Bitcoin forum

Discussieer en deel informatie over blockchain, bitcoin wallet, koers van de Bitcoin, Ethereum, etc.

Moderator: neku

Plaats reactie
reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 328

Re: Bitcoins kopen

Berichtdoor reteiP » 23 Jul 2017 17:13

Gisteren een laatste keer Bitcoin afgebouwd.
Jarenlang stap voor stap opgebouwd, aan koersen van €200 tot €800.
Nu nog slechts één symbolische Bitcoin overgehouden.

Heb helemaal geen vertrouwen in Segwit en ik geloof niet dat de blocksize limit zal opgetrokken worden (zogezegd binnen enkele maanden).

Gillepils
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 178

Berichtdoor Gillepils » 23 Jul 2017 22:32

Ik kan de heisa rond de 'keuzes' even niet volgen, BIP91 is locked in en betekent een soft fork. Er zou dan dus geen hard fork komen.

Moest er toch een hard fork komen, dan heb je je bitcoins toch op beide chains, dus verdubbel je je bitcoins. je moet dan toch niet kiezen op welke chain je je bitcoins wil? Net zoals na de ethereum hardfork waaruit ETC voortgekomen is: iedereen had opeens ETC en ETH...

Wat mis ik?

Gillepils
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 178

Berichtdoor Gillepils » 23 Jul 2017 22:53

Gillepils schreef:Ik kan de heisa rond de 'keuzes' even niet volgen, BIP91 is locked in en betekent een soft fork. Er zou dan dus geen hard fork komen.

Moest er toch een hard fork komen, dan heb je je bitcoins toch op beide chains, dus verdubbel je je bitcoins. je moet dan toch niet kiezen op welke chain je je bitcoins wil? Net zoals na de ethereum hardfork waaruit ETC voortgekomen is: iedereen had opeens ETC en ETH...

Wat mis ik?

Ok, blijkbaar toch nog een kans op een hard fork (https://themerkle.com/bitcoin-may-still ... ugust-1st/), maar ik verwacht hier toch geen heel grote impact van, misschien nog een goed instapmomentje ;-) Als de HF er komt, zullen de exchanges wel beide coins ondersteunen, waardoor je coins verdubbelen...

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 328

Berichtdoor reteiP » 24 Jul 2017 10:52

Coins verdubbelen maar waarde halveren.
Of coin A €10 en coin B €2300

Praktisch gezien zal 95% van het ecosysteem naar één coin gaan. En die zal ook 95% van de waarde voor de HF weerspiegelen

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 393

Berichtdoor kierkegaard » 24 Jul 2017 12:03

reteiP schreef:Coins verdubbelen maar waarde halveren.
Of coin A €10 en coin B €2300

Praktisch gezien zal 95% van het ecosysteem naar één coin gaan. En die zal ook 95% van de waarde voor de HF weerspiegelen

Precies wat reteIP zegt.

Het is nogal los door de bocht om te zeggen dat je 'coins verdubbelen'. Je moet het denk ik meer zien als een stock split, waarbij niet de totale waarde maar enkel de aantallen wijzigen.

Dat neemt niet weg dat er zwaar wordt gespeculeerd in BTC en dat die hard fork ook zal worden aangegrepen door handige walvissen om wat geld te verdienen. Als kleine houder van BTC sta ik dan bijna per definitie aan de verliezende kant.

Ik geef maar één mogelijk scenario, zonder er veel vanaf te weten. Er wordt nu al druk gehandeld in BCC futures waardoor er koopdruk is in BTC en er een zekere verwachting/vraag wordt gecreëerd naar BCC. Bij de 'hard fork' voorzie ik dan dat enerzijds door de 'split' en dus waardedeling en anderzijds door wegvallen koopdruk en toenemende verkopen (bv. degenen die vooral BTC aankochten met oog op verwerving BCC) de prijs van BTC sterk zal dalen. Wanneer in BCC wordt gehandeld zal er mogelijk een redelijke eerste verhandelprijs zijn maar dan verwacht ik snel enorme verkoopdruk waardoor de prijs zeer snel zal dalen tot een zeer laag niveau. Op dit moment verwacht ik een mogelijk gedeeltelijk herstel van BTC door de terugkerende liquiditeit uit grote BCC verkopen. Tijdens dit alles bestaat de mogelijkheid dat je als kleine houder helemaal niks zal kunnen doen, behalve toekijken. Vele exchanges hebben immers al aangegeven de handel tijdens en net na de fork tijdelijk op te schorten.

