Geen advertenties op Beursig.com?  lees hier verder

Samsung

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
Midas
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 2
Contacteer:

Samsung

Bericht door Midas » 15 nov 2012 18:45

Wie volgt er dit aandeel?
Samsung is een leider op vlak van TV's en laptops. En bovenal is het de belangrijkste fabrikant van smartphones geworden.
En smartphones vormen toch dé boommarkt voor consumentenelectronica.
Om de een of andere reden is het bedrijf echter geen lieveling van de beurs, zoals Apple, hetgeen ik vreemd vind. Apple is géén marktleider meer, dat is Samsung. Apple doet de consument zin krijgen in een smartphone, en vervolgens koopt die consument een Samsung Galaxy.
Ik heb dan ook een grote aandelenpositie ingenomen, inclusief warrants die tot 2014 lopen.

Pennystocker
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 29
Contacteer:

Re: Samsung

Bericht door Pennystocker » 16 nov 2012 14:22

Waar koop je eigenlijk dit aandeel? Staat Samsung op meerdere beurzen genoteerd? Ik verwacht sowieso in Zuid-Korea en misschien de VS?

'Samsung onthult full-hd Super Amoled-scherm op CES'

Samsung zou op de aankomende CES, de elektronicabeurs die in januari plaatsvindt in Las Vegas, voor het eerst een full-hd Super Amoled-smartphonescherm van 5 inch presenteren.

Foto: AFP Het nieuwe scherm is volgens geruchten bedoeld voor de opvolger van de Galaxy S III, 4,99 inch groot en heeft een resolutie van 1920 bij 1080 pixels. Dat meldt Asiae, een Zuid-Koreaanse nieuwssite, maandag.

Volgens Asiae is Samsung van plan het scherm te onthullen op elektronicabeurs CES, die op 8 januari van start gaat in Las Vegas. Later zou het Koreaanse elektronicaconcern de opvolger van de Galaxy S III willen presenteren, die over het nieuwe scherm zou beschikken.

Productieproblemen

Volgens eerdere geruchten zou Samsung juist een lcd-scherm kiezen voor zijn nieuwe Galaxy-toestel in plaats van een Super Amoled-paneel, omdat het bedrijf problemen zou hebben met de productie van full-hd schermen van dat type.

Volgens Asiae zijn de productieproblemen inmiddels opgelost. Eerder deze week kwamen al geruchten naar buiten over een buigbaar scherm van Samsung. De ontwikkeling van deze flexibele schermen zou in eerste helft van 2013 afgerond moeten zijn.

groenen
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 235
Contacteer:

Bericht door groenen » 16 nov 2012 14:28

volgens mij kan je samsung in frankfurt kopen, ik kijk eens na

edit: ik kan idd in frankfurt kopen in euro, op de londonse beurs in dollar. even checken met je broker zou ik zeggen. (op xetra wel laag volume)

soit ik koop dus ook alleen maar samsung produkten (ik heb het niet met apple). ben een zeer tevreden en trouwe klant.
(ik heb geen positie in samsung en ga dit ook niet doen, 't past gewoon niet in mijn plaatje, dus zonder reden)
Inside my shell I wait and bleed

Piper
Forum elite
Forum elite

Bericht door Piper » 16 nov 2012 15:35

Midas schreef:Wie volgt er dit aandeel?
Samsung is een leider op vlak van TV's en laptops. En bovenal is het de belangrijkste fabrikant van smartphones geworden.
En smartphones vormen toch dé boommarkt voor consumentenelectronica.
Om de een of andere reden is het bedrijf echter geen lieveling van de beurs, zoals Apple, hetgeen ik vreemd vind. Apple is géén marktleider meer, dat is Samsung. Apple doet de consument zin krijgen in een smartphone, en vervolgens koopt die consument een Samsung Galaxy.
Ik heb dan ook een grote aandelenpositie ingenomen, inclusief warrants die tot 2014 lopen.
Ik heb Samsung in het verleden gehad. Gekocht en verkocht op DAX in euro.
Flatscreen TV's en laptops zijn ondertussen wel een oververzadigde markt geworden.
Simpele gsm's, smartphones en tabpads zijn wel nog booming business.
Samsung is een sterk en gezond bedrijf.

Midas
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Midas » 16 nov 2012 23:33

Het aandeel is inderdaad te koop in Korea, in Frankfurt (in Euro) en in Londen (in US dollar).
Ik heb winst genomen op een aantal aandelen en een aanzienlijke investering gedaan in de volgende warrant, die ook in Frankfurt noteert, en die ook via Bolero te verkrijgen is:
http://www.boersennews.de/markt/derivat ... 000sg3els6
Ik ben me bewust van het verhoogde risico van dergelijke derivaten maar ik heb er wel vertrouwen in.

