Econocom

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 942

Re: Econocom

Berichtdoor bertje » 20 Apr 2018 09:34

Toch vreemd dat we bijna niet stijgen, zouden onze vrienden hun laatste pakketjes aan het buitengooien zijn???

johnnybeurs
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 607

Berichtdoor johnnybeurs » 20 Apr 2018 09:36

heb er wat bijgekocht aan 5,52 € ;)
in port : arcelor, Acacia pharma, Ablynx, Thrombo, Tigenix, Nyrstar ,Greenyard foods , econocom, SBM Offshore ,MDxHealth, Sanofi ( Fr ), Merck (D ) ,fondsen , obligaties.

TK14
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor TK14 » 20 Apr 2018 09:38

bertje schreef:Toch vreemd dat we bijna niet stijgen, zouden onze vrienden hun laatste pakketjes aan het buitengooien zijn???

Vroeg me net hetzelfde af... Misschien koersopstoot wanneer straks de laatste buiten zijn?

de Senacour
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 39

Berichtdoor de Senacour » 20 Apr 2018 10:01

Stany schreef:Cijfers zijn zeker goed, blijft de vraag waarom al die insiders verkopen.

De werkwijze van Econocom is dan ook niet dezelfde dan andere beursgenoteerde sectorgenoten.Econocom splits zo om de vijf jaar ongeveer,of bij lacering v/e nieuw vijfjaren plan(kan ook wel zes jaar duren).Nu was het 1 voor2,maar 1 voor 3 is ook al eens voorgekomen.Natuurlijk is dat geen probleem als men ziet dat de koers een 3a4 jaar na de split terug de beurswaarde haalt van voor de split!!!!.Natuurlijk komt men dan na verloop van jaren als bestuurslid op een berg aandelen te zitten,en ik kan dan ook begrijpen dat er zijn die hun aantal een beetje willen aftoppen,en casch inslaan,op een moment dat de cijfers zeer goed zijn,en er geen overnames in de pipeline zitten.(dan mag dit,anders zou voorkennis van zaken kunnen worden aangesmeerd)
Hou er rekening mee dat dit verhaal ook van toepassing is voor de kleine belegger,inderdaad het is nutteloos te denken dat Econocom bijv. ooit 25-30€ zou komen te staan,dat zal hier nooit gebeuren,gewoon omdat het bedrijf dan al een of meerdere split gedaan zal hebben,en de koers op termijn....dezelfde is gebleven,wat dat opbrengt moet men zelf maar eens becijferen op het aantal aandelen dat men in port heeft,maar ik kan je garanderen dat het resultaat spectaculair is.

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 582

Berichtdoor KAATSCLUB » 20 Apr 2018 14:48

De eerstekwartaalcijfers die Econocom donderdagavond publiceerde, mogen er zijn.
De omzet steeg met 11,8 procent in absolute cijfers en met 3,2 procent op
vergelijkbare basis. ING-analist David Vagman had een slappe koersreactie
verwacht ? onder meer omdat de resultaten moeilijker leesbaar zijn door de
toepassing van IFRS 15 en het eerste kwartaal sowieso het zwakste van het jaar
is ? maar het aandeel gaat toch hoger: er komt 3,8 procent bij tot 5,64 euro.

Thierry
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 7

Berichtdoor Thierry » 20 Apr 2018 17:11

Ik begrijk niets niet meer; het zal nog in rood eindigen ! :evil:

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 227

Berichtdoor Wimpie85 » 20 Apr 2018 21:23

Thierry schreef:Ik begrijk niets niet meer; het zal nog in rood eindigen ! :evil:

Nope: uiteindelijk toch een 'mooie' 0,46% dagwinst, daar moeten we het dan maar mee doen. :roll:

Warrant
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 45

Berichtdoor Warrant » 21 Apr 2018 00:07

Who cares.. Meer opportuniteiten om goedkoop aandelen in te slaan. Ik beleg om op mijn 40ste op pensioen te gaan, niet om morgen ineens alles te verkopen.
wannesax liked last!
Know what you own, and know why you own it.

starter
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 252

Berichtdoor starter » 21 Apr 2018 08:20

Warrant schreef:Who cares.. Meer opportuniteiten om goedkoop aandelen in te slaan. Ik beleg om op mijn 40ste op pensioen te gaan, niet om morgen ineens alles te verkopen.

Succes é ! :D

de Senacour
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 39

Berichtdoor de Senacour » 21 Apr 2018 09:47

Wimpie85 schreef:
Thierry schreef:Ik begrijk niets niet meer; het zal nog in rood eindigen ! :evil:

Nope: uiteindelijk toch een 'mooie' 0,46% dagwinst, daar moeten we het dan maar mee doen. :roll:

Niet panikeren!!! het plan(vijf jaar) moet nog uiteengezet,en opgestart worden,er is op dit ogenblik geen enkele reden om bij Econocom ook maar aan iets te twijfelen.
Warrant liked last!