M.a.w.: de kans dat je na de fork je kapitaal verdubbelt, is denk ik onbestaande. Volgens mij wordt het voor de kleine houder in BTC een verliesoperatie. En dit is allemaal vanuit de veronderstelling dat alles goed loopt. En ook de bijkomende veronderstelling dat de exchanges (als je daar blijft) ook BCC zullen geven, wat zeker niet voor alle het geval zal zijn. Zelfs coinbase heeft hierover geen garantie gegeven en doet het waarschijnlijk niet.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 393

Berichtdoor kierkegaard » 24 Jul 2017 12:10

En tot nu toe kon de pret niet op, maar stilaan botsen we ook op de gevolgen van een compleet niet gereglementeerde markt.

https://www.reddit.com/r/btc/comments/6 ... l_our_bcc/

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 275

Berichtdoor neku » 24 Jul 2017 13:55

Daarom dus voorzie je eigen opslag......
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2140

Bitcoin Hard Fork

Berichtdoor Beheerder » 27 Jul 2017 21:58

Deel hier informatie over Bitcoin hard fork. Een begrijpelijke uitleg delen is ook welkom ;)
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2140

Re: Bitcoin Hard Fork

Berichtdoor Beheerder » 27 Jul 2017 21:59

Standpunt en vooruitzichten bij Bitstamp:

Dear,

We would like to take this opportunity to let you know our plans for the upcoming weeks as we navigate any potential disruptions on the Bitcoin (BTC) network. As always, our focus will continue to be on the safety of your funds. In the event of a User Activated Hard Fork (UAHF) on 1 August or thereafter, it is important to clarify that Bitstamp would not be in a position to support Bitcoin Cash (BCC), the coin associated with the Bitcoin Cash proposal. In Bitstamp's view, BCC is an alt-coin and the decision to list BCC tokens remains at our sole discretion at all times.

If Bitstamp chooses to list BCC, we would decide at our own discretion on what course of action to take with balances deriving from the hard fork. BCC would also be subject to the same due diligence processes as for any other alt-coin, which requires time and careful planning. For these reason, Bitstamp is not in a position to support BCC, nor will Bitstamp be liable for any BCC sent to Bitstamp.

As always, the safety of your funds remains our number one priority. To this end, as a security precaution, we will be disabling bitcoin deposits and withdrawals on 31 July 2017 at 23:00 hrs UTC to ensure that all BTC funds stored at Bitstamp remain secure. Trading will remain unaffected throughout. Deposits and withdrawals will be resumed only when we deem it safe and prudent to do so.

We will leave it to you to decide whether to withdraw your BTC funds from Bitstamp prior to this cut-off date if you would like to access BCC or any other hard fork, and Bitstamp shall not be held liable for any consequences of that decision, from neither a financial, operational nor regulatory standpoint.

To be clear, Bitstamp has no favoured outcome to the resolution of the bitcoin scaling issue. Our sole focus is on you and your best interests. As such, we are continuing to monitor developments closely. Please check our Twitter feed, Facebook page and website for the latest news, updates and developments.

Best,

The Bitstamp team
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 275

Re: Bitcoin Hard Fork

Berichtdoor neku » 27 Jul 2017 23:56

-Waarom een fork. De community is een beetje verdeeld. De ene wilt BTC eerder zien als een soort goud. De andere wilt BTC zien als de volgende VISA, etc. Wel daarvoor zijn toch wat updates nodig. Subtiele en drastische om daar te geraken!

-Wat is Bitcoin Cash? Wel de miners (die Chinezen in de vorm van Bitmain en partners) vinden de onzekerheid die er niet is niet leuk. De community stemt wat ze willen en dit is niet positief voor de miners, ze willen dus meer geld. Zoek er niet meer achter. Aangezien de technologie eigenlijk open source is kan iedereen technisch gezien een altcoin/token maken als die een beetje slim genoeg is. Marketing en pure mining power zorgen ervoor dat Bitmain en partners (een Chinese exchange) daar ook in zullen slagen! Dat is spijtig :( :(
Het is eigenlijk een zekerheid dat die een coin gaan maken ongeacht welke updates er wel/niet zullen worden toegepast op BTC want daar kan mogelijk ook een split gebeuren naargelang het gevolge pad.

-Wat gaan de exchanges doen? Die willen gewoon meer transacties en geven eerlijk gezegd geen **** waarin je handelt op hun platform, met uitzondering van die Chinese. Om die reden blijven de meesten wel neutraal, alhoewel het geld lonkt.

-Wat moet u weten? Een wallet is zoals uw eigen portefeuille, die geeft u niet graag uit handen! Als iemand die sleutels heeft kan die in geval van een USER ACTIVATED fork kiezen in jouw plaats, vandaar de capslock.

-Is dit ingewikkeld? Wel dat is de beste manier dat ik het kan uitleggen.:
-optie 1: u heeft BTC, u lacht dit weg. Dan bent u hardcore en staan die reeds veilig op een USB stick.
-optie 2: u heeft BTC en uw billen knijpen. Verkoop dan alles en wacht af, er komen nog goede instapmomenten op de markt.
-optie 3: u heeft alleen hebzucht. Wacht af en houd uw cash klaar, er zal nog een bloedbad zijn. Zie optie 2
-optie 4: u heeft BTC en laat ze op de exchange/third party wallet. U geeft alle keuzes uit handen en gaat struisvogel!
-optie 5: u geeft geen **** om BTC want crypto is een zeepbel. U kan nog steeds short gaan!
-optie 6: u bent een zelfverklaarde analyst en weet alles beter. Waarom leest u dit dan nog?

Nog iemand iets toe te voegen? Ik hoop dat ik alles duidelijker heb gemaakt :ugeek:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!