Pennystocker
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door Pennystocker » 08 jan 2013 07:05

Samsung voorziet recordwinst vierde kwartaal '12

Samsung Electronics Co. (005930.SE) verwacht een recordwinst te boeken in het vierde kwartaal, vanwege een sterke vraag naar zijn smartphones en ondanks de vele rechtszaken met Apple Inc. (AAPL), meldt het concern dinsdag.

Samsung verwacht voorziet voor zijn vierde kwartaal een operationele winst van $8,1 miljard, ofwel 8,6 biljoen Koreaanse won (KRW), tot KRW9,0 biljoen voor het kwartaal dat eindigde op 30 december. Het concern overtreft daarmee het voorgaande kwartaal, toen het concern een recordwinst rapporteerde van KRW8,1 biljoen.

Het concern voorziet een omzet van KRW55 biljoen tot KRW57 biljoen, in vergelijking tot KRW47,3 biljoen een jaar eerder.

De outlook van het concern is conform de verwachting van vooraf door Dow Jones Nieuwsdienst geraadpleegde analisten. zij gaan uit van een operationele winst van KRW8,8 biljoen, op een omzet van KRW56,7 biljoen.

Pennystocker
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door Pennystocker » 25 jan 2013 07:43

De cijfers:
Historische winst Samsung dankzij Galaxy-smartphone

SEOUL - Technologiebedrijf Samsung heeft in 2012 dankzij de razend populaire Galaxy-smartphone zijn hoogste winst ooit behaald.

Samsung 's Werelds grootste fabrikant van mobiele telefoons en televisies streek netto 23,8 biljoen won op (ruim 16,6 miljard euro). Dat is een stijging van meer dan 70 procent ten opzichte van 2011, zo werd vrijdag bekend.

De omzet van Samsung bereikte eveneens een recordhoogte, van 201,1 biljoen won. Dat kwam voor het grootste deel door het succes van de Galaxy-smartphone. Het concern meldde eerder al op voorlopige basis dat in het vierde kwartaal van het afgelopen boekjaar goede cijfers waren gerealiseerd. Dat werd nu bevestigd op een winst van 7,04 biljoen won.

Prestaties
Beleggers waren echter niet te spreken over de prestaties van de gigant. Het aandeel zakte in Seoul tot het laagste niveau in bijna 2 maanden. Analisten maken zich zorgen over opmerkingen van de onderneming dat een sterkere won de operationele winst dit jaar onder druk zal zetten.

Wereldwijd verscheepte Samsung overigens 213 miljoen smartphones, tegen circa 136 miljoen voor concurrent Apple en 35 miljoen voor Nokia. Van de Galaxy S III werden er sinds de lancering in mei zo'n 41 miljoen verkocht.

Midas
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Midas » 05 feb 2013 18:59

Wel, die sterke omzetstijging zag ik wel aankomen, maar die valutaproblemen niet.
Ik ga ervan uit dat de grote stijging van het aandeel voor later dit jaar zal zijn, met een enorme leverage tot gevolg voor mijn warrants.

Samsung zal nog dominanter worden op de markt van de smartphones. Eerst zag ik de smartphone als een speelgoed voor teenagers en een statussymbool voor de lagere klasse. Maar nu heeft bijna iedereen zo'n ding, zelfs mijn medewerkers die een managementsfunctie hebben schamen zich niet om met hun gizmo uit te pakken. En ik voorspel dat Samsung Apple hier nog verder zal wegconcurreren. (Een teken aan de wand: Apple koopt de schermen voor de iphone aan bij ... Samsung.)

Iemand schreef hierboven dat de TV-markt verzadigd is. NIet akkoord: tussen nu en twee jaar zullen de meeste gezinnen een nieuwe Smart-TV kopen. Zie de reclame daarover maar eens. Vergeet niet dat er vele mensen zijn die elke dag TV kijken! Het volk weet nu eenmaal niet wat te doen met zijn tijd en zal dus zo'n nieuwe kijkkast aankopen. En drie keer raden welke fabrikant de eerste plaats zal innemen op die markt van smart-TV's ...

leffies
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 4
Contacteer:

Bericht door leffies » 05 feb 2013 19:02

Lees maar eens testaankoop: "beste LEDtelevisies", rara welke toestellen komen er als beste uit ... :roll:

Op welke beurs kan ik Samsung volgen? Ticker?

Reeds hoger vermeld: Frankfurt € of Londen $
In port: KBCA,ArcelorMittal,Ageas,Delhaize,Nyrstar,Orange,GDF,SBMOffshore,RDSA,STM,Telefonica,Bankia,Gazprom,PBR,Vale

Bannerke
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 749

Bericht door Bannerke » 06 mar 2013 08:33

Samsung takes 10% stake in Sharp!!! ;)

Bron: Cnbc
Voor dringende vragen of problemen gelieve zich te wenden tot de chat.
Ik ben bereikbaar ts. 6.45u en 7.45u.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie