Greenyard Foods (voorheen Pinguin Lutosa)

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 179

Re: Greenyard Foods (voorheen Pinguin Lutosa)

Berichtdoor Icksray-1979 » 08 Jun 2018 13:48

(bron: de tijd, 08/06)

Lager koersdoel voor Greenyard:

KBC-Secrities-analist Alan Vandenberghe verlaagt zijn koersdoel voor Greenyard van 19 tot 17 euro. Hij behoudt zijn 'houden'.

Op een analistenvergadering naar aanleiding van de jaarcijfers gaf de groente- en fruitgroep aan dat de 'fresh'-volumes daalden omdat één Duitse discountklant overstapte naar een concurrent. De marges bleven wel stabiel. In 'long fresh' speelde de beschikbaarheid van producten parten, maar verbeterde de marge voor bevroren producten, aldus de analist.

Vandenberghe verlaagde zijn omzetverwachting voor 2018 met 0,5 à 1 procent, zijn winstprognose (rebitda) komt 3 procent lager uit.
Econocom - ArcelorMittal - Oxurion

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2319

Berichtdoor vogelspotter » 11 Jun 2018 08:16

08:06
11-06-2018

Berenberg laat koersdoel Greenyard licht zakken
nadat de fruit- en groentereus in mei een winstwaarschuwing had uitgestuurd. Ze verlagen hun ramingen voor 2019 en 2020, die ze na de winstwaarschuwing reeds met 20 procent neerwaarts hadden aangepast, met nog eens 2 procent. De reden hiervoor is vooral een trager dan verwachte afname van de belastingen. De lagere verwachtingen brengen hen ertoe hun koersdoel te laten zakken van 19,50 tot 19 euro.

Analisten James Targett, Fintan Ryan en Rosie Edwards van Berenberg ontdekten weinig verrassingen in de jaarresultaten van Greenyard .

Hun koopadvies blijft echter overeind en dat heeft vooral te maken met CEO en voorzitter Hein Deprez. Zijn ‘diepe kennis en instinct voor de sector is een hoofdreden om in het aandeel te investeren’, luidt het. Dat impliceert wel dat hij snel beslissingen neemt en snel actie onderneemt – inclusief herstructureringen en portfoliobeheer – wat op korte termijn voor winstvolatiliteit kan zorgen. De waardering blijft echter interessant: de koerswinstverhouding van 14,3 is bijna 20 procent lager dan het sectorgemiddelde (17,5).
Bron:"De Tijd"
14-11-2014 liked last!
Arcelor,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck,Deutsche Bank,econocom, Euronav,Greenyard, Nyrstar,OneSpan Inc,TomTom,Weight Watchers, X-Fab.
Verkocht:Petrobras ADR, Ahold Delhaize,UCB,SBM Offshore.

GuillaumeGreen
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Berichtdoor GuillaumeGreen » 14 Jun 2018 19:47

Het aandeel zakt vandaag ongeveer 3,5%.
Als belegger zoek je dan naar nieuws die dit kan verklaren.
Ik vind het allesinds niet.
14-11-2014 liked last!

pate
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 843

Berichtdoor pate » 14 Jun 2018 20:50

GuillaumeGreen schreef:Het aandeel zakt vandaag ongeveer 3,5%.
Als belegger zoek je dan naar nieuws die dit kan verklaren.
Ik vind het allesinds niet.

Het aandeel presteert al een tijdje zwak dus ik weet niet of er specifiek nieuws moet zijn om het aandeel nog eens 3,5% te doen dalen. Misschien zit het interview in Trends van vandaag er voor iets tussen?

http://trends.knack.be/economie/magazin ... 60439.html

Tussen de lijnen lijkt te worden aangegeven dat Greenyard actief wil meespelen in de consolisatie binnen de sector. Bij de mislukte overname van Dole wilde Greenyard een deel van de overnameprijs betalen door uitgifte van nieuwe aandelen. Dit zou voor de aandeelhouders een fikse verwatering betekend hebben maar Hein Deprez maakt daar geen probleem van.

Zelf blijf ik nog wat aan de zijlijn staan. Het is mij niet duidelijk hoe Greenyard met zijn lage marges zijn leningen gaat terugbetalen. Zeker niet als de CEO ook nog eens overnames wil gaan doen. En wanneer over enkele jaren die leningen verniewd moeten worden gaan de rentevoeten misschien hoger komen te liggen wat dan weer op de marges gaat wegen.
wolfe liked last!

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 474

Berichtdoor Freddy » 14 Jun 2018 21:13

pate schreef:Tussen de lijnen lijkt te worden aangegeven dat Greenyard actief wil meespelen in de consolisatie binnen de sector. Bij de mislukte overname van Dole wilde Greenyard een deel van de overnameprijs betalen door uitgifte van nieuwe aandelen. Dit zou voor de aandeelhouders een fikse verwatering betekend hebben maar Hein Deprez maakt daar geen probleem van.

Dat is ook niet zo'n probleem als het aan een faire waardering gebeurt. De onderneming krijgt er dan immers een correct gewaardeerd actief bij met corresponderende stijging van de winstcapaciteit.
14-11-2014 liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 8400

Berichtdoor charel01 » 15 Jun 2018 12:29

8 vragen aan Greenyard
Op dinsdag 12 juni bracht Bolero in het gezelschap van 50 enthousiaste klanten een bezoek aan groenten- en fruitleverancier Greenyard.

Tijdens het bezoek kregen we ook de kans om de kans om CFO Carl Peeters voor onze camera te halen voor een 8-vrageninterview, dat we u zeker niet willen onthouden.

Zo krijgt u een antwoord op volgende vragen:

Kunt u de activiteiten van Greenyard even kort schetsen?
Begin dit jaar werd het management team herschikt. Wat is de stand van zaken en welk doel heeft u hiermee voor ogen?
Welke technologieën werken disruptief voor Greenyard? Welke antwoorden bieden jullie hierop?
Hoe ver staat Greenyard vandaag met 'piece order picking' en welke opportuniteiten biedt dit voor het bedrijf?
Hoe beïnvloeden alternatieve voedingstrends Greenyards productgamma? Welke groei kan het bedrijf hieruit halen?
Hoe wapent Greenyard zich tegen prijs- en volumedruk?
Komt er nog een staartje aan de Dole-transactie? Of kijken jullie uit naar nieuwe fusies/overnames?
Hoe kan Greenyard verder waarde creëren voor de aandeelhouder?
https://www.youtube.com/watch?v=_FjEcx-X7oc
pate liked last!
Go with the flow.

tops
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor tops » 19 Jun 2018 19:15

Zwakte lijkt me iets te sterk, vandaag ingestapt!

johan1213
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 92

Berichtdoor johan1213 » 01 Jul 2018 23:19

Koers staat toch wel overdreven laag vind ik ook.

Hieronder nog een leuk promo filmke:

https://www.youtube.com/watch?v=mbaaEYng-bQ
Keep calm and carry on.

geebee
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 31

Berichtdoor geebee » 02 Jul 2018 08:49

Nog geen jaar geleden stond dit aandeel aan 22 euro ... is er in die periode écht zoveel fundamenteels veranderd om zo'n zware terugval te verklaren ? (ik heb toen mijn limietkoers net niet bereikt en baal nogal van deze koers)
14-11-2014 liked last!

wolfe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 133

Berichtdoor wolfe » 02 Jul 2018 10:47

geebee schreef:Nog geen jaar geleden stond dit aandeel aan 22 euro ... is er in die periode écht zoveel fundamenteels veranderd om zo'n zware terugval te verklaren ? (ik heb toen mijn limietkoers net niet bereikt en baal nogal van deze koers)

Altijd kijken naar wat insiders doen. Aan die koers is er een enorm pakket verkocht, was voor mij een teken aan de wand...