Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers

TOMRA (Oslo:TOM)

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 109
Contacteer:

Re: TOMRA (Oslo:TOM)

Bericht door Phil »

Vorige week mij Tomra-kes buiten gezet aan 353. Geef toe dat ik ook verbaasd ( licht groen :lol: ) was toen ik ik ze de dagen nadien de 380 zag aantikken.
Latour heeft al een mooie rit opzitten en verkoopt nu 5% van Tomra.
Blijft een schitterend groei bedrijf (15% jaarlijkse groei omzet/ebitda sinds 2014) actief in groene en sustainable business. Ze staan op mijn radar met een nieuwe alert ....
kayva liked last!
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

kayva
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 154
Contacteer:

Bericht door kayva »

Ik kon het niet laten en vandaag een pakketje teruggekocht. Deels uit frustratie nadat ik medio maart ook (achteraf gezien) veel te vroeg ben uitgestapt. De snelheid waarmee de koers na de Corona dip terug nieuwe highs opzocht en de snelheid en de hoge koers waaraan Latour gisteren zomaar even 5% van het bedrijf verkocht in toch nog altijd moeilijke tijden, zijn de belangrijkste redenen geweest voor deze gedeeltelijke terugkoop. Resultaten gaan tegenvallen en aandeel gaat opnieuw duur zijn/ lijken maar dat is het altijd al geweest ( en zal het hopelijk nog even blijven;-)).
Phil liked last!

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Phil »

Aan 330? Qua timing kan je die Zweden niet veel meer leren
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

kayva
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door kayva »

Phil schreef:
28 mei 2020 18:57
Aan 330? Qua timing kan je die Zweden niet veel meer leren
333: was aan het wachten of de koers door de 330 ging zakken, maar toen die plots terug begon te stijgen, heb ik niet meer getwijfeld.

abdel
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 273
Contacteer:

Bericht door abdel »

Ik heb er gisteren toch ook een beetje gekocht rond de 330. Hopelijk nog meer aan lagere prijzen, maar in tussentijd zie ik 25% minder groen bij stijgingen...
Ondertussen is de NOK nog wel nog steeds 10% minder waard dan begin dit jaar, dus op die manier is het aandeel wel enigszins goedkoper. Niet dat dat voor mij iets uitmaakt, ik heb mijn kronen gewoon bijgehouden.
De kwartaalresultaten zijn 17 juli, hoop alleszins tegen dan nog op een stevige dip. En ondertussen ga ik eens kijken of grootaandeelhouden AB Latour niet koopwaardig is.

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

Phil liked last!

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Phil »

Alleen is vandaag de beurskoers van Tomra al ver vooruit gelopen op hetgeen in het artikel staat.
Met als gevolg dat dit mooi bedrijf voor de toekomst is waarvoor je vandaag een stevige prijs betaald ...

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

abdel schreef:
29 mei 2020 09:38
Ik heb er gisteren toch ook een beetje gekocht rond de 330. Hopelijk nog meer aan lagere prijzen, maar in tussentijd zie ik 25% minder groen bij stijgingen...
Die heb ik gisteren toch weer verkocht. Resultaten waren dan wel beter dan de consensusverwachtingen, de waardering van het aandeel blijft wel erg hoog, en ik blijf weer even aan de kant staan.
Phil liked last!

kayva
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door kayva »

Vanmorgen een nieuwe all time high van 414 NOK aangetikt.
Jammer genoeg had ik mijn stukjes aan 333 weer al lang terug verkocht met een winst(je).
En nu zit ik weer te wachten op een dip die waarschijnlijk nooit komt om goedkoper terug te kopen.
Met buy & hold was hier de laatste jaren veel geld te verdienen, maar ik denk al jaren dat dit aandeel overgewaardeerd is en durf het nooit aan om lang te blijven zitten :?

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

Ni te doen hé, wou dat ik ze nog had en voor Envipco's kon ruilen aan de huidige verhouding. De ene verdubbeld en de andere gehalveerd hoewel ze toch erg gelijkaardige vooruitzichten hebben...
Maar er zijn er toch nog die Tomra aan de dure kant vinden:
https://ftalphaville.ft.com/2020/08/26/ ... ra-crash-/
Interessant artikel.
Phil liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie