Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers

Equinox gold

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 355
Contacteer:

Equinox gold

Bericht door Zechs »

Equinox gold fusioneerde op 11 maart 2020 met Leagold Mining. Samen vormen ze een mid-tier producent die in 2020 +/- 500.000 ounce zal produceren. Leagold mining had 3 mijnen in Brazilië en 1 zeer grote mijn in Mexico. Samen produceerden ze in 2019 375.445 ounce. Hun Los Filos mijn in Mexico had een productie van 200.000 ounce en nam het gros van de inkomsten voor zich. Equinox gold had slechts 2 mijnen; De Castle mountain mijn in de VS en de Aurizona mijn in Brazilië en een productie van 201.000 ounces. De expertise en ambities bij Equinox zijn echter groter. Daarom ging ze de fusie aan om schaal te verwerven. De verwachte productie van de fusiegroep voor 2020 bedraagt 470.000 - 530.000 ounce met een AISC van $975 - $1.025. De groep beschikt over 6 producerende mijnen en 4 projecten.

Pluspunten:
- Los Filos mijn wordt sterk uitgebreid en zal in 2021 +/- 400.000 ounce produceren (P&P: 4,4 miljoen ounce grade: 1,31).
- Castle Mountain kan sterk uitgebreid worden in fase 2 (P&P: 3,6 miljoen ounce grade: 0,56).
- Zeer goed en ervaren managment in zowel exploitatie als onderzoek.
- Grote gebieden in Brazilië (Aurizona-site) die onderzocht mogen worden (1.100 km2).
- Lage schulden (244 miljoen USD; 0,64X EBITDA). Schuldenvrij tegen eind dit jaar.
- 1 miljoen ounces productie voorspeld in 2023. Wat zeker mogelijk is.
- Grootste 2 mijnen hebben een vrij lage AISC (Los Filos $850 - $950 en Castle Mountain $750 - $800).
- P/NAV momenteel 0,85 t.o.v. 1,25-1,40 voor concurrenten. Korting t.o.v. concurrenten zal geleidelijk verdwijnen aangezien de komende kwartalen cijfers meer duidelijkheid zullen geven aan de markt.

Negatieve punten:
- Ze beschikken over veel mijnen met lagere zuiverheid. Hun AISC bedraagt $1.000 wat vrij hoog is in vergelijking met concurrenten. Dit kan nog oplopen in de toekomst (hogere loonkosten want in meer volwassen markten zoals Brazilië en Mexico, meer werkuren voor het verwerken van tonnages, hogere brandstofkosten, hogere kosten royalty's die variabel zijn aan goudprijs,...).
- Groei kwam in het verleden vooral van overnames en niet van organische groei. In de toekomst zullen dus nog nieuwe (en mogelijk dure) overnames volgen.

* AISC: all-in sustaining costs
* P&P: proven and probable reserves
* P/NAV: price/net asset value
medaar liked last!
I sense there's something in the wind
That feels like tragedy's at hand
And though I'd like to stand by him
Can't shake this feeling that I have
The worst is just around the bend

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie