Chinese aandelen / aandelen China

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.

Stijn meesters
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Re: Chinese aandelen / aandelen China

Bericht door Stijn meesters » 25 feb 2016 15:53

klopt het dat je niet zomaar op alle beursen in China terrecht kan? Wat zijn dan de voorwaarden?

powered by Surfing Waves

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 565
Contacteer:

Bericht door Lukang » 25 feb 2016 19:25

Stijn meesters schreef:klopt het dat je niet zomaar op alle beursen in China terrecht kan? Wat zijn dan de voorwaarden?
Neen men kan als niet-resident(particulier) van China niet beleggen op de Chinese beurzen.Men kan dit wel doen op de beurs van Hong-Kong.Er zijn echter veel alternatieven, zo kan men fondsen kopen die het geld beleggen in Chinese aandelen.Als men individueel wil beleggen in één welbepaald Chinees aandeel kan men i.d.r.(o.a. Londen) of Amerikaanse a.d.r.'s (American depositary receipt) kopen, men heeft dan wel tweemaal een wisselrisico .Er zijn ook heel wat internationale indexfondsen Die een Chinese index copiëren
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer tinc Solvay Telenet kbc euronav Xior Sofina ab inbev gimv umicore neste nokia en fondsen

Jokke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 162
Contacteer:

Bericht door Jokke » 25 feb 2016 20:28

Beheerder schreef:Vorige week zag ik een documentaire over China en dan specifiek over carrière maken, een relatie starten en trouwen maar ook huizenprijzen i.c.m. inkomen. Met grote verbazing zag ik een stel dat een appartement voor (omgerekend) €200.000 kocht met een maandelijks inkomen van €700. In west Europa lijkt mij dat onmogelijk tenzij er veel direct wordt afgelost. In Nederland is het gangbaar om maximaal 4 tot 4,5 maal het bruto verzamelinkomen aan hypotheek te kunnen nemen.
Hoe betaal je dat af?
700 euro per maand als inkomsten? Hadden ze dan zelf al een groot deel betaald van de 200.000 euro? Of hadden ze effectief 200.000 geleend?
Met 700 euro per maand, betaal je max 200 af per maand en spreken we over 1000 maanden? :lol:

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3606
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 25 feb 2016 20:49

Ik begon bijna aan mezelf te twijfelen want de woningprijzen zijn nogal westers maar de salarissen niet. Zojuist het stukje van de documentaire terug gekeken (deel 2 van 4). Een gemiddeld salaris is €700 p/m, de gemiddelde vierkante meter prijs zou rond de €2.500 liggen en het betreffende appartement heeft een prijs van €200.000. Of dit stel ieder een gemiddeld salaris heeft is niet duidelijk maar de verhouding salaris en hypotheek lijkt mij compleet zoek of in ieder geval totaal verschillend met hier. Er zouden nu ongeveer 60.000.000 appartementen leegstaan in China.

Vanaf ca. 36:00: http://www.vpro.nl/yangtze/afleveringen/2016/2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Jokke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 162
Contacteer:

Bericht door Jokke » 25 feb 2016 21:10

Beheerder schreef:Ik begon bijna aan mezelf te twijfelen want de woningprijzen zijn nogal westers maar de salarissen niet. Zojuist het stukje van de documentaire terug gekeken (deel 2 van 4). Een gemiddeld salaris is €700 p/m, de gemiddelde vierkante meter prijs zou rond de €2.500 liggen en het betreffende appartement heeft een prijs van €200.000. Of dit stel ieder een gemiddeld salaris heeft is niet duidelijk maar de verhouding salaris en hypotheek lijkt mij compleet zoek of in ieder geval totaal verschillend met hier. Er zouden nu ongeveer 60.000.000 appartementen leegstaan in China.

Vanaf ca. 36:00: http://www.vpro.nl/yangtze/afleveringen/2016/2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het was 700 euro de man, niet 700 in totaal zoals ik dacht, maar dat verandert uiteraard weinig aan de zaak.
200.000 euro voor een app afbetalen met een gezamenlijk inkomen van 1400 euro de maand... :lol:
Ik vermoed dat het leven daar we goedkoper is dan hier, maar dan nog?

Anderzijds: (uitgaande van lage kosten de maand) kan het wel op 30 jaar afbetaald worden, wat toch iets is dat je hier ook hoort.
(iets van een 555 euro de maand afbetalen, geen idee hoe realistisch is met 1400 euro de maand als inkomen ginder)

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1275
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE » 25 feb 2016 23:27

Jokke schreef:
Beheerder schreef:Ik begon bijna aan mezelf te twijfelen want de woningprijzen zijn nogal westers maar de salarissen niet. Zojuist het stukje van de documentaire terug gekeken (deel 2 van 4). Een gemiddeld salaris is €700 p/m, de gemiddelde vierkante meter prijs zou rond de €2.500 liggen en het betreffende appartement heeft een prijs van €200.000. Of dit stel ieder een gemiddeld salaris heeft is niet duidelijk maar de verhouding salaris en hypotheek lijkt mij compleet zoek of in ieder geval totaal verschillend met hier. Er zouden nu ongeveer 60.000.000 appartementen leegstaan in China.

Het was 700 euro de man, niet 700 in totaal zoals ik dacht, maar dat verandert uiteraard weinig aan de zaak.
200.000 euro voor een app afbetalen met een gezamenlijk inkomen van 1400 euro de maand... :lol:
Ik vermoed dat het leven daar we goedkoper is dan hier, maar dan nog?

Anderzijds: (uitgaande van lage kosten de maand) kan het wel op 30 jaar afbetaald worden, wat toch iets is dat je hier ook hoort.
(iets van een 555 euro de maand afbetalen, geen idee hoe realistisch is met 1400 euro de maand als inkomen ginder)
30 jaar nasi goreng eten met groenten. Vanaf 2046 kunnen er dan terug wat tijgergarnalen bij.

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 568
Contacteer:

Bericht door Lotus » 29 feb 2016 13:37

Waarom krijg ik het idee dat deze maatregelen alleen maar een slechte uitkomst gaan hebben na langere tijd?

Kapitaaleisen Chinese banken verder omlaag
Gepubliceerd op 29 feb 2016 om 11:59

PEKING (AFN) - De Chinese centrale bank verlaagt voor de vijfde keer in circa een jaar tijd het bedrag dat banken in het land minimaal als kapitaalbuffer moeten aanhouden. De verlaging is bedoeld om de kredietverlening en daarmee de economische groei een impuls te geven.

De Chinese economie groeide afgelopen jaar met 6,9 procent. Dat is het zwakste groeitempo in een kwart eeuw. Zorgen om wat geldt als de belangrijkste opkomende economie hebben de laatste maanden geleid tot fikse onrust op de financiële markten wereldwijd.

De vorige verlaging van de kapitaaleisen door de Chinese centrale bank was op 23 oktober. Destijds werd ook een renteverlaging doorgevoerd in een poging de verzwakte binnenlandse vraag en de bedrijfsinvesteringen nieuw leven in te blazen.

De economische terugval in China was een van de belangrijkste gespreksonderwerpen bij de G20-top vorige week in Shanghai. Centralebankpresident Zhou Xiaochuan liet daar al optekenen dat verder ingrijpen zeker tot de mogelijkheden behoort. Onder meer het Internationaal Monetair Fonds (IMF) drong daar sterk op aan.

Lotus
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door Lotus » 01 mar 2016 07:48

Verdere verslechtering Chinese industrie
Gepubliceerd op 1 mrt 2016 om 07:25

PEKING (AFN/BLOOMBERG) - De marktomstandigheden in de Chinese industrie zijn in februari voor de zevende maand op rij verslechterd. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerde cijfers van de Chinese overheid.

De inkoopmanagersindex zakte van 49,4 naar 49,0, het laagste niveau in zeven jaar. Economen rekenden in doorsnee op een stabilisering op 49,4. Een stand onder de 50 duidt op krimp in de sector.

Ook een vergelijkbare graadmeter van onderzoeksbureau Markit wees op een verdere verslechtering, met een daling van 48,4 naar 48,0. Ook hier rekenden economen in doorsnee op een gelijk gebleven indexstand.

In de Chinese dienstensector was volgens cijfers van de overheid vorige maand nog wel sprake van groei, maar die is wel afgezwakt. De inkoopmanagersindex zakte van 53,5 naar 52,7.

MacHammerFan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 6
Contacteer:

Bericht door MacHammerFan » 05 mar 2016 00:04

Ik volgde het advies van "De Belegger" en stapte voor een beperkt bedrag in de tracker iShares MSCI China. Zij kochten in de States, ik echter in Parijs. Amundi ETF MSCI China (ISIN: FR0010713784). Men zegt soms, je moet durven kopen als het bloed over de straten vloeit. Het gaat niet goed in China. De situatie kan nog verslechteren, maar op lange termijn zit er wellicht beterschap in. Ik waagde mij niet te ver: slechts 10 x 202 = 2020 EUR. Als ze 20% zakken koop ik nog eens bij.
Rick_Blaine liked last!
In port: AG, AU, ABX, CDE, DRD, GFI, GG, GOLD, HMY, NEM, NXE, PAAS, RDSA, SBGL, SDFE, SVM

Lotus
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door Lotus » 08 mar 2016 09:51

Wanneer spreekt men van een harde landing van de Chinese economie? Moet de economie in China dan eerst in een recessie belanden? Vandaag weer een cijfer dat geen misverstanden overlaat aan hoe goed het economisch gaat in China, een zeer sterk afgenomen export en dit is toch iets waar China het nog van moet hebben. De import is ook niet veel beter met nu 16 maanden op rij een afname.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie