Evergrande

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5762
Contacteer:

Re: Evergrande

Bericht door Founder »

Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 872

Bericht door sjos »

Founder schreef:
26 sep 2021 21:46
Ik ken niet de inhoud van dlacalle bijdrage, maar realiseert die man zich wel dat hij het niet over de economische structuur van de VS heeft?
De heersende machtstructuur zal ten alle prijze de controle willen behouden. Als laatste uitweg kan een militair avontuur overwogen worden. Dan klopt die uitspraak wel.
Is die Lacalle enkel "streetwise" ?
sperweroog liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 8260
Contacteer:

Bericht door piddybull »

Elke chinees wil wel een huis of appartement.
In het totaal gecontroleerde China is dat 1 van de weinige zaken die men daar nog kan en mag kopen.
Arrowhead has built an experienced team of leaders that foster a culture of innovation and have a proven ability to advance development programs from idea stage into commercial pharmaceutical products. GAK :$64,62

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

piddybull schreef:
27 sep 2021 10:31
Elke chinees wil wel een huis of appartement.
In het totaal gecontroleerde China is dat 1 van de weinige zaken die men daar nog kan en mag kopen.
Juist. Zovele vrijheden werden de Chinese bevolking ontnomen. Als men vijf keer een rood voetgangerslicht negeert, wordt men via gezichtsherkenning camera geclasseerd als asociaal en kan men niet meer met de trein reizen. Recent mag men geen crypto s meer bezitten of men verliest zijn bankrekening. Heel efficient uitgedacht om kapitaaltransferten naar het buitenland (digital wallets) onmogelijk te maken. Waardoor een kapitaalvlucht vermeden wordt.
Die groeicijfers van de Chinese economie die men overal rondbazuint, berusten voor een groot deel op die immobilienmarkt euforie. Een crash hierin kan het "apparaat" niet tolereren.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4313

Bericht door a21 »

Evergrande wil belang in Shengjing Bank verkopen

Door ABM Financial News op 29 september 2021 08:45

(ABM FN-Dow Jones) Evergrande is van plan om bijna 10 miljard yuan, omgerekend circa 1,3 miljard euro, op te halen met de verkoop van een minderheidsbelang in Shengjing Bank aan een staatsbedrijf. Dit maakte de Chinese vastgoedontwikkelaar woensdagochtend bekend.

Evergrande is in gesprek om een belang van krap 20 procent in de bank te verkopen aan Shenyang Shengjing Finance Investment Group, dat in Chinese staatshanden is. De deal zal de situatie bij Shengjing Bank kunnen stabiliseren, zo stelde Evergrande.

Na de desinvestering heeft de vastgoedontwikkelaar nog een belang van ruim 14 procent in de bank.

De transactie moet nog worden goedgekeurd door toezichthouders in China.

Bron: ABM Financial News

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1948

Bericht door USSENTERPRISE »

a21 schreef:
29 sep 2021 09:50
Evergrande wil belang in Shengjing Bank verkopen

Door ABM Financial News op 29 september 2021 08:45

(ABM FN-Dow Jones) Evergrande is van plan om bijna 10 miljard yuan, omgerekend circa 1,3 miljard euro, op te halen met de verkoop van een minderheidsbelang in Shengjing Bank aan een staatsbedrijf. Dit maakte de Chinese vastgoedontwikkelaar woensdagochtend bekend.

Evergrande is in gesprek om een belang van krap 20 procent in de bank te verkopen aan Shenyang Shengjing Finance Investment Group, dat in Chinese staatshanden is. De deal zal de situatie bij Shengjing Bank kunnen stabiliseren, zo stelde Evergrande.

Na de desinvestering heeft de vastgoedontwikkelaar nog een belang van ruim 14 procent in de bank.

De transactie moet nog worden goedgekeurd door toezichthouders in China.

Bron: ABM Financial News
Ik heb dit ook gelezen op de CNBC website. Het nieuws is moeilijk te plaatsen : Evergrande zou op het randje van faling staan omdat het enkele coupons van nog geen 100 mio $ niet kan betalen maar heeft dan blijkbaar wel grote aandelenposities ....

kijkboek
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9

Bericht door kijkboek »

[/quote]

Ik heb dit ook gelezen op de CNBC website. Het nieuws is moeilijk te plaatsen : Evergrande zou op het randje van faling staan omdat het enkele coupons van nog geen 100 mio $ niet kan betalen maar heeft dan blijkbaar wel grote aandelenposities ....
[/quote]

ik heb ergens gelezen dat ze met dat geld van de verkoop, hun schulden aan diezelfde bank gaan afbetalen.
Dus eerst binnenlands financieel systeem kalmeren, buitenlandse coupons terugbetalen kan wel even wachten.

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 5764

Bericht door Lieve16 »

sperweroog liked last!

dividendbaron
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 18

Bericht door dividendbaron »

De financiele wereld is toch knettergek !! Hoe krijg je daar je verstand rond? Wat steekt er daar achter,wat voor toezeggingen zijn er achter de schermen daar gebeurd ???

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

kijkboek schreef:
29 sep 2021 15:52
[/quote]

ik heb ergens gelezen dat ze met dat geld van de verkoop, hun schulden aan diezelfde bank gaan afbetalen.
Dus eerst binnenlands financieel systeem kalmeren, buitenlandse coupons terugbetalen kan wel even wachten.
[/quote] i.c. 30 dagen

Plaats reactie