Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers

Japanse aandelen

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
Plaats reactie

goudhaantje
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 23
Contacteer:

Japanse aandelen

Bericht door goudhaantje »

Gelezen in de Tijd :
Ook de vermogensbeheerder M&G zwaait met lof in een reactie. ‘Abe’s beleid legde de basis voor blijvende verbeteringen in de winstvooruitzichten van het Japanse bedrijfsleven. Voor de langetermijnrendementen van aandelen is die structurele verbetering extreem positief’, klinkt het. Al is dat blijkbaar nog niet doorgedrongen, want volgens M&G is de Japanse aandelenmarkt ‘ongelooflijk ondergewaardeerd’. Zo bedraagt de gemiddelde koers-winstverhouding op basis van de voorspelde winst voor de komende twaalf maanden 14,7 voor Japanse aandelen, versus 21,1 voor de Amerikaanse S&P500-index.
Zijn er hier forumleden die ook in Japanese aandelen zitten?
First Pacific , Goldfields , Zijin mining , Ur-energy , Boskalis , Savencia , Yara International , Carlsberg , Korea Electric Power , Uranium Participation Corp., Vranken, Hummingbird Resources, EVS, Etex , ThermoFisher,NVent,Pentair,Brederode,Pan American silver, Far Eastern Consortium,Tessenderlo

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

manu47
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26
Contacteer:

Re: Japanse aandelen

Bericht door manu47 »

Niet in individuele aandelen maar wel positie in Amundi ETF MSCI Japan UCITS (ticker CJ1 In Parijs), volgt de MSCI Japan index. Grootste posities van ETF zijn Toyota, Softbank, Sony, Keyence, Takeda, KDDI, Daiichi Sankyo, Nintendo, Mitsubishi UFJ Financial en Daikin.
maartenverhoeve liked last!
C50, IWDA, CP9, CJ1, Ontex, Mytilineos, EVS, Moury Construct, CK Asset Holding, NN, Nationale Bank, FNG, NEL ASA, Innate Pharma, Kiadis, Biocartis, KKO, Exmar, Acacia Pharma, Transgene, Pharming, Galapagos, Celyad, Smartphoto, Orange Belgium, iA Financial, Econocom

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 176
Contacteer:

Bericht door Gauthier »

manu47 schreef:
06 sep 2020 13:55
Niet in individuele aandelen maar wel positie in Amundi ETF MSCI Japan UCITS (ticker CJ1 In Parijs), volgt de MSCI Japan index. Grootste posities van ETF zijn Toyota, Softbank, Sony, Keyence, Takeda, KDDI, Daiichi Sankyo, Nintendo, Mitsubishi UFJ Financial en Daikin.
Waarom CJ1 en niet IJPA? Lagere TER, meer spreiding en grotere fund size?
Cash: 12%
ETF: 52% (IWDA, USTE, IEMA, IUSN, WHEA)
Stocks: 36% (AGES, AGN, ASMI, BABA, BAR, EUAV, FB, GLPG, GOOG, PRX, RDSa, SOF, SPAQ)

manu47
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door manu47 »

Waarschijnlijk omdat IJPA niet in de kernselectie zat van DeGiro. Anders, goeie vraag :)
C50, IWDA, CP9, CJ1, Ontex, Mytilineos, EVS, Moury Construct, CK Asset Holding, NN, Nationale Bank, FNG, NEL ASA, Innate Pharma, Kiadis, Biocartis, KKO, Exmar, Acacia Pharma, Transgene, Pharming, Galapagos, Celyad, Smartphoto, Orange Belgium, iA Financial, Econocom

Gauthier
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Gauthier »

manu47 schreef:
06 sep 2020 22:15
Waarschijnlijk omdat IJPA niet in de kernselectie zat van DeGiro. Anders, goeie vraag :)
Door die lagere TER verdien je dat heel snel terug hoor.
Zeker gezien IJPA op de Euronext Amsterdam noteert en je dus heel weinig transactiekosten betaalt.

Er is een verschil van 0.3% per jaar in kosten. Na 1 jaar win je dus grosso modo al je transactiekosten van de kernselectie uit waarna je jaar na jaar 0.3% kosten bespaart. Het lijkt niet veel maar het zijn net die kleintjes die het hem doen. :up:
Stocks: 36% (AGES, AGN, ASMI, BABA, BAR, EUAV, FB, GLPG, GOOG, PRX, RDSa, SOF, SPAQ)

Gauthier
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Gauthier »

Japanse beurs sluit halF procent lager
De Japanse aandelenbeurs is maandag met verlies begonnen aan de nieuwe handelsweek. Beleggers bleven voorzichtig door de oplopende spanningen tussen de Verenigde Staten en China na de dreiging van de Amerikaanse overheid om de Chinese chipreus SMIC op een zwarte lijst te zetten. SMIC kelderde in Hongkong met 20 procent. Een sterker dan verwachte groei van de Chinese export bood daarbij enig tegenwicht (zie post 7u12). De Nikkei in Tokio eindigde 0,5 procent in de min op 23.089,95 punten.

SoftBank Group zakte meer dan 7 procent en bereikte het laagste niveau in twee maanden. De techinvesteerder heeft in augustus een recordhoeveelheid aan zogenoemde call-opties op Amerikaanse technologiebedrijven gekocht. Met call-opties wordt gespeculeerd op verdere koersstijgingen van aandelen (post 7u46).

Fanuc dikte bijna 7 procent aan. Volgens zakenkrant Nikkei gaat de Japanse robotmaker de productie van een type fabrieksrobot verdrievoudigen vanwege de toegenomen vraag naar automatisering door de coronapandemie.
Bron: De Tijd

Opgelet dus, nog wel wat volatiele tijden die er zitten aan te komen, zeker na Softbank z'n exploten.
Anderzijds wel een instapmoment lijkt me.

manu47
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door manu47 »

Gaan beetje off topic maar bij het filteren voor mijn aankopen ETFs heb ik enkel voor de full replication methode gekozen. De IJPA is optimized sampling. Is een andere discussie welke nu de "betere" methode is maar voor ETFs wil ik het risico graag zo klein mogelijk houden en voor mijn gemoedsrust is full replication minder risico :)

Gauthier
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Gauthier »

manu47 schreef:
07 sep 2020 09:16
Gaan beetje off topic maar bij het filteren voor mijn aankopen ETFs heb ik enkel voor de full replication methode gekozen. De IJPA is optimized sampling. Is een andere discussie welke nu de "betere" methode is maar voor ETFs wil ik het risico graag zo klein mogelijk houden en voor mijn gemoedsrust is full replication minder risico :)
Inderdaad wat off topic maar toch interessant. :)

Either way, ik denk dat om in Japan te beleggen ETF's zoals IJPA of CJ1 inderdaad de beste optie zijn.
manu47 liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie