Helicopterview? » 15 Jul 2019 12:58

Alleen als je waterstof met 100% hernieuwbare energie maakt kan je zeggen dat die proper is, groen is
Die is vandaag nog duur en weinig beschikbaar

Bijna alle waterstof wordt met fossiele brandstoffen gemaakt en is dus even vervuilend als die fossiele brandstof
De petroleum sector probeert dit te promoten natuurlijk
Daarom Is elektriciteit vandaag al veel properder

Alle landden zijn bezig om veel meer elektriciteit te produceren die v natuurlijke oorsprong is
Wind en zon is nu al goedkoopste vorm v elektriciteit
= ook minder afhankelijk v oliesjeiks

Zie bijv grote omschakelprogramma Duitsland
Zeer veel windenergie in U.K.
Zelfs landen waar je het niet verwacht willen koploper worden zoals bijv Marokko die graag meer en meer zonne energie wil exporteren oa naar Europa
Er zitten hier dus zeer veel economische opportuniteiten in

Goedkopere bronnen om elektriciteit te maken is voor iedereen beter, vandaag al
Behalve voor de oliesjeiks misschien
Zij horen bij de verliezers die er heel veel voor over hebben om ons zo lang mogelijk het omgekeerde te doen geloven

wimvd
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor wimvd » 16 Jul 2019 09:24

Aan de koersreacties van de voorbije 2 à 3 weken te zien, lijkt me toch dat we stilaan wat uitgebodemd zijn. Als we nog eens onder de 26 EUR duiken, koop ik nog wat bij. Ben iets te zuinig geweest in mijn aankoop :) RSI staat ook dichtbij oversold.
In port: Shell (€21,69), Befimmo (€49,43), Euronav (€6,26), Umicore (€25,63), NBB (€2230)

Benjamin Buffett
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 104

Berichtdoor Benjamin Buffett » 16 Jul 2019 10:59

Het is nogal kort door de bocht om te stellen dat elektrische wagens minder ecologisch zouden zijn dan diesel- of benzinewagens.

Recent kwam het Europese Milieuagentschap nog met een gedetailleerd rapport om komaf te maken met de verwarring die hieromtrent steeds wordt gecreëerd. Men zal wel de productie van de wagens ecologischer moeten maken, maar daar zijn de producenten volop mee bezig.

https://www.eea.europa.eu/publications/ ... life-cycle
https://www.knack.be/nieuws/auto/eu-rap ... 97451.html
Umi liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 437

Berichtdoor sjos » 16 Jul 2019 11:19

wimvd schreef:Aan de koersreacties van de voorbije 2 à 3 weken te zien, lijkt me toch dat we stilaan wat uitgebodemd zijn. Als we nog eens onder de 26 EUR duiken, koop ik nog wat bij. Ben iets te zuinig geweest in mijn aankoop :) RSI staat ook dichtbij oversold.

Inderdaad, langzaam terug stijgende. Wat niet wil zeggen dat de bodem niet nog eens kan uitgetest worden.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

wimvd
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor wimvd » 16 Jul 2019 12:25

Benjamin Buffett schreef:Het is nogal kort door de bocht om te stellen dat elektrische wagens minder ecologisch zouden zijn dan diesel- of benzinewagens.

Recent kwam het Europese Milieuagentschap nog met een gedetailleerd rapport om komaf te maken met de verwarring die hieromtrent steeds wordt gecreëerd. Men zal wel de productie van de wagens ecologischer moeten maken, maar daar zijn de producenten volop mee bezig.

https://www.eea.europa.eu/publications/ ... life-cycle
https://www.knack.be/nieuws/auto/eu-rap ... 97451.html

Tuurlijk, zoals ze ook al 20 jaar bezig waren met de elektrische wagen uit te werken zeker ;) Had de overheid het gaspedaal niet ingedrukt (spreekwoordelijk) in dit dossier, dan werden nu nog enkel maar diesels en benzine verkocht.

Het gaat ook niet enkel over de productie die milieu-onvriendelijk is, maar vooral over de batterij en dan ook de recyclage hiervan. En zo belanden we weer bij de cruciale rol van Umicore, die deze know-how ontwikkelt.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3873

Berichtdoor jens_dev » 17 Jul 2019 18:40

Bewoog vandaag wat mee op resultaten Johnson Matthey
https://matthey.com/news/2019/trading-update
Msb12i liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 904

Berichtdoor Putbruy » 17 Jul 2019 20:21

jens_dev schreef:Bewoog vandaag wat mee op resultaten Johnson Matthey
https://matthey.com/news/2019/trading-update

alles gedumpt op 27 en opnieuw in op 25,9
de verliezers ven vandaag zijn de winnaars van morgen :)
in port : vanalles..

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen